Missende onderdelen airco c4 ?
Arnold01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-2018

Gepost: 24 juni 2018 03:01 PM

Hoi allemaal, sinds kort eigenaar van een c4 grand picasso 2.0 16v exclusieve.

Zijn er best tevreden mee, maar auto had probleem dat bestuurderskant de temp niet te regelen was. Via forum wat gekeken en zou waarschijnlijk de tandwieltjes kunnen zijn. Revisiesetjes besteld en gisteren spul los gehaald.

Was een beetje een “verrassing”... klep en de motor waren beide verdwenen en de temp regeling was vastgezet met een tywrap. Even met de hand heen en weer en werd keurig warm of koud.

Goed, die klep en bediening incl motor kan ik wel bestellen en repareren, maar ik zie nergens een stekker om in het motortje te doen?? Is dit ook een los kabelboompje ofzo en waar zou die dan in moeten?

Nog een 2e vraagje, zit nu een radio in waar een dim kaartje in moet voor de telefoon. Is hier gemakkelijk iets voor te verbouwen/aanpassen waardoor bluetooth mogelijk is?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 24 juni 2018 06:21 PM
  [ # 1 ]

Heb je geen 3,5mm plug in dachbordkastje of zo, die op de aux werkt?  Hier kan je dan een module op plaatsen, maar als je dan naar de radio luistert moet je dus eerst naar je aux schakelen, je hebt ook systemen bv yatour, maar die zitten ook op een aparte poort,
Alleen Parrot systemen hebben dit niet, maar dan moet er worden ingebouwd,
Wat mij dan lijkt een radio met bleutooth van citroen, want die zijn er wel, en blijft alles orgineel, alleen even opletten met de prijs, hij moet ook worden geactiveerd worden op je auto,dit kost vaak ook iets van 50euro,  door bv de citroen dealer,

Profiel  
 
Arnold01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-2018

Gepost: 24 juni 2018 06:45 PM
  [ # 2 ]

Ik heb een rca aansluiting in dashboard kastje waar je ook video mee af kunt spelen geloof ik

Misschien is een parrot wel de betere oplossing, mits dat op deze radio ook gewoon past/werkt.

Niemand toevallig info of foto’s van de airco bedrading?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 24 juni 2018 08:31 PM
  [ # 3 ]

Een Parrot zit gekopelt tussen je iso stekker,en dan moet er vaak ook nog een verloop tussen ivm de electra, om de van bus te omzeilen, dit kan je zien op de site van Parrot, alleen als je een uitgebreide hifi set hebt bv van Jbl, je hebt dan vaak een subwoofer achterin, dan kan het weer niet,  ja ik weet het zucht,joint

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 24 juni 2018 09:00 PM
  [ # 4 ]

je hebt waarschijnlijk de rt3ev of de rt4, deze hebben geen bluetooth de rt5 wel, de unit is over te bouwen van de rt4 naar de rt5 maar deze zijn schaars en duur, wat je wel kan is een yatour aansluiten op de uitgang van de unit waar de wisselaar op aangesloten word, de uitgang even activeren met een lexia dit kan iedereen die een lexia heeft, ik heb er een en je bent welkom dan doen we dat, het voordeel van de yatour is dat de stuurwiel bediening kan blijven gebruiken.

Er zou een stekker moet liggen, want aan de bestuurders kant is de hoofdunit waar je alles mee bediend, dus er is wel wat geknutseld, kan je niet even terug naar de garage? of particulier gekocht?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Arnold01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-2018

Gepost: 08 juli 2018 11:04 AM
  [ # 5 ]

Even een update…
Heb een nieuwe servo motor gekregen van de verkoper. Dingetje past zoals het hoort en de stekkerverbinding ook.
Alleen gaat motor niet draaien bij wijzigen temperatuur. Ook met de hand is het motortje niet te draaien (Is dit normaal?) Als ik het motortje inplug op de stekker van se andere kant doet ie het ook niet (terwijl motor die er inzit wel werkt) is een nieuw motortje origineel citroen.

Profiel  
 
Arnold01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-2018

Gepost: 18 juli 2018 04:24 PM
  [ # 6 ]

Grrrr

Afgelopen week bij de dealer geweest voor het motortje. Kwamen tot dezelfde conclusie dat motor stuk was. Nieuwe onder garantie, geen probleem.

Om gezeur over “foute montage” te voorkomen net geweest om motor in te laten pluggen. Ook deze motor deed het niet, ook niet aan de kant van de bijrijder waar we de stekker van (zelfde type motor die wél werkt) omgezet hadden.

Wat kan dat nou zijn? Zo’n motor is toch plug&play;? Hebben motor alleen elektrisch verbonden gehad, nog niet mechanisch.

Begin er nu wel beetje punthoofd van te krijgen

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 18 juli 2018 04:26 PM
  [ # 7 ]

Waarschijnlijk zit dat motortje in het canbus systeem, zou die ingeleerd moeten worden met de lexia

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Arnold01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-2018

Gepost: 18 juli 2018 04:28 PM
  [ # 8 ]
Rene Hoekstra schreef:

Waarschijnlijk zit dat motortje in het canbus systeem, zou die ingeleerd moeten worden met de lexia

is dat niet iets wat een dealer zou moeten weten?? Mad

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 18 juli 2018 04:30 PM
  [ # 9 ]

Dat denk ik wel.
Quoten van het vorige bericht is niet toegestaan (regel van het forum)

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook