C$ Grand picaso valt uit/hapert tijdens rijden (hoge snelheid)
onyx666
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-05-2016

Gepost: 05 juli 2018 08:44 PM

hallo

sinds enkele weken hapert mijn c4gp uit 2008 af en toe . het is alleen gebeurt bij snelheden boven 100 km per uur (boven 3000 toeren) hij doet het soms 3 keer achter elkaar en dan weer 50 km niet.
Ik rijd op LPG en weet niet of het op benzine ook is heb wel af en toe wat stukken op benzine gerenden en toen is het niet gebeurd . Ik heb de bougies gisteren vervangen maar helaas is het vandaag toch weer gebeurd. ALs hij hapert is het 1 flinke stoot alsof de auto helemaal uitvalt en dan valt meestal ook de airco even uit dashboard blijft aan.

Ik heb een lexia en heb een soms staan er storingen in als het gebeurd is maar soms ook niet
de storingen zijn dan p0170 mengselsamenhang, p0172 mengselregeling en p0118 signaalsenseor koelwatertemperatuur kortsluiting of onderbroken circuit. Maar ik weet niet of deze storingen een oorzaak of gevolg zijn.

nu is mij verteld dat het ook de bobine kan zijn. kan ik dat uitlezen met een lexia ? waar moet ik dan op letten ? ik heb wat filmpjes gemaakt van metingen met lexia maar ik weet niet wat vreemde waardes zijn en wat niet.

iemand een idee?
gr

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook