XM
dezure
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 02-08-2010

- BX 1.9 Gti automaat
Gepost: 06 september 2018 11:35 PM

Mijn nieuwe trots: XM 2.0L 16V.
Wagen is van de Burgemeester van Roosendaal geweest.
Daarna van een heel aardige rentenier uit Blaricum.
Deze laatste had de wagen 16 jaar in Portugal bij z’n 2e huis.
Zeer nette en super onderhouden wagen, zonder ook maar 1 spatje roest !

Ik wilde er tóch een werkplaatshandboek bij hebben.
Marktplaats ! Er stonden er twee van 1 verkoper op.
Benaderd en afgesproken. Ik vanuit Zierikzee naar Leiderdorp.
Daar bleek de genoemde prijs per boek te zijn, de verkoper raadde me aan
om beide boeken te nemen, dan zouden die elkaar goed aanvullen.
Hij bekeek mijn XM eens goed en kwam met de raad om de banden te vervangen.
Ik had zelf al gezien dat er wat droogtescheurtjes te zien waren.
(Portugese hitte ?)Dus moest hem wel gelijk geven daarin.
Toeval !? Hij had nog vier zo goed als nieuwe banden liggen.
Voor 200 € mochten die naar mij, als Citroën-fans onder elkaar zei ie erbij.
Ik moest naar de bank om geld te trekken, hij vast naar z’n garagebox toe.
Toen ik daar aankwam lagen de banden al op de stoep klaar, hij deed mijn achterdeur
al open en wilde ze daar in gaan leggen. HO !!, in de achterbak graag ja.
Het was al wat schemerig geworden intussen en ik moest nog weer naar Zeeland, het ging allemaal wat snel.
Door herhaaldelijk te benadrukken dat we beiden citrofiel waren kreeg ik een indruk van betrouwbaarheid.
Betaalde hem en ging met goed gevoel over de deal op weg naar huis.
Thuis aangekomen de banden in m’n garage gelegd, goed veel licht.
Blijkt 1 van de banden geheel onbruikbaar, de binnenrand flink weggevreten/beschadigd.
Direct foto’s gemaakt en naar verkoper gemaild.
Daarna de boeken eens goed bekeken….na een aantal pagina’s bleek mij dat het twee
identieke boeken waren ! alleen de omslagen waren anders, tekstueel geen enkel verschil verder !
Van dezelfde schrijver ook dus, enkel een andere uitgeverij.
Ook hiervan melding gemaakt bij verkoper natuurlijk ! Niks geen ‘elkaar aanvullende’, boeken.
We spraken af dat ik dan die ene band weer bij hem thuis zou brengen en m’n geld daarvan terug zou krijgen.
Toen ik in Leiderdorp aankwam was hij niet thuis, band daar achtergelaten.
Een dag later belt ie me, heeft een andere band gevonden en die zou ik dan krijgen.
Ik zei dat ik dat niet wilde, er was overeengekomen dat ik m’n geld terug zou krijgen.
Hij had minimaal even hebben moeten overleggen. Ik had geen vertrouwen meer in zijn producten
en wilde liever de hele koop van de banden ongedaan maken.
Na heel veel vijven en zessen besloot hij dan tóch maar overstag te gaan en me de banden terug te
laten geven en mij m’n geld terug te betalen.
Hij wilde in Barendrecht bij de MacDonalds afspreken, dan hoefde ik niet weer helemaal naar Leiderdorp.
Klonk goed, zo zouden we het doen. De dag dat ik zou gaan, banden al achterin, krijg ik van iemand anders erg slecht bericht, waar ik direct actie op moest ondernemen. Heel de afspraak met die bandengast vergeten !
Die was op zijn reis langs Barendrecht gekomen en had daar een poosje gewacht maar ik kwam niet.
Dat was voor hem de aanleiding om nu heel erg boos te worden en de hele zaak wéér terug te draaien.
Nee ik kreeg nu geen geld meer terug, er lag nog die ene band klaar voor me in L’dorp die kon ik ophalen.
Ik ben maar weer, voor de derde keer op en neer dus, naar zijn huis gereden, band ingeladen, KLAAR MEE.
Wat een gezeik en gezeur !! Ik koop en verkoop al heel erg lang en heel erg veel via Internet.
Van alles en nog wat, binnen en buitenland, gaat ALTIJD GOED.
Deze actie nu was van een geheel andere orde. Één en al gedoe. Meneer had zelfs al een bevriende jurist benaderd, over hoe hij deze zaak het beste kon afhandelen.
Mijn stelling: Je hebt mij ondeugdelijke producten verkocht, gewoon mij m’n geld terugbetalen, krijg jij je zooi weer terug, punt uit klaar.
Als Citroën-liefhebbers en gentlemen onder elkaar, gewoon even regelen.
Iemand hier een mening over ?
XM is overigen een droom van een wagen.
Heel andere orde dan m’n twee voorgaande wagens (beiden BX, GTi sedan en TZi break)

Avec avec

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook