1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C8 voor werk gekocht. 1x Citroen eigenaar ...
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 09 september 2018 08:31 PM

Hallo iedereen, ik keek al een tijdje om naar een bestelbus maar eigenlijk wil ik geen diesel rijden. Vanwege milieuaspecten en aanverwante priveredenen. Ik krijg bijvoorbeeld heel snel hoofdpijn van diesel uitlaatgassen. Op de motor houdt ik extra afstand zodat de uitlaatgassen voor me iets meer met lucht kan mengen. Eigenlijk verbaas ik me erover dat er voor motorrijders nog geen in de helm te plaatsen luchtfilters bestaan. Automobilisten krijgen een stuk minder binnen dan ik zelf. Een goede reden om naar Scandinavië te verhuizen, en de eerste stap is al gezet.

Maar goed ik kwam op FB een rood metallic C8 2.2i tegen die net ver van mijn nieuwe huis volgens de verkoopster met een falende benzinepomp te kampen had. Oen als ik ben heb ik dit keer een auto gekocht waarvan ik alleen de deuren had zien bewegen en minimale uiterlijke schade zag, en een paar bling-bling velgen met nogal afgesleten banden.

Gisteravond op internet op zoek naar gebruikerservaringen en vooral de locatie van de brandstofpomp. Waar zit het luikje in de bodem om bij de pomp te geraken bijvoorbeeld. Of is die er (net zoals bij de SAAB 900NG niet en moet de tank eraf).

Ik heb nog niks kunnen vinden, behalve heel veel neplinks naar workshopmanuals of tegen hoge prijzen zonder voorbeeldbladzijden. Op de site van Haynes is er geen boek voor de C8 te krijgen. Wel voor andere Citroens. Wel heb ik op Ebay een gedrukt exemplaar van een engelstalige workshopmanual kunnen bestellen, die eerdags in de bus moet liggen. Mijn ervaringen daarmee wil ik ook graag met anderen delen, evenals anderen met technische problemmen op weg helpen.

En wat schetst mijn verbazing: Op dit forum haken de typerubrieken ook af bij de C6!?!

mijn eerste vraag is dus waar moet ik als C8 rijder hier op het forum berichten plaatsen?

Overigens bleek de brandstofpomp niet stuk, maar waren accu en tank beide leeg. Dus hij staat al op mijn oprit. Klaar om aan te pakken en in ere te herstellen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9494
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 september 2018 11:53 PM
  [ # 1 ]

Welkom.
Je zit in het juiste gedeelte, had mijn C8 berichten ook hier staan.
Ik had een diesel, eerst een 2.0 en dan een 2.2. Voor het zuinige dieselen moet je dat zeker niet doen, beide waren dorstig, rij amper 15000-20000 kilometer per jaar ben dus naar LPG gegaan (Saab 9-5) en verbruik jaarlijks 1600€ minder.
Voor de manuals bestaat er diesel ; Revue Technique Automobile Citroen C8 & Peugeot 807 Diesel Vanaf2002 en Pocket mechanic Peugeot 807, Citroen c8 manual
Dat is het enige waar ik weet van heb, moet zoeken maar denk niet dat ik er eentje van heb.
Voor de rest inderdaad veel gratis te downloaden mits je eerst een account aanmaakt met je bankkaart, ja daag, ik geloof enkel in de Sint en zwarte piet.
Als je de accu van een C8 wilt vervangen moet je telkens rekening houden met de BSI van de wagen (computer die alle gebruiksorganen regelt).
Altijd de sleutel uit het contact halen, dan 3-5 minuten wachten om de BSI leeg te laten lopen.
Dan de accu eruit halen met zo min mogelijk vonken te maken.
Nieuwe plaatsen en aansluiten doe je met gesloten deuren en vervolgens 30 seconden nergens aankomen, schakel de verlichting in en start dan pas de wagen.
Eigenlijk is de electronica van de C8 redelijk goed maar je moet hem juist behandelen.
Dus ook niet even zomaar een radio inbouwen of mistlampen. Bij de eerste modellen met de groene wijzerplaten sloop je gewoon de BSI, bij de oranje wijzerplaten zit er meer beveiliging op en moet je via een dealer of iemand met de juiste computer de onderdelen uit of aan laten zetten

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 10 september 2018 11:34 AM
  [ # 2 ]

Heej Paso, dank je wel voor je vlotte reactie. Leuk dat je ook SAAB rijdt.

Het is die Pocket Mechanic die ik op Ebay hebt besteld. Ik hoop dat het formaat niet te erg tegenvalt. Het verbruik van de 2.2i benzine die ik gekocht hebt zal in de buurt komen van de 9-5 op benzine, alhoewel de getune 9-5’s zuiniger zijn.

paso schreef:

Als je de accu van een C8 wilt vervangen moet je telkens rekening houden met de BSI van de wagen (computer die alle gebruiksorganen regelt).
Altijd de sleutel uit het contact halen, dan 3-5 minuten wachten om de BSI leeg te laten lopen.
Dan de accu eruit halen met zo min mogelijk vonken te maken.
Nieuwe plaatsen en aansluiten doe je met gesloten deuren en vervolgens 30 seconden nergens aankomen, schakel de verlichting in en start dan pas de wagen.

Nou daar heb ik me volgens mij niet aangehouden. Het aantal geregistreerde foutmeldingen was voor de accuwissel in iedar geval nihil. Dat was een goed teken, Hij werd aangeboden als niet rijdend met een kapotte benzinepomp. Het sleepoog miste ook nog. Maar het sleepoog van een Fiat bestelbus van vrienden bleek te passen. Voordat we gingen slepen, checkten we samen toch nog even of het echt wel de benzinepomp was. Lastig vast te stellen met een geheel leeg gereden tank. Maar bij het starten met het de laatste lading van de eigen accu, voelde ik wel druk op het brandstofventiel komen als ik het met pinnetje induwde. Dat was een goed teken.

Benzine gehaald, accu uit SAAB in C8 geschroefd en bij de 3e keer starten begon de motor te lopen. Aanvankelijk nog het gas erop houden om niet af te slaan, maar daarna bleef het goed. KVS bijgevuld, geen water in de olie, geen olie in het water, dus koppakking ook nog goed. Remolie moet duidelijk vervangen en de schijven even goed schoon geremd.

Eigenlijk is de electronica van de C8 redelijk goed maar je moet hem juist behandelen.
Dus ook niet even zomaar een radio inbouwen of mistlampen. Bij de eerste modellen met de groene wijzerplaten sloop je gewoon de BSI, bij de oranje wijzerplaten zit er meer beveiliging op en moet je via een dealer of iemand met de juiste computer de onderdelen uit of aan laten zetten

Goed te weten. Er zit een aftermarketradio in die 10cm naar binnen is geschoven en loszit. Waar moet ik op letten bij radiomontage dan? Moet er iets afgemeld of zo? Zoals met de tech2 bij SAAB?

Ik heb de groene wijzerplaten. Ga zo beginnen met het reinigen van het interieur, want dat is helemaal bagger. Klopt het dat het verwijderen van de stoelen moeilijk gaat? Moet ik erggens wat WD40 in spuiten?
De blauwgrijze bekleding vindt ik trouwens afzichtelijk. Is het makkelijk om de stoelhoezen te verwijderen zodat ik ze in de wasmachine kan reinigen en eventueel ook verven? Lieft maak ik het donkergrijs of zwart.

Het ruitenwisserblad achterop liet spontaan los. En iemand heeft er eigengemaakte treeplanbuizen op geschroefd of is dat toch een orginele accecoire geweest? Het is zo gammel dat je er niet op kunt staan, en het handgespoten “zilver” zit vol met roestvlekken. Ik haal ze er eerst maar af.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9494
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 september 2018 07:34 PM
  [ # 3 ]

Vooral het mechanisme van de handrem met en goede kruipolie inspuiten aan de remklauw, die dingen gaan altijd vastrotten, bekend kwaaltje.
Trouwens die handremhendel die in de weg zit voor het in en uitstappen kun je nadat je hem hebt opgezet terug laten zakken door het knopje uit te trekken, om hem dan af te zetten trek je eerst de hendel terug naar boven. Lijkt omslachtig maar is verrekt handig. Hij geeft mooi aan wanneer de handrem op staat dus vergeten doe je hem niet.
De alarm piepjes, een enkel piepje is een waarschuwing, niks ergs, dubbel piepje, handrem vergeten, portier niet dicht etc. Belangrijk dus.  Drie piepjes, kijk maar direct welke storing hij geeft. Alle alarmen komen ook op de display.
bvb. minder dan 3 graden vorstwaarschuwing. Het werkt allemaal super.

De radio, kijk of er een verloopstekker tussen de radio en de din stekker zit, die moet je terug gebruiken, hij zal er vermoedelijk wel in zitten als er al een aftermarked in zit, kijk het toch na.
De radio zit normaal cm of 3 dieper, 10 is heel veel.

Stoelen, nee gaan er makkelijk uit, zeker de achterste de rails gewoon schoon maken en misschien spaarzaam iets van vet in de bovenkant rail maar verder niets, komt makkelijk vuil in, ik had ze gewoon droog, blijft het vuil niet plakken.
Voorste stoelen kun je invetten, beetje kettingspray inspuiten bvb.
Of je de stoelhoezen makkelijk kunt verwijderen, moeilijk is dat niet echt maar een ongelooflijk prutswerkje waar wel wat tijd in gaat zitten, als je dat gaat doen moet je eerst kijken of de voorste stoelen nog lekker stevig zijn op de wangen van de zit, anders zou ik eerst nieuw schuimvulling kopen en ze gelijk vervangen.

o ja je hebt toch al een torx set? Zonder kun je aan een C8 niet veel.

De bekleding, het went wel, in elk geval veel mooier als de Peugeot of zeker als de Lancia, in mijn eerste had grijze stoffen, in de tweede leder.

Alle opbergvakjes al gevonden? Alle bekerhouders? Als je hem ooit wegdoet is dat het eerste dat je gaat missen.Laughing

De schuifdeuren, rails goed proper maken, zowel bij gewone als elektrische deuren, zeker bij de elektrische, je wilt de kabels niet overtrekken door vuile rails, zeker die onder de ramen mag je wel invetten, onderaan vooral de loopwieltjes doorsmeren.  Reinig ook ineens de deurcontacten op de b-stijl (koperen plaatjes)

Elektrisch inklapbare spiegels? Zou ik het systeem niet uitschakelen, zijn dure spiegels je wilt ze inklappen.
Verder is hij niet zo duur in onderhoud en herstelling, allemaal normale prijzen.

Geen idee welke regio je woont (ik regio Ranst net onder Antwerpen) heb nog een hele mooie set Ronal velgen liggen, 15”  2 banden kunnen nog wel 2 te vervangen (1 lek), michelin 215/65 , voor een klein bod.

Heb ook nog een heel goede set (8mm) winterbanden op stalen velgen 16” met matige citroën deksel, daar wil ik wel een degelijk bod voor want die kunnen ook op de Saab, die moeten dus niet echt weg.

Een achterwisser heb ik niet meer, die heb ik aangepast op de Saab zitten.
Die buizen komen vast van onder een Jumpy, nog nooit gezien op een C8.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 10 september 2018 09:49 PM
  [ # 4 ]

De radio was niet goed gemonteerd, maar wel goed aangesloten. Voorspeakers klinken redeleijk, achter is het mager. Er ligt al wel bedrading voor een extra versterker en er is een kabel naar een paar luidsprekerterminals aangelegd om een sub aan te sluiten. De versterker wel verdwenen en de +draad voor het opstarten van een extra versterker lag los zonderdat het uiteinde was geïsoleerd. Daar zet ik even een kroonsteentje aan.

Vandaag de rubbermatten gereinigd, alle stoelen achterin verwijderd. De achterste 2 gingnen niet zo makkelijk als de voorste 3. Wat zijn die dingen idoot zwaar. Ik kan me niet voorstellen dat eigenaars die niet regelmatig naar de sportschool gaan ze er vaak uithalen en terugplaatsten. Op zolder plaatsen, zoals ik bedacht had, zit er dus niet in. Ik denk dat ik er 1 of 2 goeie bewaar en de rest naar de schroot breng. De bestuurdersstoel was op de wang kapotgezeten en gesleten. Ik heb het met naald en draad eerst maar dichtgenaaid. Ik zal eens kijknen naar stoelhoezen voor de voorstoelen. Die zijn trouwens helemaal electrisch te verstellen en de bestuurderstoel heeft ook nog 2 meomrystanden. Dat is wel luxe! En ze kunnen helemaal draaien. Misschien komt dat nog eens van pas.

De banden komen nog door de keuring, maar ik denk dat ik een set all-weather banden ga monteren. Andere velgen hoef ik niet, maar bedankt voor het aanbod. Bij deze auto wil ik niet ook nog 2 sets.

De voorste haken in de vloer, die wel het boekje staan met een bagagenet van onder tot boven direct achter de voorstoelen, ontbreken. Ik zal zelf iets moeten verzinnen.

De handrem werkt redelijk. De versnellingsbak gaat soms wat moeilijk (niet soepel), misschien zit er teveel olie in de bak.

Vandaag ontdekte ik een koelwaterlekkage aan de achterkant van het blok ergens aan de bijirjderskant. Ik vermoed een slangaansluiting of de waterpomp. Als ik het kvs-reservoir aftop naar het max-teken, drupt het een tijdje op de genoemde plek onder de auto. Dat zal ik moeten oplossing voor ik hem naar de keuring breng.

Morgen als het niet te veel regent even de wielen stuk voor stuk eraf en de remschijven wat ontroesten. Het is rijdt wat lawaaïig en komt ‘s ochtends zonder handrem erop ook moeilijk van zijn plek.

Er kwam trouwens ontzettend veel rotzooi over onder en tussen weg. Het interieur was echt jaren niet schoongemaakt volgens mij.

 

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9494
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 september 2018 10:15 PM
  [ # 5 ]

Mijn eerste was ook een 7 zitter, de 2 laatste ontbraken, kosten occasie nog genoeg geld, weggooien dus niet, verkopen.
De 2é was een zeszitter, zijn alle gleuven in de vloer anders, wij met zijn 4en reden enkel met de achterste 2, is het een limo voor de kinderen, beenruimte zat, stoelen plat was hun leuze.
Bij de zeszitter hebben de achterste stoelen alle 4 een dubbele armleuning.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 10 september 2018 10:35 PM
  [ # 6 ]

Ja, ik neem je advies in beraad. Misschien moet ik ze voor de APK toch opslaan. Hoe kunnen ze anders de gordels testen? Ik zal het keuringsstation even vragen morgen.

Ondertussen dachtik anderen ook van advies te dienen, maar het forum wordt niet zo erg druk bezocht. Jij lijkt een van de trouwste bezoekers ...

Profiel  
 
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 15 oktober 2018 03:08 PM
  [ # 7 ]

APK was afkeur. Vooral de remmerij is slecht onderhouden. De nippels van de klauwen voor waren nogal rot, evenals meerdere bouten van de klauwbevestiging. De eerste set nippels die ik ter vervanging van de onderdelenleverancier ontving pasttten net niet, waardoor ik nu lucht in het rem + abs gedeelte heb gekregen.

Alle blokken zijn vervangen en achter nieuwe schijven geplaatst. Heb nog even niemand in de buurt die me kon helpen ontluchten, dus ik dacht de handremmen dan maar zelfstandiggoed af te stellen.

Maar na een keer de handremhendel omhoog re hebben gehaald, is die helemaal lam en de handrem is achter niet te lossen. Kan het zijn dat doordat ik met een toot de remcilinders achter helemaal in moset draaien, het nu op een dood punt zit totdat ik heb ontlucht en de werking van de cilinders achter weer functioneert. Dat het zeg maar ‘ontgrendeld’?

Ik heb kruipolie gespoten op de hevels aan de achterklauwen en andere delen van de kabel waar het uit zijn huls komt. Ook maar wat in het mechaniek naast de stoel gespoten en wat op de achterklauwen geklopt, maar er komt geen beweging in.

Vrij waardeloos, zo’n auto die weken lang op 4 bokken moet staan. Komt dit wel goed?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40296
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 oktober 2018 03:45 PM
  [ # 8 ]
Steve-Oh schreef:

Ondertussen dachtik anderen ook van advies te dienen, maar het forum wordt niet zo erg druk bezocht….

Dat komt een beetje omdat er erg weinig C8’s verkocht zijn in NL en er heden ten dage helemaal weinig zijn overgebleven. Het was gewoon niet zo’n populaire auto toen ie nieuw was (duur, veel concurrentie) en als gebruikte auto is het ook niet echt een succes geworden (hoge mrb, hoog verbruik, hoge onderhoudskosten).

Er zijn dus weinig mensen op citroën-forum die zich nog per C8 verplaatsen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9494
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 oktober 2018 06:40 PM
  [ # 9 ]

Heb je de handremhendel al eens helemaal naar boven getrokken? Kan zijn dat die in de uitstapstand staat, zie één van mijn vorige posts.
Kan ook zijn dat er een kabel uit de gaffel gevallen is waar de kabel links rechts opsplitst, ongeveer onder de instap rechts van de schuifdeur.
Maar hoezo handrem afstellen? Die is zelfstellend.

Ontluchten kun je beter vacuum doen of met overdruk op het potje, met het rempedaal is het een draak om te ontluchten.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 15 oktober 2018 11:06 PM
  [ # 10 ]

Het ging juist fout nadat ik de handremhendel helemaal naar boven heb getrokken. Als ik het knopje van de ontgrendeling indruk, kan ik de hendel helemaal vrij op en neer wiebelen, zonder dat er enige vorm van weerstand is te voelen. Je zou verwachten dat er een veer de hendel zou terugduwen, of dat dit door de veren op de cilinders terug zou worden getrokken. MAar de kabels onde de auto zitten helemaal onder spanning op hun plek. Er is niets onder de auto losgeraakt. Kan er onder der hendel zelf iets loslaten, of zit er iets vast in de cilinders, dat loskomt als ik de remdruk hydaulisch door onluchting weer op orde heb?

paso schreef:

Maar hoezo handrem afstellen? Die is zelfstellend.

Tja, op het keurraport dat de werking van de handrem niet deugde. Waarschijnlijk bedoelde de keurmeester dat in combinatie met teveel ingevroten roest in de achterremschijven. Ik voelde wel veel tegendruk vanaf het 3e klikje, maar hij kon tot 7 klikken. Daarna leek het alsof de kabel niet mee terugkomt. Zou er roest binnenin de kabel zitten? Dat moet toch flink in het vet zitten, zou je zeggen. De aan de lucht blootgestelde staalkabel vertonen ecter geen spoor van roest.

Ik heb zo’s easybleeadachtig geval wat niet op het potje kan, maar met behulp van een kleine compressor, vacuum moet trekken. Waardeloos. De oude vertrouwde pedaalmethode met 2 man werkt altijd. Als er lucht in het ABS-systeem isgekomen, moet dat met draaiende motor gebeuren. Communicatie onderling is dan wel iets minder.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40296
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 16 oktober 2018 08:46 AM
  [ # 11 ]

heeft de C8 niet net zoals de Jumpy een handrem die je plat kunt leggen in aangetrokken toestand???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 16 oktober 2018 09:12 AM
  [ # 12 ]

Volgens het instructieboekje wel, en om te lossen moet je dan de volgende klik opzoeken, maar volgens mij heb ik geen klik meer over.

Ik zal vandaag het remsysteem ontluchten en kijken of er dan weer weerstand is. Als ik erover nadenk is het toch vreemd, want ik had immers eerst nieuwe schijven en remblokken gemonteerd, en het is toch feitelijk mechanisch.

Anders moet ik het hendelmechanisme demonteren.Maar zou het nog roest in het mechniek op de remcilinders kunnen zijn?

Profiel  
 
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 16 oktober 2018 03:50 PM
  [ # 13 ]

OK, we zijn weer een stap verder. De hydrauliek van het remsysteem lijkt weer goed te functioneren, dus de nieuwe nippels van de voorklauwen passen.

Ik heb de kunststof beschermkap van de handrem gehaald en trof het uiteinde van de kabel geheel uit zijn oog. De kabel van hendel naar middenonder, blijkt toch wel de nodige roestproblemen te kennen. Ik kan geen smeeroog op de kabel ontdekken. Misschien kan ik de bestaande kabel afknippen, eruit trekken, kettingvet in de holle huls spuiten en vervolgens een geschikt lange fietsremkabel er doorheen trekken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40296
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 16 oktober 2018 04:37 PM
  [ # 14 ]
Steve-Oh schreef:

..Ik kan geen smeeroog op de kabel ontdekken..

Klopt, zit al jaren niet meer op citroëns. Sinds 1950 zo’n beetje. Met vet alleen kom je er niet, de buitenkabel gaat namelijk aan de binnenkant rotten. Er moet gewoon een nieuwe handremkabel in. Komt bij andere Citroëns ook vaak voor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9494
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 oktober 2018 10:13 PM
  [ # 15 ]

Fietsremkabel op een auto van 1800 kg? handremkabel kost 10-20€?

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook