Vandaag (spontaan) bokt mijn Berlingo (1,9diesel, 2003) ontzettend bij wegrijden. Eenmaal rollend (en de koppeling helemaal op) rijdt hij goed.
Wegrijden in een andere versnelling, maakt het bokken niet minder.
Ik denk dat het een koppeling/drukgroep probleem is.
Iemand een ander idee?
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Ja maar kijk eerst even naar andere dingen, aanlopende remmen, aandrijfassen, draagarmspeling, wielspeling.
Anders toch de bak er even af om een kijkje te nemen.
Gr. Wim.
Probleem gevonden.
Het druklager was niet gecentreerd op drukgroep (???), waardoor het lager kapot was gegaan en was ingesleten op de drukgroep, ook die slijtage was niet centrisch (???). Uiteindelijk zijn enkele uiteinden van de vingers van de drukgroep afgebroken wat het bokken heeft veroorzaakt, denk ik.
Maar nu!!!
De bak is eraf, maar hoe gast die er weer op??
Het lijkt onmogelijk om de bak horizonaal tegen het vliegwiel te schuiven, dan zit steeds het differentieel in de weg.
Wie heeft een tip.?.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Hoe zou je dat druklager centreren? Daar valt niet aan te centreren.
Kun je de motor niet wat kantelen-laten zakken, om zo meer plaats voor dat bak te maken?
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Door sleet heeft die zich verzet vrees ik.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
De nieuwe zit erin, maar nog geen proefritje kunnen maken.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Uw foto, dit heb ik al meermaals gezien bij een 1,9D. Zelf vervang ik altijd de koppelingskabel ook mee want die durven wel eens stroef te gaan.