1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Toch maar eens voorstellen dan aangezien ik niets kan vinden over mijn probleem.
RoeL®
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-04-2018

Gepost: 01 april 2018 09:55 AM

Hallo,ik ben Roel en heb sinds 2012 een zwarte VTS 1.6 8v uit 1999. Heb na de aankoop uiterlijk niets veranderd op angel-eyes met xenon na. Ondertussen wel al echt veel vervangen of verbeterd.
Een kleine opsomming:
Achteras gereviseerd.
Remdruk verdeler achter.
Remklauwen gereviseerd rondom.
Nieuwe schijven en blokken achter.
Geperforeerde schijven en Brembo blokken voor.
Nieuwe steekassen.
Nieuwe fusees.
Stuurstang eindes.
Een veerpoot(n vorige eigenaar had er een opgezet met ABS,hoogte verschil,auto trok naar links stupid voordat ik dat ontdekt had)
Krukas keerringen beide zijdes.
Nieuwe koppeling met drukgroep.
Distributie riem, waterpomp, spanrol.
K&N Racefilter met grofstofhoes.
Groep-N Rally RVS einddemper.
Sparco Deepdish met naaf.
Sparco racekuip met 4-puntsgordel.
Voorste uitlaat pijp achter spruitstuk.
Staronderbreker laten verwijderen ivm problemen.
Contactslot vervangen omdat stuurbek. niet meer werkte.
Veel laswerk… Sad
En de rest.

Maar hij rijdt zo lekker. banana

Nou heb ik dus al veel zelf gedaan met behulp van mijn pa maar er zijn een paar issues waar ik niet uit kom en hoop langs deze weg ook die problemen te tackelen.
1;Als ik mijn lampen uitzet maar de radio nog aan heb terwijl ik de auto uitschakel blijft het stadslicht en de dashboardverlichting branden. Zodra ik het front losmaak gaat het licht uit???
Daarbij als ik de radio uitbouw doet de aanjager het niet meer. Daarnaast heb ik een niet te traceren verbruiker die mijn accu volledig leeg trekt als de auto stilstaat. Derhalve een massasleutelswitch ertussen gebouwd om iig te kunnen starten.
Heb de originele radio voeding van de kabelboom gebruikt om mijn radio te voorzien van stroom.
Ook de achterruitverwarming wil niet meer. Schakelaar vervangen, geen resultaat.
Alle zekeringen nagekeken en polen gereinigd daar waar ik aan kwam.
Nieuwe massa gemaakt onder de motorkap, geen resultaat.
De centrale deur vergrendeling heeft het 1x gedaan en toen had ik hem al een jaar of 2! Hij maakt wel geluid bij het afsluiten met de sleutel maar er gebeurd verder niets.
2;Heb het idee dat hij wat snel te warm wordt en meen dat hij dat niet deed toen ik hem net had. Heb alle aangedragen oplossingen wat betreft het vullen en ontluchten van het systeem opgevolgd maar geen resultaat. Een “koudere” thermostaat werd al ingebouwd maar geen resultaat. Wel zichtbaar verschil bij 50km/h met deze thermostaat maar zodra ik een beetje begin te gassen stijgt hij enorm snel,zomer en winter. Niet koken, ook niet stationair maar goed warm. Aanjager springt bij stationair heel snel en vaak aan.

Iemand suggesties of verwijzingen naar oplossingen?
Bvd
Roel

 

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 april 2018 10:27 AM
  [ # 1 ]

ik denk toch dat je even moet beginnen bij je autoradio, als je het frontje van de radio verwijderd moet er natuurlijk niks gebeuren, je hebt waarschijnlijk ergens een stuurdraad van gebruikt, en ik denk dan van de cv, want dat is al meer hier voor bij gekomen, een andere radio, en de cv deed het niet meer,
en wie weet heb je dus de draad van de can-bus gepakt, als deze al aan wezig is, (zal zo eens kijken op de haynes-boek) dan weet je zeker dat alle storingen daar vandaan komen, want meschien wordt meschien helemaal de motor niet heet, maar maak je zoveel sluiting dat de meters een eigen leven leiden.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 april 2018 11:23 AM
  [ # 2 ]

want ja dat je sluiting hebt weten we nu, immers je accu loopt continu leeg,
in het boek staat dat een van de draden van het side licht is. ja en dat schreef je zelf al.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 april 2018 02:01 PM
  [ # 3 ]

Een 99’er Saxo heeft nog geen multiplex, dus denk ik niet dat er iets canbus-achtigs aan de hand is. Alle kabels vanuit de radio naar de zekeringkast al gecontroleerd?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 april 2018 04:04 PM
  [ # 4 ]

ja ik wist het niet zeker meer, maar ja, ik denk zelf dat ie de draad van het licht van de radio heeft gebruikt, en deze moet er dus vanaf, waarschijnlijk is dit een 12volt puls. om te zorgen dat het licht dimt in de radio. als je hier dan een min aan gaat hangen, ja dan loopt de accu leeg.

Profiel  
 
RoeL®
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-04-2018

Gepost: 02 april 2018 12:53 AM
  [ # 5 ]

Ok,dus met de radio beginnen. Ga hem morgen eens uitbouwen dan.
thx

Profiel  
 
RoeL®
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-04-2018

Gepost: 04 april 2018 12:49 PM
  [ # 6 ]

Radio uitgebouwd na het meten van lekstroom en idd dat was een boosdoener máár zoals ik al beschreef doet nu mijn aanjager het niet meer én er blijft toch een gebruiker actief van plus minus 1,5volt Sad

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 april 2018 02:41 PM
  [ # 7 ]

Een gebruiker van +/- 1,5 volt, dat moet je toch even uitleggen, want dat is geen klare elektrotechnisch wijn.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
RoeL®
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-04-2018

Gepost: 04 april 2018 04:44 PM
  [ # 8 ]

uhm. als ik de massa nu los neem en meet tussen de massaklem en de pool geeft de multimeter 1.5volt aan… in plaats van 12volt toen de radio nog aangesloten zat. dat is dan toch een verbruiker van 1.5volt?
neem het me niet kwalijk,stroom is niet mn sterkste punt…

heb de aanelkaar geprutste eurostekker van de kabelboom losgehaald maar nu heb ik 4 draden los liggen. 2grijze,een gele en een blauwe…

en de kachelventilator doet t niet meer.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 april 2018 06:03 PM
  [ # 9 ]

Als je de massaklem los hebt moet je niet de spanning (Volt) meten tussen pool en klem, maar de stroom (Ampere)!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 april 2018 09:05 PM
  [ # 10 ]
RoeL® schreef:

uhm. als ik de massa nu los neem en meet tussen de massaklem en de pool geeft de multimeter 1.5volt aan.,stroom is niet mn sterkste punt…

heb de aanelkaar geprutste eurostekker van de kabelboom losgehaald maar nu heb ik 4 draden los liggen. 2grijze,een gele en een blauwe…

en de kachelventilator doet t niet meer.

Dat stroom niet je sterkste punt is het je nu wel duidelijk gemaakt, die 1.5 volt is spanning, en in dit geval zegt dat vrijwel niets.
Zoals jantje zegt moet je de stroom meten, maar als het niet in de radio zit denk ik niet dat je er met je beperkte kennis van elektriciteit uitkomt, dan moet je dus hulp zoeken, maar iedere relatief moderne auto heeft permanente stroomverbruikers, dat hoeft geen probleem te zijn, blijkbaar heb je met de verkeerde aansluting van de radio de “stroomlekkage” al gevonden.

Eurostekker? Je bedoeld de ISO stekker van de Radio aansluiting: Wat bedoel je met aan elkaar geprutst ? Misschien kun je eens een fotootje plaatsen, dan kan er misschien iemand zien wat er veranderd is.  Ook al heeft je VTS geen canbus dan is het nog niet handig om zomaar wat draden los te halen om een radio aan te sluiten, zoals de vorige eigenaar neem ik aan gedaan heeft.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
RoeL®
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-04-2018

Gepost: 08 april 2018 10:07 AM
  [ # 11 ]
RoeL® schreef:

uhm. als ik de massa nu los neem en meet tussen de massaklem en de pool geeft de multimeter 1.5volt aan… in plaats van 12volt toen de radio nog aangesloten zat. dat is dan toch een verbruiker van 1.5volt?
neem het me niet kwalijk,stroom is niet mn sterkste punt…

heb de aanelkaar geprutste eurostekker van de kabelboom losgehaald maar nu heb ik 4 draden los liggen. 2grijze,een gele en een blauwe…

en de kachelventilator doet t niet meer.

en de knipperlichten, elektrische ramen, en stuurbekrachtiging ook niet meer… Crying or Very sad

toen ik naar huis reed vanaf mijn ouders twee straten verderop deden ze het heel even wel weer maar daarna heeft het niet meer gefunctioneerd. wat kan dat zijn? een relais? of toch een kabel breuk?

in de avond heel even weggeweest en op terugweg, nog niets aan de hand met t licht, bijna thuis had ik twee xenon stroboscopen aan de voorkant van mijn autoke confused

zal zo de foto plaatsen van de kabels achter de radio.

heb inmiddels hulp…

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 april 2018 10:10 AM
  [ # 12 ]

Xenons ?  Dat had je nog niet gezegd. Hoe heb je die aangesloten? Met of zonder extra relais ? Die dingen verbruiken veel stroom bij het aanschakelen en als ze gaan “flitsen” dan is of de boordspanning te laag of het je een schakelprobleem.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
RoeL®
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-04-2018

Gepost: 08 april 2018 10:17 AM
  [ # 13 ]
Citroensmgz schreef:

Xenons ?  Dat had je nog niet gezegd. Hoe heb je die aangesloten? Met of zonder extra relais ? Die dingen verbruiken veel stroom bij het aanschakelen en als ze gaan “flitsen” dan is of de boordspanning te laag of het je een schakelprobleem.

2de zin van mijn introductieverhaaltje

zonder extra relais. derde auto waar ik het in had nog nooit relais tussen gezet. nog nooit problemen gehad.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 april 2018 10:18 AM
  [ # 14 ]

Klopt, staat er, overheen gelezen. Blijft de vraag hoe aangesloten .

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
RoeL®
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-04-2018

Gepost: 08 april 2018 10:19 AM
  [ # 15 ]

op de linker koplamp aansluiting rechts ingetaped

zie vorige gewijzigde bericht

sorry klopt niet. dat was bij h4
nu gewoon op de aansluiting van de lampen links en rechts

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook