constante plus in cabine
amihansje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 12-01-2009

Gepost: 03 juni 2018 09:34 PM

Ik heb een Berlingo 2018 (nieuwe model). In de vakantie wil ik (op de camping) graag m’n telefoon, e-reader etc. opladen zonder dat het contact aan hoeft te staan. Ik heb zo’n ‘bank’ van 5 sigaretten-aanstekerplugs naast elkaar en wil op zoek naar een constante plus om die aan te sluiten.

Is er in de cabine, bijvoorbeeld bij de plafondverlichting, een constante plus kabel te vinden? Zou fijn zijn want een los draadje trekken vanaf de accu is zo’n gedoe…
En als ik dit doe schiet de nare Ecomodus dan binnen de kortste keren aan? Dan heb ik er nog niets aan en ben ik verplicht om te gaan rijden om iets op te laden…

Om nu het wiel uit te moeten gaan vinden… er is hier vast iemand die dit ook al eens wilde, en opgelost heeft?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2018 07:27 AM
  [ # 1 ]

Als er al een constante plus is daarboven, dan zou ik daar geen vijf stekkers met een potentieel vermogen van 500 tot 1000 of meer millliampere per stuk op aansluiten.

Ik denk dat je het beste een afgezekerde kabel vanuit de zekeringkast kunt trekken, en dan eventueel via de A-stijl naar boven (de plank boven de voorruit?) trekken. In de zekeringkast even meten waar constante spanning op staat. Bij mijn Berlingo heb ik laatst een constante plus voor de trekhaak aangesloten en dat was een kwestie van een pin in een stekker duwen en die stekker weer op de zekeringkast aansluiten. Hoe dat bij een nieuwe Berlingo zit weet ik niet.

Of je hiermee de eco-modus omzeilt weet ik ook niet, maar dat is natuurlijk wel te testen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
amihansje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 12-01-2009

Gepost: 04 juni 2018 08:53 AM
  [ # 2 ]

Dank je wel voor de tip, ik ga er naar kijken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook