3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Niels’ 80-er Granada Camp de Luxe
FastFred
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1700
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 30 juni 2018 11:41 PM
  [ # 31 ]

Met daarop een koffer met bloemetjes motief

Ex: ZX Aura E2 NP-JZ-34 (R.I.P. 22-8-2016)

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39931
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 30 juni 2018 11:46 PM
  [ # 32 ]

Zo’n cx zuipt met die kar er achter natuurlijk al als een malle. Zet je er nog zo’n debiel rek met koffer op dan zal het, los van het feit dat het er dan helemaal vw-achtig pauperig uitziet, nog eens 10-15% meer gaan verbruiken…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7116
Geregistreerd: 30-11-2005

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 01 juli 2018 08:30 AM
  [ # 33 ]

En zo’n rek maakt echt veel herrie op tempo.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1700
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 juli 2018 10:33 AM
  [ # 34 ]

Tempo? Je mag maar 90 met een vouwwagen Very Happy

Ex: ZX Aura E2 NP-JZ-34 (R.I.P. 22-8-2016)

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4746
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 01 juli 2018 01:02 PM
  [ # 35 ]

Tot je de zuidgrens over gaat.

Dan mag je gewoon 130.

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3740
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 juli 2018 02:26 PM
  [ # 36 ]

Zo, even bij een maatje proefkamperen, dat ging prima!

Een buis bleek geknakt te zijn, dus daar moet een vervanger voor komen, verder vooral veel schoonmaakwerk. Opzetten is een eitje.

Uiteraard gaat er geen imperiaal op m’n wagen! Dat verbruik was wel te merken. Niet in de laatste plaats omdat de versnellingsbak icm iets meer last niet de optimale combi is. Overigens sleurt het ding prima 130 met de vouwwagen, wat fijn is Smile Bij terugkomst stond de vouwwagen met 20 minuutjes weer op z’n plek in de hoek, dat gaat dus prima!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23857
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2018 09:48 AM
  [ # 37 ]
waterman schreef:

Zo’n cx zuipt met die kar er achter natuurlijk al als een malle. Zet je er nog zo’n debiel rek met koffer op dan zal het, los van het feit dat het er dan helemaal vw-achtig pauperig uitziet, nog eens 10-15% meer gaan verbruiken…

Uit ervaring…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3356
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
Gepost: 27 augustus 2018 03:41 PM
  [ # 38 ]

Wat een goed ding zeg!

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3740
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 augustus 2018 09:11 PM
  [ # 39 ]

Ja, de vouwwagen. Daar zijn we dus op vakantie mee geweest, 2,5 week door Frankrijk, België en Luxemburg. En die vakantie was echt meer dan prima! Wat het probleemloos? Nope..


Het was al een tijdje overal kneitergoed weer. Ook in Frankrijk, maar toch was er voor één dag slecht weer aangekondigd. In zo’n beetje half Frankrijk code geel: warm met kans op onweer. Nou ken ik die codes wel, onzin. En dus togen we met de combinatie naar de Vogezen. Ik wilde altijd al de Routes des Crêtes eens rijden.

We vertrokken op een donderdag richting Frankrijk en ik had de avond ervoor het weer nog gecontroleerd. Leek me prima op tijd. Toch eenmaal in de buurt van de Vogezen werd de lucht donkerder en donkerder. Nadat we wat laat gingen zoeken naar een camping, herinnerden we ons dat die gekke Fransen nog wel eens strikt waren: klokslag 19:00 is de receptie dicht en zoek het dan maar uit. Enfin, na een beetje bellen was een camping in de buurt zo aardig om nog effe open te blijven en rond 20:30 kwamen we aan. Eerste nacht ging prima!

Helaas, de volgende dag begon de stortregen en toen bleek hoe waterdicht onze vouwwagen was. Niet. Tuurlijk, een klein ‘spinnengaatje’ hier en daar, niets ernstigs. Maar het begon zowaar te miezeren in de vouwwagen. Na een paar heftige buien bleek dat ook aan de achterzijde wat water naar binnen was gekomen en, niet onbelangrijk, niet wegliep maar in de bak van de vouwwagen bleef staan. Wat later ontdekte ik super handige afwateringsgaatjes waar nog keurig een dopje inzat.. hmz

Na een nachtje in een huisje op diezelfde camping en de boel laten drogen vertrouwde ik volledig op de buienradar: 11:15 zou het gaan regenen. Derhalve dronken we onze koffie rustig op en zouden gaan inpakken. Precies zoals verwacht begon het om 10:50 weer te plenzen en hebben we halsoverkop de boel dichtgevouwen, zo droog mogelijk. Weg uit dit regen gebied, richting Troyes.

Nou, daar was het top weer! De camping was 100% Frans, ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijkertijd met ballen zien gooien op een camping. De combinatie leverde veel positief commentaar op, ook onderweg vééél duimpjes. Bij de lokale Decathlon een paar spuitbussen gekocht om de boel wat waterdicht te maken. Na een weekje in de zon zou ook daar het een nacht slecht weer worden en besloten we eerder door te trekken. Uiteindelijk zijn we naar camping Retro-Passion gegaan in de buurt van Vichy, wat om meerdere redenen een goede keuze bleek, maar daarover later meer. Ook daar een paar spatten gehad, maar naar verluidt had het die nacht alsnog weer gestormd in de buurt van Troyes.

Na Retro-Passion zijn we via de Belgische Ardennen (kent iemand de film ‘De helaasheid der Dingen’? Wat is België toch een droevig land) waar we noodgedwongen één nacht stonden doorgetrokken naar Luxemburg. Prima vakantie gehad!

En de vouwwagen zelf? Goed, waterdicht is ‘ie niet helemaal. En ook niet zo modern als een handige nieuwe vouwwagen. Maar wat een fijn ding! We gaan hem alsnog proberen te waterproofen, ik wil de keuken wat gaan aanpassen (accu erin, 12V aansluiting voor de koelkast, dat soort dingen) en dan hopelijk volgend jaar weer met dit topding op pad!

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39931
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 28 augustus 2018 09:21 PM
  [ # 40 ]

Wat een te gekke trip man. Toppie!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2561
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 28 augustus 2018 09:23 PM
  [ # 41 ]

Ik kan me herinneren dat in mijn jeugd, toen jouw vouwwagen hypermodern was, mijn ouders hun vouwwagen en later de voortent door een bedrijf lieten behandelen.
Ik zou ‘ns bij een kampeertoko informeren. Want zo’n hele tent én goed én zelf doen is best een uitdaging.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 29 augustus 2018 08:10 AM
  [ # 42 ]

Zijn wij soms broers? Uiterlijk zowat dezelfde wagen, en voorkeur om met een oude vouwwagen op reep te gaan… Wij hebben een paradiso, waar ook het doek al 40 jaar oud is. Bij een caravan/camper-speciaalzaak hebben we spullie gehaald om het doek waterdicht te krijgen. Dat heb je in 2 varianten; opbrengen op nat doek (dus als het kwaad al is geschied, dan wel aan het geschieden is) en opbrengen op droog doek. Wij hadden de eerste variant, en ik had er een vrij hard hoofd in. Toch werkt het wonderwel goed, al een paar jaar geen lekkages meer.

Ik weet niet wat voor merk het was, het zat in een vrij neutrale plastic fles (misschien zelfs eigen brouwsel). Misschien ook wel hetzelfde wat jij bij de decathlon had gekocht…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1463
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 29 augustus 2018 08:51 AM
  [ # 43 ]

Wat een leuk stuk heb je weer geschreven over je vakantie. Zie deze zin staan: “Uiteindelijk zijn we naar camping Retro-Passion gegaan in de buurt van Vichy, wat om meerdere redenen een goede keuze bleek, maar daarover later meer.” kom ik bij het einde van je vakantie verslag en niks meer hierover, mooie cliffhanger voor een volgend verslag :p

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23857
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2018 09:20 AM
  [ # 44 ]

Goed bezig Niels!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6196
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 29 augustus 2018 02:26 PM
  [ # 45 ]

O god, de Helaasheid der Dingen…
Gave combinatie hoor, briljante gordijnen ook. Nou nog een hangsnor en het is af.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook