problemen met starten
Peter79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-04-2018

Gepost: 02 april 2018 01:00 PM

Hallo allemaal,

wij hebben in februari een C4 Grand Picasso business 1.8 gekocht. (2008, 151000km)
Afgelopen weekend wilde de auto opeens niet meer starten. Het is net of motor geen benzine krijgt. ik moet auto in versnelling starten en tijdens starten gelijk beginnen met rijden dan komt de auto met enige moeite opgang. Met goede koppeling beheer (wat weer slecht is voor koppeling) komt de auto weg. als ik er eenmaal mee aan het rijden ben gaat het het redelijk, af en toe begint hij te haperen als ik onder fe 50km/p.u komt. Tijdens stationer lopen ploft en puft de auto wel.

Ik begin de auto nu heel erg te wantrouwen maar weet niet of dit terrecht is.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Alvast bedankt
Peter

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 april 2018 02:54 PM
  [ # 1 ]

Nou dat klinkt niet echt als goed natuurlijk, de motor moet immers gewoon eerst starten, wat je nu doet is waarschijnlijk nog meer stuk maken, O,a de katelysator, met toebehoren,
Wat er precies is kunnen we van hieruit niet zeggen, beste is hem afslepen naar een citroen dealer om hem daar te laten uitlezen,  bij sommige universieele garage,s kan dit ook, maar dealers (sommige) kunnen dieper in het systeem kijken,  Bv een sensor die nog voor 60% werkt hoeft geen foutmelding te geven, maar wel storing veroorzaken,  door de parameters uit te lezen zien dit,

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 02 april 2018 03:07 PM
  [ # 2 ]

Waar kom je vandaan?, je kan mijn Lexia lenen om hem uit te lezen eventueel.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Peter79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-04-2018

Gepost: 02 april 2018 04:55 PM
  [ # 3 ]

Bedank voor jullie reacties, ik kom uit Winterswijk. De boordcomputer geeft inderdaad geen storingen aan. Wat er wel bij is gekomen dat de automatische handrem losgaat zodra ik de gaspedaal intrap. Lijkt inderdaad het beste om auto naar dealer te brengen.

Groet Peter

Profiel  
 
Peter79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-04-2018

Gepost: 07 april 2018 11:57 AM
  [ # 4 ]

Auto deze week naar garage gebracht om uit te lezen. Storing was 2 verstuivers. Verstuivers door gemeten en waarde bleek goed te zijn dan de bobine vervangen. ook niet geholpen auto blijft slecht lopen. Na veel zoeken kwamen we uit op de brandstof. Er blijkt bij de tankstation een fout te zijn gemaakt met het vullen van de ondergrondse tanks. Er is euro 95 bij de diesel gegooid en diesel bij de euro 95.
Nu moet er een schade rapport gemaakt worden en alles na kijken wat er vervangen moet worden. We hebben zo’n 150-170km gereden met gemende brandstof. Diesel gaat natuurlijk overal achter blijven omdat dit niet goed verbrand en veel vetter is.

Als jullie nog tips hebben waar ik op moet letten of wat zeker vervangen moet worden hoor ik dit graag. Kan er niet veel informatie over vinden. Andersom komt wel vaker voor benzine in de diesel.

Groet
Peter

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 07 april 2018 07:37 PM
  [ # 5 ]

Zo daar ben je klaar mee, hoop dat het allemaal goed komt.
Succes in ieder geval en we lezen het wel hoe het afloopt.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook