2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Claxon doet het niet
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 oktober 2018 11:52 PM
  [ # 16 ]

zit dat ding verkeerdom, ondersteboven?

Profiel  
 
Rednax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 07-09-2018

Gepost: 19 oktober 2018 10:33 AM
  [ # 17 ]

Ik verwijder vanavond de de kofferbakdekselbekleding en dan Rommelniklaas eens wat met de schakelaar. Met een beetje geluk zit ie alleen maar verkeerd gemonteerd….

Profiel  
 
Rednax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 07-09-2018

Gepost: 19 oktober 2018 10:33 AM
  [ # 18 ]

Rommelniklaas?

Profiel  
 
Rednax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 07-09-2018

Gepost: 19 oktober 2018 05:53 PM
  [ # 19 ]

Die kofferbakverlichting was een fluitje van een cent. De schakelaar zat inderdaad verkeerd om (maar wel goed vast). Omgedraaid en de verlichting brandt nu als de klep open is en gaat uit als de klep dicht gaat.Nu de luchthoorns nog…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7523
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 oktober 2018 06:09 PM
  [ # 20 ]

Halfweg very good

Profiel  
 
Rednax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 07-09-2018

Gepost: 28 november 2018 11:03 AM
  [ # 21 ]

De claxon doet het nu als het contact uit is en als het contact aan is. Maar: als de motor warm is (na ongeveer 5 kilometer rijden) doet de claxon het niet meer, ook niet als ik dan stop en het contact heb uitgeschakeld. Alle gebruikers aan of uit maakt geen verschil… Iemand nog een verhelderende suggestie?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 28 november 2018 12:09 PM
  [ # 22 ]

Komt er dan nog spanning op de compressor?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 november 2018 12:14 PM
  [ # 23 ]

Brakke aansluiting op het relais of het relais zelf brak.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7523
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 november 2018 12:32 PM
  [ # 24 ]

Nee - ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een claxon temperatuur gevoelig is. En daar lijkt het in dit geval op. huh

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 november 2018 12:41 PM
  [ # 25 ]

We hebben het toch over de originele dubbele luchthoorn?

Die werkt altijd buiten het contact om en het compressortje wordt ingeschakeld via een relais.

Mijn ervaringen hiermee is dat de hele schakeling gevoelig is voor slechte verbindingen.

De werking ervan staat dus los van een wel of niet draaiende warme dan wel koude motor of welke temperatuur dan ook.
Puur toeval naar mijn idee.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 28 november 2018 12:48 PM
  [ # 26 ]

Standaard claxons hebben een stelschroef waarmee je het contactje binnen in de claxon zo afstelt dat het contact onderbroken wordt op het moment dat de elektromagneet bekrachtigd wordt. Het gevolg is dat het magneetje snel heen en weer gaat bewegen en dit geeft het geluid (er beweegt ook nog een membraantje mee). Als het contact permanent onderbroken is of juist helemaal niet onderbroken wordt bij bekrachtigen zal de klaxon niets doen.

Die afstelling word dus ook beinvloed door de temperatuur.

De luchthoorn is volgens mij gewoon een standaard claxon met een hoorn voor het membraan zodat het lekker trompettert.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 november 2018 12:50 PM
  [ # 27 ]
GS1970 schreef:

De luchthoorn is volgens mij gewoon een standaard claxon met een hoorn voor het membraan zodat het lekker trompettert.

Niet bij een CX, daar zit geen standaard claxon op, maar origineel alleen een tweetonige luchthoorn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 november 2018 12:58 PM
  [ # 28 ]

Nee toch? Volgens mij heb je standaard ook het ‘stadstoetertje’, dat ding wat je hoort als je claxon half indrukt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 28 november 2018 12:59 PM
  [ # 29 ]

door warmte kunnen niet frisse contacten het opgeven door uitzetting van de materialen

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 november 2018 01:00 PM
  [ # 30 ]
Nielsje schreef:

Nee toch? Volgens mij heb je standaard ook het ‘stadstoetertje’, dat ding wat je hoort als je claxon half indrukt.

We hebben het over een serie 2 uit 1989. nono

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook