olie verversen DS
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 17 september 2003 11:20 PM

Ik heb zojuist mijn olie vervangen in mijn ds, incl filter.
nu is de olie wel goed op peil, maar als mijn rpm onder de 1000 zakt, dan gaat mijn olie lamp branden…...
heb ik wellicht het filter verkeerd om gezet ofzoiets?  zeg me dat het niet zo is want ik heb eigenlijk helemaal geen zin om die lekkere nieuwe olie er weer uit te laten lopen.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 18 september 2003 01:01 AM
  [ # 1 ]

olie peil is okee, de olie die eruit kwam was echt zooi, erg dun geworden en super goor, er zit nu gewoon 15w40 in.
verder zie ik geen lekkages dit nieuwe filter is een papieren filter waar er voorheen zo’n ijzeren gaatjes ding inzat.
het enige dat ik me kan voorstellen is dat ik het filter verkeerdom ofzoiets gedaan heb. maar m.i. is onder en boven het zelfde met die filters..

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 18 september 2003 11:00 PM
  [ # 2 ]

het was dat filter deksel dat ik een stukje naast het merkteken had gezet. ik heb gewoon niet goed zitten kijken tijdens montage. ik moet wel zeggen dat zelfs na 1 dag die olie die eruit kwam ( om dit op te lossen moest dus de olie die ik er gisteren in heb gegooid er weer uit ), alweer heel erg goor was. ik ga hem denk ik nog een keer verversen voor ik 19 oktober op huwlijksreis ga ( france )

verder heb ik vandaag: de banden laten balanceren, wat nog lastig is omdat niet iedereen dit kan i.v.m. het ontbreken van een centraal gat in de velg.
de kleppen gesteld, nieuwe contactpunten, rotor, verdeelkap en condensator geplaatst. afstellen van ontsteking is niet helemaal gelukt want mijn gradenboog is weg, die moet ik dus nog ff kopen. en ik heb een poging gedaan om wat aan mijn carb. af te regelen.
best een productief dagje dus en nu heb ik kramp in mijn hamstrings van het kromstaan.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 19 september 2003 02:13 PM
  [ # 3 ]

Ik heb het onstekings verhaal even afgesplitst naar een ontsteking topic

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 18 oktober 2003 08:36 PM
  [ # 4 ]

Een hele fijne vacantie met je echtgenote en pas op dat
je DS geen heimwee krijg,dus een prima thuiskomst

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook