1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Smeernippel in een draagarm Citroen GSA
mexced
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 28 augustus 2018 06:38 PM

Hallo,

Bij een garage gaan binnenkort smeernippels geplaatst worden 1 in elke draagarm.
Na de draagarmen met de garage bekeken te hebben. Is er 1 goede optie links in het midden naast de leiding?

https://photos.app.goo.gl/sSMzAFyRXt3LERqB9

Kan dit, of boren we dan in het lager? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg Erwin

p.s. De roest wordt binnenkort verwijderd.

Instagram

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 augustus 2018 10:10 PM
  [ # 1 ]

Ik heb zo geen antwoord op je vraag.

Zorg er wel voor dat bij het boren en tappen er geen spanen in het lager komen. Steeds veel vet aan de boor en de tap maakt dat de spanen daar aan kleven. Ook steeds maar kleine stukjes boren en tappen, steeds terug, schoonmaken en nieuw vet.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
mexced
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 28 augustus 2018 10:13 PM
  [ # 2 ]

Het tappen laat ik over aan de garage. En deze wist hoe er getapt moest worden. Ik hoop dat iemand weet of dit de juiste plek is. Bedankt voor de tip van steeds nieuw vet.

Instagram

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 augustus 2018 10:32 PM
  [ # 3 ]

Onderdelen boek:

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 augustus 2018 10:36 PM
  [ # 4 ]

WPH

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
mexced
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 28 augustus 2018 10:45 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor deze scans! Het blijkt inderdaad een goede plek te zijn om een spuit nippel aan te brengen.

Instagram

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 28 augustus 2018 10:51 PM
  [ # 6 ]

hallo; ik las met belangstelling deze post. kan iemand me uitleggen waarom er een smeernippel op moet komen? wat is het doel van deze operatie? gr mrep.

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
mexced
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 28 augustus 2018 10:53 PM
  [ # 7 ]

De lagers in de draagarmen zijn aan het drooglopen. Dit is goed hoorbaar als de auto in de hoogste stand wordt gebracht. Of als ik over een drempel rij. Dit is een manier om de lagers te redden, en gesmeerd te houden.

Instagram

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 28 augustus 2018 11:03 PM
  [ # 8 ]

hoi; aahaah is dat de truuk?!  dus je lagers zijn slecht / versleten? zou een beetje vet de slijtage dan terugdraaien? nouja, mischien helpt het, maar mischien kun je beter nieuwe lagers zetten, en dan vóór montage op de werkbank een smeernippel monteren, draadbusje m6 erop lassen, dan doorboren en de nippel erin, en dan de nieuwe lagers regelmatig smeren . maar mischien lukt het op jouw manier ook wel. in elk geval succes, dit is bijna micro chirurgie op de auto. gr mrep.

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 29 augustus 2018 04:48 PM
  [ # 9 ]

De nippel moet van onderaf bereikbaar zijn, anders gaat het niet. Denk erom dat voor doorsmeren het systeem drukloos moet zijn, met de wielen van de grond. Dan pas verdeelt het vet zich goed. Bij mijn auto zijn ze jaren terug al geplaatst, ik kan helaas geen foto maken. Stuur mij een privebericht, dan kan ik je verder helpen.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 29 augustus 2018 04:51 PM
  [ # 10 ]

@mrep. Versleten lagers redt je hier natuurlijk niet mee. Met deze ingreep voorkom je wel verdere slijtage. Het vet in de lagers is minstens meer dan dertig jaar oud en ik kan je verzekeren dat dit dan geen vet meer mag heten.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 25 september 2018 10:45 AM
  [ # 11 ]

Is het gelukt Erwin???

Profiel  
 
mexced
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 25 september 2018 11:03 AM
  [ # 12 ]

Jazeker ik begrijp uit jouw reactie dat je nog niet met Gerard heb gesproken. Dank je wel voor je hulp! Aan de hand van de foto’s en tekening van Gerard wist de garage exact waar de smeernippels moesten komen. Of het heeft gewerkt is nog te vroeg om te zeggen. Heb laatst mijn linker draagarm vervangen, en nu blijkt ook de rechter te moeten worden vervangen. Ik heb daardoor nog niet met de auto gereden.

Instagram

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 25 september 2018 11:22 AM
  [ # 13 ]

Mooi dat dit is gelukt!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 september 2018 08:41 AM
  [ # 14 ]
mexced schreef:

Aan de hand van de foto’s en tekening van Gerard wist de garage exact waar de smeernippels moesten komen.

Het zou interessant zijn om die foto’s en tekeningen hier te posten. Of een foto van hoe de nippels nu op jou auto zitten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 04 oktober 2018 10:41 AM
  [ # 15 ]

Smeernippels plaatsen voor deze lagers lijkt mij ook wel wat.
Foto’s van het resultaat en de juiste locatie. Kom maar door…

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook