Een trieste dag (XM 3.0 V6.24 S. 1)
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 mei 2018 12:07 PM

Vanmorgen mijn XM 24-klepper Serie 1 (199.444 km) weggebracht voor de APK. Tot een officiële keuring is het niet gekomen, want na anderhalf uur werd ik gebeld: gaten in de carrosserie rond de veerpoten, dorpel rechts slecht, extern lekkend stuurhuis, onvoldoende werkende katalysator, lekke achterdemper. Verder nog wat kleinere gebreken zoals een rafelige gordel RA, bijna versleten remblokken achter, ashoes links en fuseekogelhoezen. Ook heeft het vervangen van de drie benzineslangen rond de pomp (zie topic “brandstoffilter vervangen”) de benzinelucht niet weggenomen.

Aangezien ik iemand ben van kleine, overzichtelijke karweitjes en niet kan lassen, geen takel heb om de motor eruit te halen (nodig om het stuurhuis te vervangen) enzovoort, gooi ik de handdoek in de ring. Vóór ik serieus ga adverteren, wil ik kijken of ik een forumlid een plezier kan doen met deze zeldzame V6.24 van de eerste serie. Belangstellenden moeten mij maar een pb’tje sturen. Ik heb echter wel een absolute minimumprijs in gedachten.

PS: Over deze XM heb ik op het forum veel geschreven; je zou, bij belangstelling, eerst een paar topics kunnen bekijken. De huidige APK loopt tot 16 juni.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 31 mei 2018 12:46 PM
  [ # 1 ]

Balen! Ook niet aan zien komen?
Misschien dat een advertentie op de markt je aan de juiste liefhebber kan helpen om hem weer op de weg te krijgen?

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 mei 2018 01:13 PM
  [ # 2 ]

Bij het werken aan de benzineslangen een tijdje geleden zag ik wel roest, maar ik besefte nog niet dat er diverse ernstige afkeurpunten zijn.

Profiel  
 
Citromaniaque
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-07-2016

Gepost: 31 mei 2018 01:51 PM
  [ # 3 ]

Jammer…

ontzettend lekkere motor, die ZPJ4

Maintenant: C6 2.7HDi 2007 - Passé Citroens:  BX 14E 1991, 2x XM V6.24 1991-1992 ZPJ4, 2x XM V6 Break 1992

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 mei 2018 01:53 PM
  [ # 4 ]

Zonde zeg, maar alles bij elkaar is het wel veel werk inderdaad. Langzamerhand is de 24v wel zo zeldzaam dat er wel een liefhebber te vinden moet zijn die zich er aan wil wagen.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4715
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 mei 2018 03:28 PM
  [ # 5 ]

Auw, vervelend nieuws.. ik begrijp dat je deze klus niet gaat aanpakken.
Hopelijk vind je een liefhebber, zoals Lucas zegt: ze zijn zeldzaam.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 mei 2018 09:34 PM
  [ # 6 ]

Ik heb de tekst van mijn eerste bericht in dit topic een klein beetje aangepast. Als anderen al gereageerd hebben op de oorspronkelijke post mag dat eigenlijk niet, vind ik -geschiedvervalsing ligt dan op de loer- maar omdat de reacties geen betrekking hadden op het nu weggelaten aspect (over de verkoop) vind ik dat het wel kan. Als zich geen geïnteresseerden melden, laat ik de auto trouwens waarschijnlijk schorsen, wat makkelijk kan omdat hij op eigen terrein en niet echt in de weg staat. Liever verkoop ik hem natuurlijk voor een zacht prijsje aan een liefhebber met twee rechterhanden, die niet opziet tegen flink sleutelen en lassen.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 04 juni 2018 06:23 PM
  [ # 7 ]

Zo, het kettingmonster staat op Autoscout24, met het eerlijke verhaal. Uit mijn hoofd werd de aanduiding Exclusive in 1991 nog niet gebruikt, maar die heeft Autoscout er volautomatisch bijgezet. Vanavond eens kijken of ik de advertentie ook op CiFo kan neerzetten, al betwijfel ik of dat veel nut heeft. Immers, de mensen hebben waarschijnlijk dit topic al gezien, of kunnen zien. Ook zijn op de voorpagina alleen de laatste tien advertenties zichtbaar, en CiFo-leden die een XM zoeken houden ook de algemene autosites wel in de gaten. Al wassend en stofzuigend merkte ik dat de prijs in mijn hoofd vanzelf omhoog ging, maar voor forumleden kan ik daar nog wel iets aan doen. Commentaar op de advertentie is welkom, maar ik ben natuurlijk wel eigenwijs.

 

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 17 september 2018 11:41 AM
  [ # 8 ]

Klaar voor een nieuw leven in Tsjechië. Sbohem!

Afbeelding Bijlagen
Transport_Tsjechië_800_x_600.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 17 september 2018 12:35 PM
  [ # 9 ]

Ik bedoel dus alleen de auto, hè.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 september 2018 01:39 PM
  [ # 10 ]

Zonde, ik vond hem wel mooi om te zien.

 

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 17 september 2018 01:49 PM
  [ # 11 ]

Zeker, en ik heb de topictitel ook niet veranderd… Maar ik had nu eenmaal in juni de knop in mijn hoofd omgezet: hij gaat weg. De belangstelling in Nederland was echter minimaal en gelukkig hebben de Tsjechen geen slechte naam als het om (auto)techniek gaat. Misschien krijgt hij het zelfs beter dan bij mij.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 september 2018 01:09 AM
  [ # 12 ]

Lijkt me alleszins beter dan sloop in ieder geval!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 september 2018 08:17 AM
  [ # 13 ]

MWa, misschien scheuren ze het blok er wel uit voor een ander project.  Je weet het nooit.

 

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 18 september 2018 09:23 AM
  [ # 14 ]

Zoals ik het begrepen heb, is de vader van een van beide kopers (een stel waarvan de vrouw in het Engels het woord deed) een liefhebber die al twee keer eerder een XM, plus nog allerlei andere Citroëns heeft gehad. Deze auto moet geloof ik een cadeau voor hem worden. Dat zou natuurlijk kunnen betekenen dat hij alleen de motor gebruikt, maar die indruk kreeg ik niet. Een niet al te erge opknapper voor een verse pensionado?

Overigens kon ik voor de overdracht niet terecht bij een gewoon kentekenloket/postagentschap. Omdat de auto geëxporteerd werd, moesten we naar een RDW-keuringsstation, in mijn geval Arnhem. Behalve de kentekenpapieren dienen ook de platen te worden ingeleverd. Gelukkig stonden we binnen vijf minuten weer buiten, waarna het stel aan de terugreis van 17 uur kon beginnen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook