Eindelijk weer aan een Citroen, Xsara VTR 1.6 16V `02
keyboardmaestro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 16-05-2018

Gepost: 16 mei 2018 11:00 AM

Nadat mijn Opel Corsa duidelijk had laten merken dat ‘ie echt niet meer verder wilde en kon besloot ik deze in te ruilen. Dit werd gedaan op een Citroen Xsara VTR uit 2002! Geen snaar strakke auto maar zeker wel een enorme verbetering.

Auto had het bekende achteras kwaaltje (Wiel stond scheef rechtsachter waardoor de wielkast kaal was) maar dit werd geheel onder garantie verholpen en er kwam een gereviseerde achteras onder.
Ook was het wiellager rechtsachter aan vervanging toe, dus dat is ook gebeurd, en de distributieriem is vervangen.

Vervolgens de auto goed gecontroleerd met wat mensen en er achter gekomen dat alle vloeistoffen behalve de olie zwaar verouderd waren en/of stroperig, ook dit is vervangen. (En er was 1 kerel bij die de auto compleet afschreef, terwijl dit heel erg mee viel)

foto’s





De auto is 2 weken geleden ergens op de brug geweest en er is gekeken naar de staat van de auto in het algeheel, nou viel mij onder de auto al op dat er geen roest aan zit behalve op de gereviseerde achteras

Er moet een nieuw setje banden op (2/4 banden was afgesleten deels en er was er nog 1 advies, dus dan vervangen we ze meteen allemaal)
Remschijven moeten vervangen worden achter.
Nieuw stoelframe moet gefixt worden.
Koplampen moeten worden gepolijst.
Advies was een Fuseekogel.

Al met al valt het lijstje mij alleszins mee, gezien het bedrag wat ik er voor betaald heb Very Happy

Fuseekogel word vervangen deze week.
Koplampen worden vlak voor de APK gepolijst, als mede het stoelframe wat dan vervangen zal worden.
Remschijven worden deze maand vervangen.
Setje banden word volgende maand.

Wel is de auto boven de 110 wat zweverig, en nou lees ik dingen variërend die ik kan terugkoppelen aan de banden (Hij trilt ook in het stuur boven de 100) maar ook dingen als schokdempers die op zijn (hij veert nog keurig, en deint nergens na) Dus daar moet ook op termijn naar gekeken worden.

Sinds 1 week kraakt ook mijn draagarm af en toe over drempels, dus ook deze zal op termijn vervangen worden.

Ik heb gemiddeld 3 maanden met een auto gedaan (Langste was 15 maanden, kortste 10 dagen) En wil met deze auto toch wel proberen om hem een jaar of 2-3 rijdend te houden minimaal, en volgens de APK meester zou dit ook niet echt een probleem moeten zijn want het motortje loopt nog goed, en zolang ik de auto gewoon keurig z`n beurtjes/onderhoud geeft blijft ‘ie het nog wel jaren doen.

Kilometerstand bij aanschaf was 21030x, kilometerstand nu is 21242x

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 22 mei 2018 05:39 PM
  [ # 1 ]

Leuke wagen Smile

Recentelijk ook een coupé aangeschaft, jaartje ouder en wat meer km’s maar ook met dezelfde kwaaltjes.

Zoals je zelf zegt gewoon wat onderhoud en aandacht, dan kun je weer een tijdje vooruit!

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook