Aanjager kachel werkt niet meer Citroen C8 bj 2005
CXfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-07-2018

Gepost: 09 juli 2018 10:33 AM

Ik heb een vraag, heb net mijn tweede C8 aangeschaft van bouwjaar 2005 met de 2.0 benzinemotor, bij de vorige had de versnellingsbak het begeven werd een kostbare reparatie. Bij mijn nieuwe C8 werkt echter de hoofd aanjager niet meer. De twee kleinere links en rechts werken wel maar houden er na enkele seconden weer mee op.
Waar zit precies de hoofd aanjager ? Zit die in de motorruimte daar waar het pollenfilter ook zit ? Heb binnen bij het dashboard alles al los gehad maar kon de aanjager daar niet lokaliseren.
Zekeringen en bedieningspaneel heb ik allemaal nagekeken en getest dat werkt allemaal prima.

 

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2018 10:49 AM
  [ # 1 ]

Ik heb niet specifiek verstand van de C8, maar ik heb een C5 gehad uit die periode en daar was het euvel dat de regeleenheid het begaf omdat de transistor die erin zit oververhit raakte doordat in de loop van de tijd het thermisch contact met het koellichaam minder werd. Waarschijnlijk zit er in een C8 een vergelijkbare, of misschien wel dezelfde unit. Was overigens eenvoudig te vervangen.

Profiel  
 
CXfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-07-2018

Gepost: 13 juli 2018 12:04 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie,

Ik heb maar eerst een nieuwe kachelweerstand voor de Citroen C8 besteld, die gaan we eerst vervangen ook gezien jou reactie, bedankt, want als je de kachel aanjager moet vervangen moet het hele kachelhuis worden uitgebouwd en das een grote klus.

Weet iemand toevallig waar die kachelweerstand zich in de Citroen C8 bevind, ik heb een garage werkboek besteld maar helaas nog niet ontvangen. Dus als iemand het weet graag melden s.v.p..

Heb ooit bij mijn Citroen CX 2500 TGI het dashboard, kachelhuis moeten uitbouwen, drie dagen werk en verrekte nekspieren… haha. Dat was om de kachelradiator te vervangen.
Achteraf hoorde ik dat je die klus in een paar uurtjes kunt doen, je snijd namelijk ik het kachelhuis, daar waar de radiator zit, de plastic behuizing open, trekt de radiator eruit, monteert en plaatst de nieuwe radiator en plakt het plastic deel weer vast.( schijnt dat men die plastic dek platen in de citroen garages gewoon op de plank hadden liggen, die deden precies hetzelfde. Tja en wij maar die zogenaamde werkuren betalen !! Met andere woorden je kunt soms ook improviseren wat heel veel werk en geld bespaart.

Egon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook