Deur bestuurderskant gaat niet van het slot
Tilburger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 08-03-2018

Gepost: 09 maart 2018 10:08 AM

Beste allemaal,

Even voorstellen: ik ben Kenneth en sinds kort in het bezit van een Citroen Saxo.

Kenmerken auto: hij is van 2002, 1,1 liter, 5-deurs en heeft 175.000 op de teller staan

Het probleem: van de ene op de andere dag doet de centrale deurvergrendeling (zonder afstandsbediening) het niet meer. Wanneer ik de sleutel in het slot linksom (ontgrendelen) probeer te draaien lukt dat met geen mogelijkheid. Rechtsom gaat wel gewoon. Van binnenuit gaat hij ook niet open, palletje is niet omhoog te krijgen, ook niet met een tangetje.
Ik heb natuurlijk al het forum doorgespit en een paar dingen geprobeerd. Zo heb ik het slot ingespoten met slotenspray en geprobeerd met een haakje (met het raam naar beneden) binnen in de deur iets aan het bewegen te krijgen, allemaal zonder succes. Hendel aan de buitenkant lijkt normaal te werken. Zekeringen zien er ook goed uit.

Mijn vraag: iemand dit ook al aan de hand gehad? Is het paneel met een dichte deur te verwijderen? Er zit namelijk een torx richting de scharnieren waar ik met een dichte deur niet bijkan. Is het stripje wat aan de binnenkant tegen het raam zit eruit te halen, zonder het kapot te maken? Affijn ik hoor het graag.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook