Deur opent niet door deurvergrendeling in combi met kinderslot
Reemface
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Gepost: 12 juni 2018 08:13 PM

Hi Citroën fanaten!

Nadat onze Citroen xsara Picasso voldoende kilometertjes had gemaakt voor ons,
hebben we gekozen voor een Citroen C3 uit 2011.

Toen we de auto gingen ophalen, hadden we onze kleine kinderen bij, dus we hebben direct de achterdeuren op kinderslot gedaan. Dit lukte in eerste instantie niet, omdat ik in een zwart draaiknopje aan het frummelen was op de kopse kant van de deur, terwijl ik de rode moest hebben aan de binnenkant van de deur.

Nu sloot en opende de deur de eerste dagen nog wel gewoon, maar sinds gisteren opende die betreffende deur niet meer.
Waarschijnlijk heeft dat zwarte dopje in een halve aan/uit stand gestaan en is nu volledig omgesprongen.
Na kort zoeken in de handleiding waren we er al snel uit, dat zwarte dopje is om de deur te vergrendelen voor buitenaf (wanneer centrale vergrendeling bijvoorbeeld niet meer werkt). En mag uiteraard niet gebruikt worden in combinatie met kinderslot. Sad

Ik heb behoorlijk gezocht op het forum, maar ik voel me behoorlijk alleen met deze vraag.
Is er toevallig iemand met ervaring met dit probleem, is er een wijze waarmee ik het slot tóch nog eenmalig open kan krijgen?

Hier het dopje die ik bedoelde:

(en nee, uiteraard had ik dit plaatje niet gezien toen ik hier aan draaide) Wink

Bedankt alvast!!!

Profiel  

Reemface
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Gepost: 13 juni 2018 10:11 PM
  [ # 1 ]

Toch maar even contact opgenomen met een lokale citroen garage.
Uiteraard moest de werkplaats desk medewerker ook wel even gniffelen over de combinatie die ik had uitgevoerd,
En de buitenportier vergrendeling was hem niet eens bekend.

A.s. zaterdag gaan ze proberen via de computer de deur te ontgrendelen.
Hopelijk kunnen ze dat, geen idee in hoeverre dat elektronisch of mechanisch is. Weet iemand dat?

Ik zal voor andere lezers het resultaat weten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook