2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Een Opel motor in je toekomstige Citroën!
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3516
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 juni 2018 01:16 PM
  [ # 16 ]

Het moet uit de lengte of de breedte komen: Een kleine motor met veel koppel zonder drukvulling bestaat niet. Een 82 PK EB heeft 118 nm bij 2750 tpm, met turbo heeft de 110 pk variant 205 nm bij 1500 tpm. Dat merk je wel. Ook het verschil tussen de EB0 ( de oude C1 motor) en de 1.2 82 pk merk je wel in dezelfde auto. Een Cactus is zwaarder en groter dan een C1, daarom is daar de 82 pk versie de kleinste motor.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3516
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 juni 2018 01:26 PM
  [ # 17 ]
FastFred schreef:

Overigens trek ik uit onderstaande fragmenten toch echt de conclusie dat er een nieuw type motor ontwikkeld gaat worden.

.

O.K., dan gaan we even terug naar de bron:
Lees hier het officiele persbericht van Opel:  ( Staat niet op de PSA site, maar is zeker goedgekeurd door PSA, Opel is nu echt een onderdeel van PSA)

http://media.opel.de/media/de/de/opel/home.detail.html/content/Pages/news/de/de/2018/opel/06-13-vierzylinder-benzinmotoren-generation.html

Daar staat letterlijk:
Das Rüsselsheimer Entwicklungszentrum verfügt über eine jahrzehntelange Erfahrung bei der Konstruktion von effizienten Benzinmotoren. Die Ingenieure entwickeln die neue Motorengeneration nun auf Basis der aktuellen PureTech-Vierzylinder der Groupe PSA. Diese Vollaluminium-Motoren mit 1,6 Liter Hubraum überzeugen bereits heute mit hoher Effizienz und einem spontanen Ansprechverhalten. Tugenden, auf denen die Nachfolgegeneration aufbaut.

Ik kan daar niets anders uit lezen dan dat ze op basis van de THP nieuwe motoren ontwikkelen. Maar als iemand het beter weten dan hoor ik graag waarom, we zullen over een paar jaar wel zien hoeveel THP ze nog gaan houden, maar ik denk niet dat ze snel een andere variable klepbediening met variable lichthoogte en timing zullen gaan ontwikkelen en zo nog wat zaken. Wat je hier wel nog impliciet kunt lezen is dat PSA de GM/EcoTec motoren niet meer zal verder ontwikkelen. .

 

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1965
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 juni 2018 01:43 PM
  [ # 18 ]

Jij zegt het, ik spreek geen woord Duits dus dat zal dan wel zo zijn, dan staat het op die andere website niet juist verwoord/vertaald.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3516
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 juni 2018 01:53 PM
  [ # 19 ]

Google translate misschien ?
Opel zegt het trouwens ook in het Engels:

https://int-media.opel.com/en/rüsselsheim-engineering-center-develops-next-four-cylinder-petrol-engine-generation-groupe-psa?sf89617580=1

staat er toch echt: The engineers are now developing the new engine generation on the basis of the current Groupe PSA four-cylinder PureTech units. These all-aluminium engine, which have a displacement of 1.6 litres, already convince with a high level of efficiency and direct throttle response – virtues that the successor generation will build upon.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7687
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 juni 2018 01:56 PM
  [ # 20 ]

En dat vermeldde ik op de vorige pagina al bij wijze van aanvulling/correctie op mijn eerdere post Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 20 juni 2018 02:07 PM
  [ # 21 ]
Citroensmgz schreef:

Het moet uit de lengte of de breedte komen: Een kleine motor met veel koppel zonder drukvulling bestaat niet. Een 82 PK EB heeft 118 nm bij 2750 tpm, met turbo heeft de 110 pk variant 205 nm bij 1500 tpm. Dat merk je wel. Ook het verschil tussen de EB0 ( de oude C1 motor) en de 1.2 82 pk merk je wel in dezelfde auto. Een Cactus is zwaarder en groter dan een C1, daarom is daar de 82 pk versie de kleinste motor.

Dat bedoel ik ook min of meer. Er zijn nog maar heel weinig grotere atmosferische motoren in (grotere) nieuwe auto’s, en dat vind ik jammer.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 juni 2018 02:11 PM
  [ # 22 ]
Citroensmgz schreef:

These all-aluminium engine, ...

Dit klinkt als een Duitser die Engels spreekt gulp

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook