1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Iemand ervaring met GoodYear Efficiënt Grip banden ?
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 07 mei 2018 08:05 PM

Iemand ervaring met GoodYear Efficiënt Grip banden ?

Ik heb nu Michelin 205/45/17 banden, maar ik ben daar niet echt tevreden over, onder de DS3.
De velgbescherming stelt van de Michelin niks voor, met de gevolgen van dien.
Wegligging, vind ik ook niet bijzonder.
Vroeger vond ik Michelin banden duidelijk beter dan andere merken. Maar de andere merken hebben niet stil gezeten en hebben naar mijn mening het merk ingehaald.

De GoodYear Efficiënt Grip banden, hebben een veel betere velgbescherming en komen prima uit internationale testen.

Of hebben jullie betere voorstellen ?

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 222
Geregistreerd: 27-09-2010

- BX 19 DIGIT
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 07 mei 2018 09:32 PM
  [ # 1 ]

Mijn Cactus is standaard voorzien van deze banden en had daar mijn twijfels over (ik heb met mijn auto’s altijd op Michelins gereden), maar ik ben er bijzonder tevreden over. Ze doen in mijn optiek zeker niet onder voor Michelin!

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 07 mei 2018 10:43 PM
  [ # 2 ]

Welke type banden heb je nu van Michelin dan?
Ik heb als achterbanden de Primacy 3 en als voorbanden de Pilot Sport 3.
van de Primacy’s is de velgbescherming inderdaad niet heel overdadig maar van de Pilot Sport 3 is het veel beter.

In mijn geval is het echter zo dat de rechter voorband een afwijkende loadindex en snelheidscodering heeft en daardoor is de velgbescherming juist weer minder…  Sinds vorige week heeft die velg dan ook wat zwarte lak minder Sad
Ik nijg er sterk naar de voorbanden vervroegd te vervangen vanwege dit akkefietje wat zich vast nog eens zal gaan herhalen.

Onder mijn vorige auto had ik op het laatst Pirelli P7 banden, die hadden ook een goede velgbescherm rand.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2018 10:52 PM
  [ # 3 ]

Als je naar grip kijkt is de Efficient grip performance is zeker een betere band dan een gewone/ecologische Michelin.
De Continental Premium Contact 5 is nog een stuk beter.
De Goodyear heeft wel redelijk snel droogtescheurtjes zoals de Michelin, wat de Conti en de Dunlops(de moderere) niet hebben.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 07 mei 2018 11:42 PM
  [ # 4 ]

https://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/205-55-r16-v-2018
Baseer je dat toevallig (deels) hierop?
Ik heb trouwens zelf die Continental-banden. Ze bevallen erg goed, enige nadeeltje dat me op is gevallen is dat ze bij lage temperaturen veel herrie gaan maken (meer dan winterbanden). Boven de 10 graden of zo maken ze niet zo veel herrie.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 08 mei 2018 12:40 AM
  [ # 5 ]

Ik baseer me op praktijkervaring Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 08 mei 2018 12:47 AM
  [ # 6 ]

Dat kan natuurlijk ook Wink. Vroeg het me af omdat die test volgens mij nog niet zo lang uit is volgens mij. Toen ik vorig jaar zelf nieuwe bandjes zocht twijfelde ik tussen de Goodyear en de Continental. In de tests die ik toen las kwam de Continental er maar ietsje beter uit dan de Goodyear (o.a. in de editie van 2017 van diezelfde test). Het verschil lijkt nu ineens wat groter.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 08 mei 2018 01:11 AM
  [ # 7 ]

Ik had de UGPerformance gekocht en vanvoor gelegd omdat die ook een A label had in het remmen net zoals de Conti(ik koop altijd banden met de meeste grip).
De reden van die aankoop was dat de UGP’s een vele betere slijtagerating hadden dan de Conti’s en omdat ik maar 71pk heb in men BXje is een beetje minder rolweerstand altijd goed…

Maar het mocht dus niet baten, ondanks ze beide een A zijn in het remmen is er een GROOT verschil.

UGP’s maar naar achter verbannen, nieuwe Conti’s vooraan en klaar…

Michelin Energy’s moet je mij helemaal niet over spreken, verschrikkelijke rommel!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 08 mei 2018 01:30 AM
  [ # 8 ]

Ik vermoed dat die labels voor banden een beetje vergelijkbaar zijn met de verbruikscijfers bij auto’s: ze staan leuk in de folder, maar in de praktijk zegt het niks. Als je diverse bandentests erop naslaat blijken hun ondervindingen gewoon heel anders dan je aan de hand van de labels zou verwachten. Bandentests onderling verschillen dan weer niet zo heel erg veel meestal. Het is meestal niet zo dat een band die in de ene test goed presteert, in een andere ineens heel slecht is.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 08 mei 2018 02:52 AM
  [ # 9 ]

Nee, klopt, remweg is remweg, punt.

Al die vergelijkende tests zijn op dat vlak zeker een pluspunt!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 mei 2018 05:25 AM
  [ # 10 ]

En dan hangt het nog van type auto af.
Onder mijn CRV vond ik die goodyears echt bagger, vooral in de regen hele slechte grip.
Terwijl ze onder de renegade van mijn vrouw het weer prima doen.
Goed had de crv veel meer koppel.
Sinds januari heb ik een nieuwe crv die staat op michelin latitude, die voelen echt beter aan..
Of zou de 4wd daar aan meewerken hahahahahaha

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 08 mei 2018 02:58 PM
  [ # 11 ]

Eens, dat de Michelins en Conti’s bij koude wat luider zijn.
Bij nader inzien, heeft de Good Year Efficient Grip de allerbeste velgbescherming. Het profiel, tja.
Het ideale profiel voor zomerbanden bestaat niet.

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 mei 2018 03:06 PM
  [ # 12 ]

Ik heb de Primacy 3 in 205/50/17 onder mijn C4 liggen en vind ze geweldig. Gaan 2,5 jaar/ongeveer 50.000km mee en dat terwijl ik toch een aardig sportieve rijstijl heb. Op het juiste asfalt zijn ze niet te horen. Droog of nat wegdek altijd goed grip. Vanaf 2mm en minder profiel gaan ze wel hard achteruit, ook op droog, ze gaan dan ook meer herrie maken.

Oh, hopeloos offtopic zie ik nu, ging hier specifek om GoodYear’s, ik dacht dat we algemene bandenervaringen aan het delen waren

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 18 mei 2018 09:09 PM
  [ # 13 ]

Het is inderdaad een feit, dat de ene band voor een specifieke auto wel prima eigenschappen heeft, maar voor een andere auto weer niet.
Vandaar mijn vraag GoodYear Efficiënt Grip banden, goed bevallen onder een DS3.

Waarschijnlijk ben ik de eerste die ze gaat proberen Wink) en zal dan later mijn bevindingen geven.

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 22 augustus 2018 11:37 AM
  [ # 14 ]

Even off topic. Van Continental-banden is bekend dat ze snel gaan “cuppen”., vanwege de hardheid.

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 augustus 2018 12:10 PM
  [ # 15 ]

Niet alleen cupping is een probleem. Ze produceren overmatig veel herrie en worden al snel ‘vlak’ bij stilstand. Ondanks het feit dat de compound nogal hard is. Continentals zou ik niet alleen afraden omdat het een inferieur product is, maar vooral omdat het bedrijf dat ze in nederland importeert er een zeer kwalijke bedrijfsethos op nahoudt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook