1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
giel z’n gs 1220 club
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 22 maart 2018 06:43 AM

goedemorgen, ik ben sinds oktober vorig jaar de gelukkige eigenaar van een gs club uit 1973. De auto is door de vorige eigenaar geïmporteerd uit Frankrijk. Het betreft een zeer “hard” exemplaar met 86 duizend kilometer.

Voordat de gs op kenteken is gezet is hij grondig nagelopen door een kennis. Nieuwe bollen, distributie, brandstof pomp, vullen bekleding, filters, veerbollen, banden, te veel om op te noemen…. De auto was gelukkig net op tijd klaar om te participeren aan de DPR rally.

Echter zijn er twee “plekjes” op de binnenschermen in de kofferbak. Kan iemand mij vertellen of daar reparatiedelen voor zijn. En zo ja waar deze verkrijgbaar zijn? Tevens vroeg ik mij af wat er nodig is om een “lange” 5-bak te plaatsen welke ik reeds heb aangeschaft.

groet giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 maart 2018 01:02 PM
  [ # 1 ]

5 bak plaatsen gaat niet zonder slag of stoot. Die past nl. niet, die is qua lengte te lang. Kan alleen als je een stuk uit het schutboard tussen versnellingsbak en interieur zaagt en later weer dichtlast. Een hoop werk dus en het tast de originaliteit van de auto aan. Ik neem aan dat je dat ook belangrijk vindt.

De roestplekken in de zijwanden van de kofferbak ontstaan omdat er ter plekke meerdere plaatdelen bij elkaar komen en (onbeschermd) over elkaar heen zijn gelast. Je kan het beste het slechte deel eruit knippen of zagen en een nieuw stuk maken uit 1.5 of 2.o mm. dik plaat. Dan heb je weer stevigheid. Let wel op, het aangetaste deel is vaak (veel) groter dan in eerste instantie zichtbaar is. E.e.a. dient wel goed en nauwkeurig te gebeuren, hier in de buurt zit nl. een bevestigingspunt van het achterste subframe.

Wel mooi dat je deze vroege GS op de weg houdt. We zijn hier gek op foto’s.
Is de auto te bewonderen op Citromobile???

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 22 maart 2018 05:07 PM
  [ # 2 ]

Jaren gereden in een ‘73-er 1220 club break. Op LPG. Een witte met rood interieur.
Leuke wagens.
5bak zou ik zelf niet doen, heel veel werk.
En wat betreft geluid bij hoger toerental, dat heb je met 5bak ook.
Deze wagens zijn toch erg gehorig in het interieur.
Doe eens foto’s

Gr. Wim.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7695
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 maart 2018 07:52 PM
  [ # 3 ]

Is een vierbak uit een Axel (dus met langere eindreductie) geen mogelijkheid?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 22 maart 2018 08:29 PM
  [ # 4 ]

hier wat plaatjes:

Afbeelding Bijlagen
IMG_8678.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 22 maart 2018 08:32 PM
  [ # 5 ]

tsjakka

Afbeelding Bijlagen
IMG_8680.jpgIMG_2110.jpgIMG_6011.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 22 maart 2018 08:35 PM
  [ # 6 ]

huppa

Afbeelding Bijlagen
IMG_6004.JPGIMG_6015.JPGIMG_6014.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 maart 2018 08:36 PM
  [ # 7 ]

Wat een bijzonder mooie auto!!!!!
Wees er zuinig op, dan kun je er veel plezier aan beleven.
Succes.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 maart 2018 09:54 AM
  [ # 8 ]
giel schreef:

Echter zijn er twee “plekjes” op de binnenschermen in de kofferbak. Kan iemand mij vertellen of daar reparatiedelen voor zijn. En zo ja waar deze verkrijgbaar zijn? Tevens vroeg ik mij af wat er nodig is om een “lange” 5-bak te plaatsen welke ik reeds heb aangeschaft.

groet giel

Gefeliciteerd Giel, fraaie auto!

Wat betreft de 5-bak, ik zou het niet doen, om de hierboven genoemde redenen. Het verschil is ook helemaal niet zo groot als je zou denken. Wat je evt. wel kunt doen is een lange 4-bak monteren, d.w.z een 4-bak afkomstig uit een 1130 of 1300 GS/GSA.

Om je een idee te geven: een 1220 bak loopt 24 km/u bij 1000 toeren, een lange 4-bak 26 bij 1000, een korte 5-bak 28 km bij 1000 en een lange 5-bak 30 bij 1000 toeren. Een lange 5-bak gekoppeld aan een 1220 motor lijkt me ook geen goede combinatie omdat het koppel van de motor daarvoor niet voldoende is. Een 1220 motor loopt verder ook een stuk rustiger dan een 1300, dus een 1300 met 5-bak zou ik ook niet aanraden.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 maart 2018 02:02 AM
  [ # 9 ]

Erg nette wagen!

En ik kan bevestigen dat een 4-bak niet per sé oncomfortabel hoeft te zijn. Ik heb een GSA Special gehad met 1129 motor en een 4-bak en dat reed prachtig. Ik ben er eens met 150 mee over de afsluitdijk gereden. Een GSA met 5-bak en 1299 klinkt anders maar is volgens mij niet heel veel minder luidruchtig. Met isolatie is volgens mij in verhouding veel meer winst te behalen, want een club of pallas is, met slechts een fractie meer geluidsisolatie, al merkbaar rustiger dan een special ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 26 maart 2018 06:06 AM
  [ # 10 ]

het gaat mij niet om het geluid, maar de snelheid.
Ik vind dat de auto te veel toeren maakt op de snelweg. Ik had verwacht dat de kruissnelheid iets hoger lag dan een eend.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 26 maart 2018 08:43 AM
  [ # 11 ]

Hoi Giel, een hele mooi GS heb je! Een 4 bak is gewoon even wennen maar prima mee te rijden, toeren maken is met een GS geen probleem daar houden ze van. Ik heb jaren een GSA 1300 met 5 bak gehad en nu een klein half jaar een GS 1222 met 4 bak, denk zelfs dat de 1222 met 4 bak iets feller is dan mijn GSA. Kruissnelheid van 130 km is echt geen probleem en dan nog heb je (wat) power over. Met een eend zelden 120 km weten te halen, laat staan dan nog vermogen over te hebben.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43016
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 maart 2018 08:53 AM
  [ # 12 ]
giel schreef:

het gaat mij niet om het geluid, maar de snelheid.
Ik vind dat de auto te veel toeren maakt op de snelweg.

Je kunt met een GS gewoon plankgas kruisen. Ik heb een tijd een 1220 club gehad, op lpg, en reed daar gewoon standaard 140-150 mee op de snelweg. Top lag rond de 160 en zelfs dat kon je rustig een uur volhouden. En ja, dat is een teringherrie. Daar had ik oordopjes voor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 26 maart 2018 08:55 AM
  [ # 13 ]

met een vijfbak draait hij toch minder toeren of is dat verwaarloosbaar?

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43016
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 maart 2018 09:08 AM
  [ # 14 ]

Het scheelt aanmerkelijk maar alleen als je er dus een “lange” 5-bak in gaat zetten. Maar ja, je moet wel bereid zijn om een mooie GS voor de helft te gaan verbouwen. De zaag moet er in, de pook/schakelstangen moeten worden verbouwd.. Het is niet zo van “ik leg er wel ff een vijbak in”..

Daarbij scheelt het qua geluid pas écht als je de hele cabine goed isoleert.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 26 maart 2018 09:11 AM
  [ # 15 ]

dat wil ik dus. Hard en minder toeren.

Ik heb deze gs speciaal gekocht voor het rally rijden omdat ze zo goedkoop zijn. Mijn ds heeft er aardig onder geleden en is toe aan wat tlc.
Als de motor er uit is kan ik direct het schutbord isoleren oid.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook