Nieuwe DS3-rijder! Paar vraagjes..
Livonias
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 02-04-2018

Gepost: 02 april 2018 03:06 PM

Goedemiddag allen!

Ik stel mij op een later moment nog even in alle rust voor op het forum. Heel kort: Mijn naam is Justin. Heb altijd VW gereden, maar afgelopen vrijdag heb ik een DS3 gekocht na een super proefrit. Het is een DS3 1.2VTi Business uit nov. 2012 met heerlijk veel opties.

Ik heb al heel wat pagina’s op dit forum gelezen maar zit nog met een paar vraagjes, hoop hier antwoorden te kunnen vinden Smile

- Ik heb in kunnen stellen dat de lampen 60 sec. blijven branden (de functie die ik ken als coming home). Nou is het bij VW ook mogelijk om leaving home in te stellen, dus lampen gaan op dezelfde manier branden zodra je de auto ontgrendelt met de sleutel. Is dit ook op de DS3 mogelijk?

- Hoe kun je instellen dat de mistlampen als bochtverlichting gaan werken?

- Zijn er ervaringen met het vervangen van de halogeenlampen (in de koplampen) voor goede led-uitvoeringen, zonder strooilicht en verblinden van tegenliggers?


Alvast op voorhand bedankt!

Gr. Justin

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 03 april 2018 10:12 AM
  [ # 1 ]

hoi Justin,

de bocht verlichting zal via de Lexia geprogrammeerd moeten worden (dealer kan dit waarschijnlijk wel voor je regelen)

de follow-me home functie ken ik maar als zijnde,dat het aan gaat,zodra je het contact uit zet,of hij ook aan gaat als je richting je auto loopt weet ik niet (ik heb deze functie standaard uit staan)

de laatste vraag moet ik je een antwoord schuldig op blijven…

voor de rest heel veel rijplezier toegewenst!

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Livonias
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 02-04-2018

Gepost: 03 april 2018 08:35 PM
  [ # 2 ]

Dank je wel Ray voor je antwoorden! Ik zal de dealer tzt. eens contacten voor de bochtverlichting, vind het wel een toegevoegde waarde Smile

Benieuwd of er meer gebruikers zijn die mij antwoord kunnen geven op de andere 2 vragen.

Het rijplezier gaat wel lukken denk ik zo! Vandaag de eerste langere ritten gemaakt, wat een verademing. Ook met 150/160 op de snelweg lekker stil! En vanaf 100/110km voldoende koppel om alles lekker bij te kunnen houden. Geen strepentrekker, maar ruim voldoende!

Groet! Justin

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 08 april 2018 10:46 PM
  [ # 3 ]

Hey, proficiat met de nieuwe aanwinst. Of je leaving home ook kan instellen weet ik niet zeker, onzeDs3 doet dat ook niet maar onze Peugeot 308 Gti weer wel. Zelf val ik er niet echt over maar het is idd wel leuk als het er opzit of mogelijk mocht zijn.
Vervangen van de H7 halogeen gaat vrij vlot (vlotter als in de DS5 Mad) maar geen ervaring met leds of dergelijke. Bij ons zitten er Philips H7 Blue Vision in en dat verschil is best groot, witter licht en een pak feller. Wel gaan deze af en toe stuk en loop de rekening dus wat op, maar ik vind het verschil voldoende om het geld eraan te besteden. Stop/start systemen helpen ook al niet bij de levensduur van je lampen omdat er steeds een piekstroom naar de starter/alternator gaat en die is nogal nefast voor lampen zoals de Philipsen.
Succes met je mooie aanwinst en vooral veel fine leuke en veilige kilometers Wink.

Profiel  
 
ChrisML
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 11-11-2017

Gepost: 15 april 2018 12:24 AM
  [ # 4 ]

Welkom,

Ik heb zelf Osram night breaker unlimited h7. Osram staat er om bekend dat het goede halogeen verlichting maakt Smile En ze zijn niet al te prijzig.

Led uitvoeringen ben ik niet bekend mee. Heb een paar jaar terug een Golf 5 2.0TDI gereden waar ik een xenon kit in heb gemonteerd, maar net zo snel er weer uit heb laten halen. Het strooilicht en belemmering voor tegenliggers was enorm.

Profiel  
 
Livonias
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 02-04-2018

Gepost: 15 april 2018 10:44 AM
  [ # 5 ]

Bedankt allebei! Misschien toch maar (weer terug naar) de Philips of Osram lampjes in dat geval. Ik wil inderdaad geen strooilicht veroorzaken Smile

Profiel  
 
ChrisML
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 11-11-2017

Gepost: 16 april 2018 11:05 PM
  [ # 6 ]

Er gaan verhalen dat de nieuwe Led/xenon lampen van de facelift ook op de >2010 modellen past.
Je bent dan alleen 2200,- lichter als ik mij niet vergis.

Of je moet geluk hebben en op ebay/onderdelen site wat kunnen vinden.

Profiel  
 
Livonias
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 02-04-2018

Gepost: 17 april 2018 08:02 AM
  [ # 7 ]
ChrisML schreef:

Er gaan verhalen dat de nieuwe Led/xenon lampen van de facelift ook op de >2010 modellen past.
Je bent dan alleen 2200,- lichter als ik mij niet vergis.

Of je moet geluk hebben en op ebay/onderdelen site wat kunnen vinden.

Haha duidelijk, daar had ik al iets over gelezen idd. Dat wordt me uiteraard te gek Smile

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 18 april 2018 01:19 AM
  [ # 8 ]

Ook ik heb osram lampjes geplaatst, direct nadat ik de auto gekocht had. Ik had eerst een C4 met xenon… de standaard H7 lampjes van de DS3 vielen daarna wat tegen.
Met de Osram ightbreaker unlimited (of iets soortgelijks) is het al wat beter. Grootlicht heb ik ook vervangen en de mistlampen hebben nu gele lampjes. Richtingaanwjzers voor zijn osram diadem, die had ik nog van de C4.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 07 mei 2018 04:40 PM
  [ # 9 ]
Livonias schreef:

Goedemiddag allen!

Ik stel mij op een later moment nog even in alle rust voor op het forum. Heel kort: Mijn naam is Justin. Heb altijd VW gereden, maar afgelopen vrijdag heb ik een DS3 gekocht na een super proefrit. Het is een DS3 1.2VTi Business uit nov. 2012 met heerlijk veel opties.

Ik heb al heel wat pagina’s op dit forum gelezen maar zit nog met een paar vraagjes, hoop hier antwoorden te kunnen vinden Smile

- Ik heb in kunnen stellen dat de lampen 60 sec. blijven branden (de functie die ik ken als coming home). Nou is het bij VW ook mogelijk om leaving home in te stellen, dus lampen gaan op dezelfde manier branden zodra je de auto ontgrendelt met de sleutel. Is dit ook op de DS3 mogelijk?

- Hoe kun je instellen dat de mistlampen als bochtverlichting gaan werken?

- Zijn er ervaringen met het vervangen van de halogeenlampen (in de koplampen) voor goede led-uitvoeringen, zonder strooilicht en verblinden van tegenliggers?


Alvast op voorhand bedankt!

Gr. Justin


Proficiat met de nieuwe aanwinst !

Persoonlijk vind ik de bochtverlichting helemaal GEEN waarde hebben. Alleen als de koplampen meedraaien met het stuur, zoals de oude Citroen Snoek dat had. Deze verlichten de bocht, voordat je deze in kwam.
Van VW en Fiat had ik ook bochtverlichting, maar vond het echt niks toevoegen en nauwelijk zichtbaar.
Maar nogmaals, dat is persoonlijk.

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 08 mei 2018 12:30 AM
  [ # 10 ]

Als ze dat soort bochtenverlichting nou eens aan de lichtsensor zouden koppelen… zodat het alleen werkt als het ook echt donker is.
Overdag ziet het er zo onzinnig uit, als je op een rotonde afrijd en je ziet een auto met zijn mistlampen knipperen, het leid altijd wat af.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 08 mei 2018 02:53 PM
  [ # 11 ]
Hendrik77 schreef:

Als ze dat soort bochtenverlichting nou eens aan de lichtsensor zouden koppelen… zodat het alleen werkt als het ook echt donker is.
Overdag ziet het er zo onzinnig uit, als je op een rotonde afrijd en je ziet een auto met zijn mistlampen knipperen, het leid altijd wat af.

Geheel mee eens.
Volstrekt zinloos die bochtenverlichting. Zels in het donker. Want je verlicht niet “IN” de bocht.

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
Peke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 06-11-2017

Gepost: 29 augustus 2018 12:22 PM
  [ # 12 ]

Ben je nog bij de dealer geweest voor dat leaving home?

Profiel  
 
Hobbit13
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 17-02-2015

- DS 5 Blue HDI 150 Business Executive
Gepost: 11 september 2018 10:28 AM
  [ # 13 ]
V-zesserke schreef:

Bij ons zitten er Philips H7 Blue Vision in en dat verschil is best groot, witter licht en een pak feller. Wel gaan deze af en toe stuk en loop de rekening dus wat op, maar ik vind het verschil voldoende om het geld eraan te besteden. Stop/start systemen helpen ook al niet bij de levensduur van je lampen omdat er steeds een piekstroom naar de starter/alternator gaat en die is nogal nefast voor lampen zoals de Philipsen.

Ik heb de “50% extra licht” van de Lidl erin gehad, was ook een stuk beter dan de standaard lampen.

Die piek bij automatische start vond ik ook heel irritant. ‘s avonds zo duidelijk te zien dat mensen soms dachten dat je met grootlicht een sein gaf dat het stoplicht al tijden op groen stond.
Ik heb ongeveer 1,5 jaar met een setje H7 gedaan, ca 25000km/j en altijd op “auto”.

Nu een DS5 met meedraaiende xeon, dat geeft veel meer licht, maar ook wel eens knipperende tegenliggers. Kennelijk verblind het ook meer dan H7.

Je ziet zelden DS3 met de full Led koplampen, gok dat die daarom nooit op Marktplaats e.d. te vinden zullen zijn. Ik vind het ontwerp ook niet erg geslaagd. Overduidelijk dat ze een nieuwe neus moesten maken, maar de motorklep absoluut niet mochten veranderen!

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook