Terug op bollen?
vanDaag
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 25-04-2018

Gepost: 25 april 2018 12:52 PM

Hallo liefhebbers,
Door omstandigheden een paar jaren bollenloos geweest. Zwierf even van Volvo naar Renault maar het bloed kruip waar het niet gaan kan zoals men zegt. Ik overweeg de aanschaf van een XM of misschien een Xantia. Ik heb van beide modellen diverse exemplaren gehad plus CXen en DSen. ( en zelfs een paar BXen..) De CX was altijd mijn grote liefde. De toppers die ik jaren heb gereden waren een CX prestige automaat, een CX break TRI automaat. Maar ook de XM break V6 automaat en de XM break 2.0CT automaat phase 2 zijn mij bij gebleven.

De CX laat ik even voor wat het is, te duur voor een betrouwbaar exemplaar. Een Xantia vind ik erg fijn rijden, maar mijn hoop is toch een beetje gevestigd op een XM phase 1. Phase 1 vind ik echt een stuk mooier dan de phase 2. Er was een tijd dat je een eenvoudige phase1 2.0 8v kon kopen voor 300 euro, maar die tijd is voor goed voorbij heb ik gezien. Er worden nog maar weinig phase 1 aangeboden helaas. De paar die er soms aangeboden worden zijn vaak V6. Dat rijdt heerlijk maar ook duur in het gebruik.

Ik ga dit forum even een tijdje volgen, eens kijken wat het me leert.

Groetjes vanDaag

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook