Onverklaarbare foutmeldingen
Rovers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 23-04-2018

Gepost: 24 april 2018 01:45 PM

Hallo allemaal,

Sinds deze week heb ik onverklaarbare foutmeldingen wanneer ik het contact omdraai.
Het display geeft eerst alles aan zoals gebruikelijk en na een paar seconden krijg ik meldingen zoals: Remsysteem werkt niet, ABS werkt niet, Emissiestoring, Snelheidsmeter werkt niet enz. In het display wordt uiteindelijk een motorstoring, ABS storing en airbagstoring getoond. (zie foto)
Ik heb begrepen dat dit probleem kan worden veroorzaakt doordat er vocht in de zekeringkast bij het motorblok kan zijn gekomen. De zekeringen zijn dan in orde maar eronder is de boel stuk. Klopt dit? Zijn er mede forumbezoekers die dit herkennen?

Afbeelding Bijlagen
Error_Display.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 24 april 2018 04:19 PM
  [ # 1 ]

Je zou in je instructieboekje eens kunnen nagaan welke zekeringen er allemaal in de zekeringenbak onder de motorkap zitten (zit onder een deksel naast de accu, bestuurderszijde).

Ik heb het bij mijn C4 ook gehad, maar toen was de zekering van het motormanagement het enige slachtoffer, waardoor ik een scala aan motorstoringen kreeg en de motor niet wilde starten. Zekering was nog goed, maar starten ho maar.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 april 2018 04:29 PM
  [ # 2 ]

Je hebt de avatar van Beremans gepikt ohoh.
Is dit een normale C4 of een Picasso?

 

Profiel  
 
Rovers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 23-04-2018

Gepost: 24 april 2018 08:13 PM
  [ # 3 ]

Ik zal de avatar direct aanpassen Wink
Het betreft een normale C4 1.4 16v uit 2008.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 25 april 2018 08:31 AM
  [ # 4 ]

Al eens uitgelezen?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Rovers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 23-04-2018

Gepost: 30 april 2018 09:47 AM
  [ # 5 ]

Probleem was vocht

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 30 april 2018 08:02 PM
  [ # 6 ]

Sluit je parafaan wel goed aan met de voorruit?
Is een regelmatig voorkomend probleem, (regen)water stroomt dan niet via de parafaan maar rechtstreeks de motorruimte in
...in mijn topic staat een voorbeeld hoe ik dat heb opgelost (mom’s new ride pag. 6-7)

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
Rovers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 23-04-2018

Gepost: 02 mei 2018 02:59 PM
  [ # 7 ]

Het is oogelost!

Profiel  
 
JCA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 12-05-2018

Gepost: 13 mei 2018 11:03 PM
  [ # 8 ]
Rovers schreef:

Het is oogelost!

HOE is het opgelost, nou heb ik er toch niks aan als jou jou reactie lees.

Profiel  
 
Rovers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 23-04-2018

Gepost: 13 mei 2018 11:26 PM
  [ # 9 ]

Excuus, ik dacht dat ik de oplossing al had vermeld.

In het totaal waren er bij het uitlezen 21 foutmeldingen.
Het was een samenloop van omstandigheden wat het totale probleem veroorzaakte.
Er speelde uiteindelijk twee zaken: 1. Een gaatje in het koelsysteem. Dit veroorzaakte sluiting en vervolgens een serie foutmeldingen.
2. De bobine was defect en zorgde ook voor een aantal problemen.
Gaatje gedicht met stopleak en bobine vervangen. Bij uitlezen geen enkele melding meer.
Afgelopen vrijdag is de auto APK goedgekeurd en rijd weer als een zonnetje.
Kosten met keuring €145,00
Iedereen dank voor het meedenken!!

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 14 mei 2018 09:52 AM
  [ # 10 ]

Erg netjes voor dat geld!

Bobine bij mij was bij 125.000 km een beetje RIP… deze was gescheurd waardoor 1 / 2 cilinders niet of niet regelmatig liepen. Gevolg was hiervan dat de auto zichzelf uitzetten na verloop van tijd. Ik had hem nét 2 dagen…!

Door ANWB werd ik geholpen en afgesleept naar dichtstbijzijnde garage, kosten? €274,- incl. Diagnose. Dan heb jij nog wel een 1.4 16v, maar de kosten zijn erg netjes ook nog incl. APK!

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook