zit dat ding verkeerdom, ondersteboven?
Ik verwijder vanavond de de kofferbakdekselbekleding en dan Rommelniklaas eens wat met de schakelaar. Met een beetje geluk zit ie alleen maar verkeerd gemonteerd….
Rommelniklaas?
Die kofferbakverlichting was een fluitje van een cent. De schakelaar zat inderdaad verkeerd om (maar wel goed vast). Omgedraaid en de verlichting brandt nu als de klep open is en gaat uit als de klep dicht gaat.Nu de luchthoorns nog…
Totaal aantal Berichten: 7523
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Halfweg
De claxon doet het nu als het contact uit is en als het contact aan is. Maar: als de motor warm is (na ongeveer 5 kilometer rijden) doet de claxon het niet meer, ook niet als ik dan stop en het contact heb uitgeschakeld. Alle gebruikers aan of uit maakt geen verschil… Iemand nog een verhelderende suggestie?
Komt er dan nog spanning op de compressor?
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Brakke aansluiting op het relais of het relais zelf brak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7523
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee - ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een claxon temperatuur gevoelig is. En daar lijkt het in dit geval op.
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
We hebben het toch over de originele dubbele luchthoorn?
Die werkt altijd buiten het contact om en het compressortje wordt ingeschakeld via een relais.
Mijn ervaringen hiermee is dat de hele schakeling gevoelig is voor slechte verbindingen.
De werking ervan staat dus los van een wel of niet draaiende warme dan wel koude motor of welke temperatuur dan ook.
Puur toeval naar mijn idee.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Standaard claxons hebben een stelschroef waarmee je het contactje binnen in de claxon zo afstelt dat het contact onderbroken wordt op het moment dat de elektromagneet bekrachtigd wordt. Het gevolg is dat het magneetje snel heen en weer gaat bewegen en dit geeft het geluid (er beweegt ook nog een membraantje mee). Als het contact permanent onderbroken is of juist helemaal niet onderbroken wordt bij bekrachtigen zal de klaxon niets doen.
Die afstelling word dus ook beinvloed door de temperatuur.
De luchthoorn is volgens mij gewoon een standaard claxon met een hoorn voor het membraan zodat het lekker trompettert.
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
GS1970 schreef:De luchthoorn is volgens mij gewoon een standaard claxon met een hoorn voor het membraan zodat het lekker trompettert.
Niet bij een CX, daar zit geen standaard claxon op, maar origineel alleen een tweetonige luchthoorn.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Nee toch? Volgens mij heb je standaard ook het ‘stadstoetertje’, dat ding wat je hoort als je claxon half indrukt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
door warmte kunnen niet frisse contacten het opgeven door uitzetting van de materialen
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nielsje schreef:Nee toch? Volgens mij heb je standaard ook het ‘stadstoetertje’, dat ding wat je hoort als je claxon half indrukt.
We hebben het over een serie 2 uit 1989.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986