Geen casette meer, maar wat dan?
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 02 juni 2018 08:45 AM

Hallo,

Op dit moment ben ik in het bezit van een voor mij nostalgische Philips radio in mijn Xantia.

Lijkende op deze:

Heb hier lol aan gehad. Ook verschillende bandjes geprobeerd met kabel. En daarna ook een bluetooth bandje gehaald. Allemaal leuk en aardig echter valt de radio nu heel vaak uit. Dus op zijn minst moet ik het zaakje losmaken en een kijken of er een draad niet goed is aangesloten.
Echter als ik dan toch bezig ben dan neig ik toch naar het vervangen van de radio. Allicht iets met een betere aux aansluiting of liever nog voor het gemak bluetooth (standaard speakers zijn niet verkeerd en het verlies met bluetooth denk ik dat toch verwaarloosbaar zal zijn zeker in een Xantia die toch geen C6 is qua geluidsisolatie).

Echter toen ik een tijd terug reed met een XM waar het echt genieten was. Daar zat een hedendaags Pioneersysteem in. Waarom moeten daar zoveel ledjes in? En waarom neonpaars, neongroen, neonroze, neongeel, neonoranje en niet iets zachts en discreet ipv van all die bewegende tekst. Met andere woorden ondanks dat ik onder de 30 ben, maakt zo’n nieuwerwets ding me nerveus. En zelfs of het goedkoopste systeempje dat ik in de winkel heb gezien heb je plastic chroom en een disco.

Ik wil geen originele Xantia radio inbouwen gewoon omdat ik liever heb dat die iemand helpt die zijn auto in originele staat brengt.

Maar is iemand iets tegengekomen van een model, serie of merk radio’s dat mijn toch een beetje de 21ste eeuw in kan sleuren zonder afbreuk te doen aan het gemak dat bollenrijden heet?

Want mijn huidige oplossing past ook niet echt in het geheel Razz

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 juni 2018 10:39 AM
  [ # 1 ]

Wel eens op retro autoradio gekeken?  Alleen is dit vaak dan het model met 2 knoppen, maar wel met alle nieuwe opties bleutooth aux mp3, 
Nog een optie is een externe, aux met bleutooth, bv yatour, die je op een fabrieksradio kan koppelen, bv een die een cd wisselaar aansluiting heeft, die had je al in de jaren 80, en zijn op marktplaats nog genoeg te vinden,
Ook zijn er nog wel genoeg nieuwe radio te vinden met zelfde uiterlijk als de jouwe, maar is dan. Vaak geen merk wat wij kennen,
Bv dayton werd gebruikt door citroen

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 juni 2018 11:21 AM
  [ # 2 ]

Leuk onderwerp! Er zijn verschillende fabrikanten die modern spul maken met een klassieke uitstraling, ik zal straks effe wat bij elkaar zoeken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 02 juni 2018 11:28 AM
  [ # 3 ]

Beremans,

Dankjewel voor de zoekterm. Inderdaad sommige maken erg mooie retro radios (Caliber heeft een paar die me aanspreken, retrosound gevonden).

Ik ga nog even zoeken want ik probeer een radio te vinden die een beetje bij de aanschafprijs en de speakers past Razz

Sommmige retro radio’s zijn te vechroomd of passen echt bij een minder dan jaren 90 auto.

Nu niet lachen maar mijn saaie ik word opeens heel blij nu ik via je zoektermen deze radio tegenkwam:
http://uehsi.de/retro-autoradio-mit-moderner-technik/

(Lukt me niet om het plaatje te posten)


Even verder onderzoek doen.

Merci Nielsje voor je toekomstige suggesties.

Afbeelding Bijlagen
2016_06_20_KienzleMCR_07-768x510.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 02 juni 2018 12:58 PM
  [ # 4 ]
Basilange schreef:

Nu niet lachen maar mijn saaie ik word opeens heel blij nu ik via je zoektermen deze radio tegenkwam ...

Waarom lachen? Die radio ziet er heel netjes uit. En met die SD-kaart heb je geen cd-wisselaar meer nodig.
Wat ik me herinner van de Xantia is dat er achter de radio niet heel veel ruimte is, dus wat dat betreft is die Kienzle een goede keuze.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 02 juni 2018 02:07 PM
  [ # 5 ]

In een Xantia heb je weinig ruimte achter de radio inderdaad. Bij mij was het passen en meten om alle stekkertjes daar kwijt te kunnen…
Die radio ziet er inderdaad netjes uit. Denk dat die in een Xantia ook wel mooi staat.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 02 juni 2018 02:35 PM
  [ # 6 ]

Hey Wimb en Feije,

Bedankt voor de reactie. Kwam nu net nog even bij de Mediamarkt vandaan en Biltema <Zweeds auto-onderhoudwarenhuis) en ook daar ofwel super shiny of het nu goedkoop of duur is. Toen ik tien was droomde ik van een stereo die er zo uitzag. Misschien dat de rest van de audiowereld wat volwassener is geworden en dat er alleen nog op de automarkt voor de oudere tienjarigen wordt gezorgd. Ben echt al een tijd op zoek.
Goed om te weten dat er niet zoveel ruimte is ga even opzoek naar forumdraadjes waar mensen met de radio bezig zijn. Kijken of ik de afmetingen eruit kan halen dat maakt het zoeken ook makkelijjker.

Heb de bovenstaande Kienzle nog kunnen vinden voor 100 euro. Even kijken wat de zomerbanden gaan kosten.

Als ik nog iets vind zal ik het hier posten Smile

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 juni 2018 03:44 PM
  [ # 7 ]

een ding hier zit wel alles gelijk op en aan, een keertje per ongeluk je telefoon in je hand houden en je hebt al 2x de radio uitgespaart, een aparte telefoon kit, kost ook deze radio nieuw,
en dan ben je dubbel uit, nu stap je in en alles werkt, ja luxe kost geld, ik kan natuurlijk niet in je knip kijken,

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 02 juni 2018 05:49 PM
  [ # 8 ]

Beremans.

Amen. Heb ondertussen ook meer als 30 euro uitegeven aan aux en bluetoothcassettes inc verzendkosten en het houdt een keer op.

Ik zal nog een beetje onderzoek doen naar het merk. Het is mij onbekend, maar als er geen klachten zijn over de garantie afhandeling dan ga ik het erop wagen. Ik zie dat ze ook nog ietwat modernere modellen in de aanbieding hebben die ook niet heel erg storend zijn.

Offtopic: Ik zie dat jezelf een Xsara Picasso rijdt. Hier stond mij altijd van bij dat de CD speler en een hobbeltje in de weg het nooit zo erg naar de zin hadden. Althans dat was het geval met een vroege Picasso van mijn ouders. Heb je er zelf iets anders ingezet of was het geen issue voor jou?

Dit is afkomstig van de jonge tiener die een heel stapel cd’s had gebrandt voor de vakantie in Schotland…. wat een gehobbel.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 juni 2018 06:51 PM
  [ # 9 ]

ik heb nog steeds de fabriek radio erin, maar ik heb model 2006, als je hier de radio er van uit haald ben je display kwijt, er is nu hier iemand op het forum die de oplosing heeft, afmelden op het systeem, maar ik ga mijn radio uitbreiden met een yatour, deze heeft een bleutooth verbinding, dus hou ik de boel orgineel maar toch modern.

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 04 juni 2018 08:23 PM
  [ # 10 ]

Nou het gaat hem toch niet worden.

Ik ben hard opzoek geweest naar die mooie versie van Kienzle. Toen maar voor een recent model gegaan. Maar de beschikbaarheid is te betreuren (Zweden). Ok dan maar zustermerk Continental pakken en maar zoeken en zoeken eindelijk voor een schappelijke prijs gevonden. Gaat daar toch nog een 20 euro bij voor verzendkosten. Ok, kan maar waar ben ik eigenlijk mee bezig, ondertussen zitje dan in een bedrag van een behoorlijke pioneer zeker omdat op sommigge duitse webpagina’s de reviews nu niet heel erg goed zijn.

Het zit me niet lekker voor 150 euro een product wat ik eigenlijk niet wil dus de bestelling na een 10 minuten geannuleerd. Ik ga morgen een rondje
Mekonomen
Biltema
Mediamarkt
Kjell och Company
Elgiganten
NetonNet

doen.

Nieuwe doelstelling onder de honderd euro, niet te diep, bluetooth en een dimbaar scherm.

Profiel  
 
Basilange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 30-04-2017

Gepost: 15 juli 2018 12:54 PM
  [ # 11 ]

Het heeft even geduurd maar ik heb er een gevonden.
Ondertussen 2000 km getest.

Het is deze geworden

https://www.autoexperten.se/tillbehor/multimedia/bilstereo/bilstereo-madrid-170-bt/

Waarom deze omdat hij zonder verzendkosten was. Helaas had ik liever een ietwat oudere generatie gehad maar het scherm heeft geen bewegende lampjes en er komt vrij weinig licht uit. Hij is een stuk kleiner dan die wat er in zat en inbouwen is heel makkelijk geweest. Nog niet de radio aangekoppeld gehad maar die stelt hier in Zweden toch niet zoveel voor. Blaupunkt had nog wat mooie saaie stereo’s voor een werkbusjes met veel zwart rubber/siliconen. Dat had ook gemogen. Het ziet erna uit dat echter Bluapunk, VDO en nog een merk allemaal dezelfde units maken met ieder zijn kleurtje.

Gaat nog een SD kaartje in met alle oude MP3’s van mijn middelbare schooltijd.

En dan nu het geluid:
Wat een super ding. Bluetooth klinkt helder, kabel nog niet getest. Ik dacht dat mijn oude na 20 jaar niet meer zulke goede speakers zou hebben. De stereo staat standaard ingesteld echter bij wat rustige reggae gaat de xtra bass aan. Niet te hard maar nu zo zonder airco wel altijd luider dan de ventilator. Nu youtube je filmpjes laat downloaden en het scherm uitkan terwijl het geluid gewoon doorloopt. Luister ik vaak naar cabaretiers of wetenschappelijke docu’s en dat gaat prima, geluid is goed verstaanbaar.

WAF:
Mijn vriendin was eerst niet tevreden over de JBL speaker toen de gewone radio het nog deed. Nu was ze eraan gewend en hoefde er geen vervanger te komen. Eerste 3 uur trip naar Uppsala dikke smile op haar gezicht en we hebben lekker naar Fat Freddy’s Drop kunnen luisteren, Tiken Jah Foly, Clinton Fearon en wat Electro Jazz. Omdat de auto zelf niet stuiterd hebben wij dat maar gedaan.

Voor en Na
https://photos.app.goo.gl/Z7LGPxfZmwsL7u1K6

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook