6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
De BMW 540iA Touring van Lucas: Stervende startmotor?
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6074
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 oktober 2023 07:48 PM
  [ # 76 ]

Klepdekselpakking is vervangen en lekt niet. Oliefilterhuispakking idem. Pakkingen van de vanos solenoids zijn ook vervangen. Hij lekt laag, de carterpanpakking onder andere. En de schroefdraad van de carterstop is uiteraard gemold door iemand zonder momentsleutel.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6272
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 25 oktober 2023 09:48 PM
  [ # 77 ]

Ik bedoel niet de pakking, maar het plastic kleppendeksel zelf dat scheurt.

Zo’n gaar gat voor de aftapplug had ik ook. Eerst gerepareerd met zo’n reparatiesetje waarmee je het vergroot naar M13. Dat werkte op zich prima, maar omdat je dan tegen een lelijke aftapplug zit aan te kijken heb ik uiteindelijk maar een nieuw pannetje gemonteerd.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6074
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 oktober 2023 09:59 PM
  [ # 78 ]

Dat kleppendeksel is niet gescheurd. Maar ik weet dat het kan, inderdaad.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6272
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 18 december 2023 07:26 PM
  [ # 79 ]
Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6272
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 12 juni 2024 08:53 PM
  [ # 80 ]

Inmiddels een overschot aan schotjes!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10026
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 juni 2024 11:28 AM
  [ # 81 ]

Antislingerschotten? Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6272
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 juli 2024 08:12 PM
  [ # 82 ]

Er lijkt zich een defect aan te dienen. Af en toe als je de sleutel omdraait hoor je de starmotor alleen een KLIK maken en verder niets. Ik zal nog even uitlezen en kijken of er een EWS foutmelding te vinden is en anders maar een startmotor bestellen. Vervangen lijkt goed te doen, hopelijk zit de voorste katalysator niet in de weg.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4881
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 08 juli 2024 10:44 PM
  [ # 83 ]

Dat had ik met mijn oude Renooit en als ik een tik met de bahco op die lieverd gaf, maakte hij me blij.

Een ruilstartmotor kost heel veel bier, dus ik maakte hem open en zag dat de borstels wel een beetje erg kort waren geworden.

Dus ik toog naar de automaterialenmeneer aan de overkant en kocht een paar passende borstels. Die zijn niet zoals reguliere koolborstels voor dynamo’s, maar hebben een koperkleur en dikke draden.

Je moet wel kunnen solderen, want de ene zit aan de veldwikkeling van ook dikke draden.

Totale kosten: € 4.50.

Hint, geef een vriendelijk tikje op de patient.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6272
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 12 juli 2024 10:28 PM
  [ # 84 ]

Eigenlijk is dat ook de mooiste manier om onze hobby in te vullen. Demonteren en proberen te repareren en niet meteen vervangen.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 13 juli 2024 11:14 PM
  [ # 85 ]

Mijn ervaring is dat demonteren, schoonmaken en invetten waar het nodig is vaak afdoende is.

Profiel  
 
Jaaps
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 14 juli 2024 07:14 AM
  [ # 86 ]

Als het solenoid ingebrand is kun je veel schoonmaken en poetsen, gaat niet helpen

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3586
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 juli 2024 10:01 AM
  [ # 87 ]

Het probleem is dat je tegenwoordig ( sinds 50-60 jaar) niet meer bij die contacten kunt, want die solenoïdes zijn in elkaar geperst.
Daar zitten nog steed twee grote koperen contacten in die met een koperen plaat worden verbonden. Als je die een beetje vlakvijlt dan gaan ze weer vele jaren mee. Maar…... je komt er niet meer bij.
Ik heb wel eens de felsrand van zo’n solenoid geopend en dan de boel gedemonteerd en schoongemaakt, maar zo’n felsrand krijg je nooit meer echt mooi dicht, maar als het werkt, waarom niet. Bij de moderne van de laatste 20-30 jaar krijg je zelfs de felsrand niet meer “heel” open, dus dan is het meteen gedaan.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook