4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
BX 1.9 8V GTI onstekingsperikelen :o GTI SPECIALIST GEZOCHT
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1050
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- Saxo 1.5 D
- C3 1.4 HDI exclusive sensodrive
Gepost: 13 mei 2018 01:15 PM
  [ # 46 ]

Met een foutcode 52 zou de auto wel gewoon moeten lopen trouwens, hij gaat dan in noodloop.
Meestal is het probleem dan een vervuilde lambda sonde.
(Wat vaak veroorzaakt wordt door overmatige olielekkage, die meestal komt door versleten klepseals)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Invicta
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-03-2018

Gepost: 14 mei 2018 05:51 PM
  [ # 47 ]

Heb het via het contact geprobeerd pascalvm.
Dan geeft hij code 12. Meer ook niet.

Dus de ecu zou goed moeten werken?

We hebben met die 2 relais bezig geweest vooraan aan de olietank en die achterste relais op de zwarte stekker krijgt te weinig stroom op de aansturing.
7.5v wat naar 8 springt als je start.
Soms klappert die relais, dus het magnetisch veld wordt net niet sterk genoeg op die moment.

We hebben deze manueel geschakeld én dan werkt alles behalve de injectors. Inspuiting blijft dus uit.
Zit druk op de fuelrail.
Pomp was vast gedraaid zo bleek. Eigenaar had na het vaststellen dat de pomp het niet meer deed de bx even van een racepomp voorzien die wél werkt joint
Dus debiet en druk zit zeker snor nu very good

Op startpilot start ze nu wel

Once you go French..

Profiel  
 
Invicta
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-03-2018

Gepost: 14 mei 2018 06:03 PM
  [ # 48 ]

Nou denk ik er ineens aan… heb niet gemeten of het een slechte massa of plus is.
Morgen eens checken.

Moest iemand van jullie nog wat kunnen bedenken hoor ik het graag halelujah

Once you go French..

Profiel  
 
Invicta
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-03-2018

Gepost: 15 mei 2018 02:05 PM
  [ # 49 ]

Slechte massa op de relais.
@pascalvm, weet jij waar de bruine draad van de achterste relais (achter lhm tank) op aansluit? sleepy


Volgend probleem :
Er komt stroom op al de injector stekkers maar enkel de 2 aan de bakzijde doen hun werk.

Injectors distributiekant gewisseld zonder resultaat.

enkel de 2 rechtse willen het doen huh

Once you go French..

Profiel  
 
Invicta
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-03-2018

Gepost: 16 mei 2018 07:26 PM
  [ # 50 ]

Heeft er iemand een pinout van de motronic mp3.1 ecu?

Once you go French..

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1531
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 mei 2018 08:42 PM
  [ # 51 ]

Hallo:
Bijgaande een schemaatje van een Motronic 3.1 ( wel van een latere motor).

Zoals je ziet worden de injectors nog “batch” geschakeld, dus niet sequentieel.
Dat wil zeggen als 2 het doen en 2 niet het in de bedrading zit. Zoals je ziet zijn er twee voedingsdraden die in de draadboom verbonden zijn.

 

Afbeelding Bijlagen
Motronic_3.1_small__.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Invicta
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-03-2018

Gepost: 16 mei 2018 09:33 PM
  [ # 52 ]

Hmmm een lijst had handiger geweest maar dit moet ook lukken Mr. Green
Mijn google pogingen om een pinout te vinden dusver zijn vruchtloos geweest.

Thanks Citroensmgz!

Het moet zoiezo in de bedrading zitten.

Hebben erg rare resultaten de laatste dagen… gisteren wel vonk maar vandaag is er geen ontsteking meer en doen die 2 injectors het ook niet meer.
Zonder dat iemand ergens aan is geweest.Rolling Eyes

Dan geeft ze plots oliepijl aan in het dashboard terwijl die sensor kapot is én absoluut niet kan meten oh oh ontkoppel je die en dat maakt geen verschil natuurlijk haha
Trek je vooraan de oliedruksensor stekker eraf; gedaan met oliepeil meting in het dashboard:lol:

De ecu geeft bij uitlezen via contact ook enkel een (12) start test aan, niet einde test (11).
Wat me zorgen baarde maar de ecu ziet er als nieuw uit binnenin. Niets verkleurd of verbrand.

Ga morgen de kabelboom die aansluit onder de batterij eruit halen en die eens goed nalopen want daar gaat het fout lijkt me.
Aan de inputzijde zeg maar

Als ik op het gaspedaal trapte tijdens het starten, nou ja de starter laten ronddraaien.. schoot de toerenteller tot op 4000 toeren.
Die teller telt ook de ene moment wel en dan weer niet… of wel niet wel niet

Gaat wat fout in die kabelboom lijkt me huh
Zodoende moet de ecu wel foutieve of geen info krijgen van bepaalde sensoren?
Wat dan de output (foutief) bepaald?
Klopt mijn denkwijze een beetje? huh

Once you go French..

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1531
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 mei 2018 09:44 PM
  [ # 53 ]

Ik zou beginnen met de aarding van de ecu te controleren: ( en dan meteen alle aardingen? Als je aarding loshangt krijg je afhankelijk van de stroom door onderdelen en bepaalde spanningsval en dat geeft allerlei vreemde resultaten. Ik denk dat er iemand al eens aardig heeft zitten knutselen met die motronic die er niet bij thuishoort.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Invicta
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-03-2018

Gepost: 16 mei 2018 09:58 PM
  [ # 54 ]

Had enkele ecu pin nummers online gevonden waaronder van 2 aardingen en eentje is perfect, andere zit mega veel weerstand op.
Pin 5 en 27 geloof ik.

Weet jij waar de ecu aarding aansluit? de fysische locatie bedoel ik

Klopt.
Er is duidelijk aardig wat aan de elec geprutst

Once you go French..

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 19 mei 2018 08:06 PM
  [ # 55 ]

zoek die kabelboom al maar eens goed na en zeker de massa aansluitingen, die zijn nogal gevoelig en geven dergelijke rare fenomenen.
check ook zeker de grote stekker in de buurt van de batterij, die is redelijk gevoelig voor contactproblemen.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook