Storing touch screen C4 Picasso
martin50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 30-07-2018

Gepost: 31 juli 2018 01:49 PM

Storing touch screen C4 Grand Picasso
Op een van de heetste dagen van juli 2018, de auto stond vol in de zon, trad storing van het aanraakscherm op. De temperatuur in de auto was ± 37 °C.
De storing laat het volgende zien:
1) Na het starten van de auto is het Citroën logo ± 1 minuut zichtbaar
2) Daarna is het scherm zwart voor 10 á 15 seconden
3) Gevolgd door gekraak via de speakers, één luide kraak en twee wat minder luide kraken
4) Opnieuw Citroën logo ± 1 minuut zichtbaar
5) Daarna is het scherm weer zwart voor 10 á 15 seconden
6) Dit blijft zich herhalen.
Tijdens het rijden, 500 km, verscheen gedurende enkele seconden het navigatie scherm (landkaart). Ook was er in een flits een melding met “software” er in. De tijd was te kort om de melding te lezen. Soms speelt de radio voor enkele seconden.
Het loshalen van de accu en weer opnieuw aansluiten geeft geen verandering. Het initialiseren, teller op nul contact aan voor 10 seconden, helpt ook niet.
Een elektronische uitlezing bij de garage toont geen permanente foutmeldingen.
Vragen:
1) Wat is er aan de hand?
2) Hoe kan dit verholpen worden?

Profiel  
 
Jan van Gils
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-10-2012

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP automaat
Gepost: 06 augustus 2018 12:06 PM
  [ # 1 ]

Had afgelopen week zelfde probleem in Frankrijk bij een temperatuur van 38 graden. Display viel even helemaal uit maar herstelde zichzelf na enkele minuten. Afgelopen zaterdag weer hetzelfde ook bij extreem hoge buitentemperatuur. Regelmatig Citroen logo in beeld en regelmatig zachtjes tikken op de achtergrond alsof hij zichzelf wilde resetten.Na afkoelperiode op de parkeerplaats thuis werkte alles weer normaal. Neem aan dat electronica oververhit raakte en uit preventie zichzelf tijdelijk uitschakelde. Citroen C4 Picasso, exclusive, automaat, 2.0, 2007

Profiel  
 
martin50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 30-07-2018

Gepost: 07 augustus 2018 11:51 AM
  [ # 2 ]

Hi Jan, bedankt voor je reactie. Ik zelf heb een C4 GRAND PICASSO 1.6THP 115KW EXCLUSIVE van 2013.  Ik heb ook de indruk dat door een te hoge temperatuur er iets afgeschakeld is/wordt. Helaas wordt bij mij dit niet automatisch gereset als de auto afgekoeld is.  Maar aan de garage vragen of zij iets kunnen doen.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 07 augustus 2018 12:33 PM
  [ # 3 ]

Deze schermen, scirocco schermen, zijn in de begin periode van de new c4p veelvuldig uitgewisseld omdat ze kapot gingen.
Mss heb jij nog een org affabriek scherm erin.

Profiel  
 
kloink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-01-2010

- C3 Picasso 1.6 vti Aura
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti Business
Gepost: 07 augustus 2018 08:16 PM
  [ # 4 ]

Vorig jaar had ik een soortgelijk probleem. Bij het starten van de navigatie ook een hare kraak via de speakers en het herstarten van het systeem. Door alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen ging het tijdelijk over. Wel alle contacten, muziek op de harde schijf kwijt.

Daarna heb ik bij de garage de laatste firmware gevraagd en gekregen. Alles draait nu probleemloos.

Profiel  
 
martin50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 30-07-2018

Gepost: 23 augustus 2018 02:55 PM
  [ # 5 ]

Bezoekje gebracht aan de garage. Volgens hen moet de aansturingsunit vervangen worden. Ik heb meer de indruk dat het een software probleem is. Kosten vervangen hardware circa € 1000,-  Het scherm is het waarschijnlijk niet. Om de 10 seconden is het CITROËN logo zichtbaar. Maar vragen bij een andere garage.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 23 augustus 2018 04:57 PM
  [ # 6 ]

Martin50, ken je iemand met een Lexia, misschien kan je daar iets mee kwa software, er zijn genoeg clubleden die er eentje hebben en hem beschikbaar stellen, waaronder ik

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook