Piep uitlaat (bij kracht vanuit de motor) XSARA PICASSO 1.6
Spider-Man
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-06-2018

Gepost: 28 juni 2018 08:54 PM

Beste mede CITROËN rijders/liefhebbers,

Als eerst wil ik, Spider-man, aangeven dat ik voor het eerst op een forum zit.
en nog niet helemaal het fijne weet, dit vanzelf goedkomen.

Graag zou ik mijn vraag voorleggen aan allen onder ons in dit forum, de vraag gaat over een XSARA PICASSO 1.6 / 78000km / 2005.
Tijdens het kantelen van de motor en/of kracht op de uitlaat, komt er een piep vrij, dit was in de oude (oude set) situatie en nu ook in nieuwe (nieuwe set) situatie….het gaat om het onderdeel tussen de voorwielen onder bodemplaat waar de uitlaat samen komt, dit middels RING/BOUTEN/PAKKING/VEREN deze behoren de schokken op te vangen maar dit piept!
Paar weken goed werkend en langzaam komt de piep terug, erg vervelend.

Hoop dat mijn uitleg beetje begrijpbaar is en er wellicht iemand hier ervaring mee heeft (gehad) en een tip of oplossing heeft dit op te lossen.

Alvast vriendelijk dank en afwachtende.

Berry.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 29 juni 2018 06:50 PM
  [ # 1 ]

Staat er genoeg spaning op het veertje? Wat de verbinding bij elkaar houd.  Anders hoor je dus de veer over de ring heen schuiven,  of er is geen vet gebruikt, bij het koppelen, tussen de 2 delen zit zo,n paking,  normaal is het zo,n grafiet paking, maar bij een mindere moet er kopervet op, nu hoor je het harde metaal over elkaar heen gaan,
Een andere optie wat eventueel kan dat je blok teveeel kanteld, door een lamé motorsteun,  dit is dan vaak de kantelsteun, daar waar ook de aandrijfas door heen zit,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook