2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Ik wilde ‘m eigenlijk niet ( cx limousine turbo 2) of beter verwoord :
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 april 2018 08:33 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

de alu prijs

2 weken terug was die € 0,70/kg.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 27 april 2018 09:18 PM
  [ # 17 ]

Zeker weten geen airco?
Dacht standaard?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 april 2018 10:35 PM
  [ # 18 ]

weet eigenlijk wel zeker dat airco een optie was bij de limousine, bij de prestige was het wel standaard.

leuk project!

Ik heb er ook nog eentje staan, wie weet motiveer je me wel.

succes in elk geval

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 28 april 2018 08:47 AM
  [ # 19 ]

Moest even zoeken, maar de limousine had standaard airco. In NL in ieder geval.
Of dat in andere landen ook zo was dat weet ik nog niet….

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 april 2018 01:25 PM
  [ # 20 ]

die ik heb is van mei 88 en heeft geen airco.
afgeleverd in belgie.

in nederland heeft de limo volgens het cx boek vanaf modeljaar 87 de uitrusting van de prestige (dus airco)

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 29 april 2018 11:18 AM
  [ # 21 ]

Om nog even snel terug te komen op de ‘problemen’ met de koppakkingen en cylinderkoppen ?
Hebben ze van de fabriek uit naar het einde van de productie geen verbeteringen aan de turbo2 motor aangebracht ?
Ik dacht ergens zoiets gelezen te hebben. Wie het weet mag het zeggen

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 29 april 2018 12:17 PM
  [ # 22 ]

Ga er maar van uit dat als hij nu goed loopt hij in het verleden al lang een keer gemodificeerd is. Je hoeft je geen zorgen te maken. Zijn goede motoren na revisie.

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 29 april 2018 01:08 PM
  [ # 23 ]

You make my day

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 april 2018 01:32 PM
  [ # 24 ]
cxj schreef:

Zijn goede motoren na revisie.

Wat versta je onder een revisie?
Ik ken alleen het opnieuwe verbussen van het blok vanwege lekke cilinderbussen.
Voorzover ik weet zijn er nooit modificaties voor de kop geweest.
Een TD2-kop wijkt overigens weer af van een TD1/D-kop.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 29 april 2018 02:03 PM
  [ # 25 ]

Klopt, dat was 1 van de verbeteringen tov de td1

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 april 2018 02:40 PM
  [ # 26 ]

Welke van de 2 bedoel je?

Het opnieuw verbussen was helaas een noodzakelijk kwaad, omdat er door de bussen kvs lekte.
En ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat een TD2-kop, door de modificaties t.o.v. een TD1/D-kop, juiste gevoeliger is voor scheuren.

Het TD2-blok is dus wel aangepast op de grotere belasting, 25 pk en 42 Nm meer dan een TD1, o.a. andere zuigersproeiers e.d., maar is door die aanpassingen niet betrouwbaarder geworden dan een TD1.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 april 2018 04:32 PM
  [ # 27 ]

volgens mij zijn de koppen van td1 en 2 gelijk.
alleen zitten er andere voorkamers in de td2, die inderdaad scheuren lijken te bevorderen.

maar de koppen zijn door elkaar te gebruiken.

de verhalen dat een td2 een dramablok is zijn niet terrecht.
het is wel zo dat je het blok (met name de kop) snel kunt slopen door het niet rustig warm te draaien.
en nooit olie en koelvloeistof te verversen.

zolang je er normaal mee omgaat is er niets mis mee. 

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2018 08:03 PM
  [ # 28 ]

Laughing

Super goede blokken ik rij er het hele jaar mee.!
Td1 en td2 koppen zijn door elkaar te gebruiken.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 05 september 2018 03:02 PM
  [ # 29 ]

Zo, ‘t heeft even geduurd maar dan nu even een update.
Dus na een paar maanden met de cx te hebben gereden had ik al een beter zicht op wat dringend was om te herstellen. Het zou korter zijn om te vermelden wat wel ok is, maar bon, we houden de moed erin. Voor ik verder ga heb ik een vraagje; wanneer je een beetje serieus optrekt gaat het rode lampje van de turbo-overdruk (waste-gate) heel eventjes aan, moet ik mij daar druk over maken of kan zo’n kortstondig aangaan van dat lampje of is dat normaal?
Verder zit ik met een vervelend electriciteits-verlies, ik kan de auto niet 3 dagen laten staan of hij wil niet meer starten. En heb ik via de cx-basis in Duitsland een kompleet stangenmechanisme voor de versnellingsbak op de kop kunnen tikken want die waren re versleten en ik had een speling van heb ik jou daar. Maar de auto heeft dus wel aan een nieuwe motorkap en kofferdeksel en pasagiers-voordeur, en dat was echt nodig want die waren alle drie volledig doorgeroest. Hij staat nog bij de garage maar volgende week krijg ik ‘m terug en dan kan ik een paar foto’s plaatsen hier.
Gegroet, Georges

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 september 2018 04:11 PM
  [ # 30 ]

Moet je even meten. Mischien zijn er diodes stuk in je dynamo. Of er staat een lampje aan in je kofferbak…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook