Inhoud benzinetank
DVH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 02-05-2018

Gepost: 14 mei 2018 05:50 PM

Op een eerder item vermeld mijn vraag omtrent (hoog) verbruik van mijn nieuwe Picasso 1.6 THP 165 S&S, aansluitende vraag.
Daar ik met deze wagen veelvuldig naar de benzinepomp moet, valt het ons op dat er waarschijnlijk iets niet klopt met de inhoud van de benzinetank. Op de informatieboekje van de wagen kan de tank ong. 57 L. inhoud bevatten, wat maar meer dan normaal is voor een dergelijke wagen me dunkt.
Als controle de laatste tankbeurten stellen we bij aanvang tanken de dagteller telkens op nul (alsook de dagteller algemene informatie)
Na de laatste tankbeurt kon ik met de volle tank tot aan de melding van te laag tankpeil en rode balk kon ik op melding ‘algemene informatie’ zien dat ik nog +/- 50 km. kon rijden. Totaal aantal km. op dagteller stond op slechts 516,3 km. Daar waar aanvankelijk bij volle tank telkens een 620 km. opgeeft te kunnen rijden. Gebruik wagen bij zowel stad als langere afstanden autostrade en gematigd rijden.
Hebben de tank opnieuw volledig gevuld (zoals altijd tot afklikken tank) en zagen na controle ticket dat er ‘slechts’ 44,20 l. bijgetankt kon worden tot volledig vol.
Na allerlaatste tankbeurt nu, zien we opnieuw en tot grote ergernis dat na 85 km. het balkje opnieuw bijna 1/4 leeg is. Ook op ‘algemene informatie’ tankinhoud maakt deze bokkesprongen naar beneden.
Kan het dus dat de tankinhoud van deze wagen maar 50l. bevat i.p.v. 57 l. opgegeven bij aankoop en brochures en navraag verdeler, of is er iets anders aan de hand?
Zij er nog eigenaars met dat probleem?

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 14 mei 2018 07:03 PM
  [ # 1 ]

Dit verhaal heb ik ook gehad met mij oude Xsara Picasso, ze hebben toen het “vlotter/potmeters” bijgesteld, deze waren van slag sindsdien klopte het bij mij als een bus.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook