Einde C8 en waarschijnlijk ook einde Citroën rijden…
jbiggel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 09-05-2006

Gepost: 29 april 2018 03:47 PM

Na de “dit is hopelijk de laatste voorlopig”-reparatie is het wat mij betreft nu gedaan. Vrijdag ochtend een raar geluid toen hij eenmaal gestart was dus wegenwacht laten komen. “Is waarschijnlijk iets met de versnellingsbak, kan olie zijn, daar kun je nog wel even mee rijden maar ik weet niet of dat een week is of twee jaar”

Dus daar had ik weinig aan. Hier in de straat zit een garage waar ik af en toe kwam dus even gebeld, gevraagd of die het niveau van de bak even konden bekijken en voordat ik goed en wel op de openbare weg zat was de aandrijving zo goed als weg. Met een slakkengangetje het terrein op kunnen rijden, uitgelezen en twee foutcodes: P1728 en P0733.

Gezien de historie (bij mijn reguliere garage bellen ze me als ze me twee weken niet hebben gezien om te vragen of er niets ernstigs met me is gebeurd…) ben ik er klaar mee. De ruimte is perfect voor waar ik de auto voor nodig heb. De V6 is een heerlijke motor (als hij probleemloos loopt) dus al met al was ik er best tevreden mee maar doordat de vorige prutser hem waarschijnlijk gewoon zo slecht heeft onderhouden blijven er maar irritante problemen komen. Ik neem mijn verlies en ga op zoek naar wat anders.

Waarschijnlijk geen Citroën meer, maar ja, de C8 was eigenlijk ook geen echte Citroën.

Heeft iemand interesse in een C8 die wel rolt maar niet rijdt?

Kei veel groeten!

Joost

Nu: C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook