Gebruikers ervaring DS7 Crossback (na bijna 12000km gereden)
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 13 september 2018 12:35 PM

Sinds begin Juli ben ik de trotse bestuurder van een DS7 Crossback So Chic Rivoli (180pk BlueHDI). Laat ik eerlijk zijn: de DS7 was niet direct mijn eerste keuze, maar ingegeven door de beperking van mijn werkgever om een auto uit de PSA stal te moeten kiezen. Ik rij de DS7 op Belgisch kenteken, hij is ook in België afgeleverd (DS Store Drogenbos).
Het besteltraject was verre van vlekkeloos en de levering vertraagde meermalen (zie andere posts).

Laat ik beginnen met een korte samenvatting van de rij-eigenschappen: for-mi-da-bel ! Werkelijk, voor zo’n visueel grote auto, rijd hij echt geweldig. Comfortabel en toch strak. De Active Scan suspension doet (in Comfort mode) echt zn werk, zonder ‘zompig’ te worden. Zowel met alleen een bestuurder, als volgepakt (met dakbox) op vakantie.

De 2l BlueHDI motor is op papier niet supersnel, maar in de praktijk ben je echt wel snel weg. Zowel in de acceleratiesprint op de snelweg als bij het stoplicht. Ik had hiervoor een Volvo V60 D4 190opk diesel, en de DS7 doet hier niet voor onder. De 8 traps automaat (mij nog steeds onduidelijk of dit nu een traditionele automaat of een dsg-achtige is) helpt daar zeker bij. De automaat schakelt vlot, maar niet te snel. Vooral bij opschakelen werkt dat goed. Terugschakelen is (in mijn ervaring vooral bij dsg-achtigen) bij een automaat vaak wat minder subtiel, maar daar heeft de DS7 maar beperkt last van. Top dus!

Het zicht in de auto is goed. Ja, de achterruit is klein, maar je ziet er wel alles door. Ook fijn is dat je als bestuurder weer eens een stuk motorkap ziet. Helpt toch bij inparkeren!

De afwerking binnen en buiten is goed. Maar net-niet op nivo van wat je bij andere premiummerken ziet: Op het paneel van de sfeerverlichting in het rechter portier zit nog een scherpe ‘giet naad’. Dat had de QC toch wel mogen zien…..
Bekleding is mooi en strak. Vooral het feit dat het leder terugkomt op het dashboard en portieren maakt het echt ‘af’.

De beenruimte achterin is geweldig. Met mijn bijna 1.90 kan ik prima ‘achter mezelf’ zitten. Hoofdruimte achter houd niet over, maar is voldoende.

Ik heb een glazen schuifdak. Mooi licht in het interieur, maar et scheelt toch (zoals altijd) flink wat hoofdruimte. de stoel staat dus noodgedwongen in zijn laagste stand. Maar dan raak ik het dak ook echt niet (dat was in mijn Volvo wel anders).

De stoelen zitten goed en zijn goed te verstellen. Er zijn twee geheugenstanden (die ook de buitenspiegels meenemen). waarom geen 3 (de elektronica, zie verderop, heeft 3 proffielen), is me een raadsel.

De bagageruimte is “OK”. Ob basis van het uiterlijk van de auto verwachtte ik meer ruimte, maar DS heeft duidelijk gekozen om de passagiers boven bagage te stellen.

De navigatie (met kaarten van TomTom en TomTomTraffic) werkt uitstekend.
De radio (met DAB+) net zo, en schakelt bijvoorbeeld netjes tussen DAB en FM zodra een DAB signaal wegvalt. Chappeau!
AndroidAuto is een verademing (ik neem aan hetzelfde voor Apple Carplay). Jammer dat de audio bij starten altijd terug lijkt te gaan naar ‘Radio’, ook als je bij een korte stop je telefoon gewoon aan de USB hebt laten zitten.

De rijstrook assistent icm adaptieve cruisecontrol werkt super. Eigenlijk jammer dat je verplicht je handen aan het stuur moet houden (of het systeem fopt door een flesje water in het stuur te klemmen Wink )
Nightvision is ook geweldig en ziet echt dingen eerder dan jezelf. Maar waarom deze functie beperkt is tot ‘de nacht’ is me een raadsel. Het systeem werkt nl prima bij daglicht (zie onder). Andere fabrikanten (Volvo) hebben hetzelfde systeem altijd actief. Lijkt me icm actief remmen wel zo veilig.

De active cockpit in zijn algemeenheid is prachtig. Vooral de navigatie modus (met de kaart recht voor je en links de snelheid en rechts instructies en automatisch het nightvison beeld) is mijn favoriet.

Mijn auto heeft 360gr parking vision. Ten minste, dat dacht ik. In werkelijkheid zijn het twee 180gr camera’s (voor en achter) waarbij het beeld NAAST de auto alleen wordt opgebouwd door ‘langsrijden’. Beetje nep dus….. de resolutie/scherpe van de camera’s is niet slecht (zeker niet ‘goed’). Er bestaan VEEL betere systemen….

Ik rij de auto bij voorkeur in Comfort. Active Scan Suspension doet dan zijn werk goed. Sport heeft een ander schakelpatroon (en een V8 geluid op de speakers, slaat nergens op maar klinkt wel stoer), is niet sneller en duidelijk minder comfortabel.

De trekhaak bij de DS7 is nog steeds van het oude ‘kloenkige’ afneembare model, die dus in de bagageruimte slingert. Geen wegklapbare haak dus

De DS7 heeft een soort dubbele bodem in de bagageruimte. Hier kun je veel spullen in kwijt die je maar beperkt nodig hebt. Behalve als je zoals wij een honden-bench kwijt moet in de bagageruimte en daardoor de dubbele bodem verplicht op de laagste stand moet.

Er zijn echter ook wel wat verbeterpunten, en dan met name op integratie, accessoires en communicatie. Ik heb een lijstje waar mijn dealer (al dan niet samen met DS) wat aan gaat doen, ik zal ze allemaal opsommen (van mijn dealer begreep ik al dat ik niet de enige ben met deze opmerkingen en dat ze echt willen proberen zaken te verhelpen). Zo mogelijk ook bij reeds afgeleverde auto’s. De “wil” is er dus .....

1. Ik heb een af-fabriek Webasto standkachel meebesteld. Deze kachel zou programmeerbaar zijn via afstandbediening en smartphone. Hij zou ook moeten kunnen ventileren (=NIET koelen, helaas). De kachel zoals ingebouwd blijkt echter alleen mbv een (extra, niet in de enorme sleutel geintegreerde!) afstandbediening te kunnen worden aan- en afgezet. Met de afstandbediening is aan- en afzetten van de ventilatie niet mogelijk (ja, ook bij 35gr gaat de Webasto vrolijk verwarmen!). Programmeren is alleen mogelijk via het touch screen. De ventilatie is alleen in te schakelen via het touch-screen (als je dus al in de auto bent, wat is dan het nut?). Er is geen smartphone bediening bij de standkachel mogelijk. Volgens de dealer verkopen ze de Webasto op dit moment met de beperking dat hij niet via smartphone bedient kan worden (ik zag dat overigens nog niet op de website). Mijn klagen (?) hierover heeft in ieder geval geleid tot de bevestiging dat DS op dit moment hier een oplossing voor aan het zoeken is. Noot: een aftermarket Webasto heeft op dit moment dus meer functies dan een af-fabriek Webasto in de DS7.

2. Bij de auto is een MYDS app te gebruiken. De wijze van communiceren met de auto is wazig en lijkt via bluetooth te gaan. Je moet dus de app hebben lopen om daadwerkelijk informatie van de auto gesynchroniseerd te kunnen krijgen (dat was een tegenvaller voor mij die 3jr Volvo Oncall gewend was, maar heb ik opgelost me een ‘Automate’ scriptjeop mijn telefoon). De auto communiceert, zo lijkt het, dus niet met de app via de on-board telematics/com-box en mobiele netwerken. Vervelender is dat de auto eigenlijk maar zelden synchroniseert met de app. En als hij synchroniseert, is dat nog eens onvolledig ook. Ik zou de app iig willen gebruiken om mijn ritten administratie bij te houden en altijd de laatste km-stand (intypen na t tanken, vereisten van de leasemaatschappij), maar dat is praktisch niet mogelijk. Voorbeeld: de laatste rit in de app is van 25/8 en dis is twee dagen terug gesynced. Maar i mis ook ritten van voor 25/8 en ik heb er ritten bij die nooit hebben plaatsgevonden. Mijn km teller staat op bijna 12000, maar het totaal aantal km van allen gesyncte ritten is al voorbij de 16000….

3. Bij andere merken (iig bij Volvo) ‘normale’ app functies als het doorsturen van een navigatie adres, de auto op afstand ver/ontgrendelen, de auto op afstand starten, de parkeerverwarming op stands inschakelen is allemaal niet mogelijk bij de DS7.

4. De verkeersbordherkenning is ronduit klungelig. Iemand bij DS heeft besloten niet alleen herkende borden te gebruiken, maar ook informatie van de kaarten. Dat leidt er toe dat bij een dynamische snelheidsbeperking op de A12 van 100km/u de aut ong 2km na een (100) bord vrolijk aangeeft dat de max snelheid 130km/u is. Die 130 klopt wel, maar alleen ‘s-nachts….. De kaartinfo zou m.i. alleen gebruikt moeten worden na een ‘einde snelheidsbeperking’ bord of na een door de bestuurder configureerbaar aantal kilometers.

5. Daarnaast negeert de bordherkennng snelheids borden met een onderbord (‘spoorvorming’). En laten die nou veel voorkomen in Nederland en Duitsland (bijv. met een tijdsduur waarop de beperking geldig is). Volvo deed dat slimmer: Die pakken de beperking WEL op en vermeld een (algemeen) onderbord op het dashboard. Als je niet kunt vertrouwen op de borden op het scherm wordt het nut al gauw ‘nul’ (ja ik weet het: Je moet zelf OOK opletten).

6. Het ontwerp van de lucht uitstroom openingen links en rechts op het dashboard klopt niet. Door de vorm (driehoek, zoals alles) en het ontbreken van richt lamellen in de binnenste hoeken blaast er ALTIJD lucht in je gezicht. Bij de hoge temperaturen afgelopen zomer was dat dus koude airco lucht en liep ik voor dat ik het in de gaten had een paar dagen met een zere keel. Enige optie nu: uitstroomopeningen helemaal dicht zetten. Een fix zou zijn het intern dicht maken van het deel waar geen richt lamellen zitten.

7. De lichtsensor van de auto is verkeerd geplaatst / reageert te snel. Op vakantie met een dakbox was de schaduw (in volle zon) van de box al voldoende om de auto in nachtstand te laten gaan: Nightvision aan, Automatisch grootlicht aan, dashboard verlichting in nachtstand. HEEL irritant…. De nightvision werkte dan overiges wel prima!!

8. In mijn auto (niet gemerkt in andere DS7 exemplaren) lijkt er een stuk isolatie tussen motor compartiment en interieur te ontbreken. Ik hoor een duidelijk motorgeluid (bevestigd door de dealer nu) vanaf links uit het dashboard komen.

9. De auto is voorzien van 3 rijder profielen. Daarmee kun je veel zaken koppelen (o.a. hoe je navigatie functioneert, de taal, verlichting kleur, etc), maar NIET: Stoel instelling, drivemode of sensorial drive instelling. De drivemode wordt dan weer wel vastgelegd in de sensorial drive instelling. Als ik dus instap, “moet” ik eerst profiel kiezen (en wachten) en vervolgens OF een sensorial drive instellen kiezen (die de Comfor drivemode heeft) OF de drivemode op Comport zetten. Daar had beter over kunnen worden nagedacht!!

10. Ik heb tot 3 maal toe gemerkt dat ‘plotseling’ de dodehoek signalering niet functioneerde. Opgelost door de functie uit en weer aan te zetten,maar daar klopt dus ook iets niet.


11. De dode hoek signalering gaat ALLEEN aan als er een auto IN de dode hoek zit. Hij ‘ziet dus niet als er iemand hard van links achter komt aanrijden (zoals het Volvo BLISS dat wel doet). Gemiste kans.

12. De handsfree bagageklep opener werkt bijna nooit. Je moet bovendien welhaast maat 60 hebben om met je voet-zwaai de klep te openen. Ik weet niet of dit komt dor de gemonteerde trekhaak, maar ik heb al meermalen mn spullen dan toch maar op de grond gezet om vervolgens de klep met het knopje te openen.

13. De voor-camera schakelt niet automatisch aan. Ook niet als de voor parkeersensor (in drive) een obstakel signaleert. Sterker nog: As je parkeert en van R naar D gaat, gaat de camera heel kort aan, om vervolgens op het meest ongelukkige moment weer uit te gaan. De voor camera is bij parkeren alleen te gebruiken door hem vooraf handmatig via het touch screen aan te zetten (en nadien weer uit)....

14. De parkeersensor voor signaleert vaak obstakels niet. Of hij reageert wel op een afstand van bijv. 75cm om er bij een kortere afstand dan weer mee te kappen.


Begrijp me niet verkeerd: de DS7 is een formidabele auto. Maar ‘premium’?  NEE, bij lange na niet. En dat valt als koper ERG tegen als dat wel je verwachting was.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
vtske
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1489
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 13 september 2018 01:45 PM
  [ # 1 ]

RTFMvery sadpolice Benieuwd naar de reactie van DS Benelux…… wordt vervolgt ????

1989 BX TRD TURBO,1992 AX11 TRE, 1998 SAXO 15D SX, 2000 XSARA BREAK 19D,2004 SAXO VTS 1400,2008 PEUGEOT 307 14 HDI,2011 New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014 C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26633
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 13 september 2018 04:10 PM
  [ # 2 ]

Ik vind het top very good dat je de moeite neemt om zo’n mooi lang en duidelijk verslag te schrijven!


Super!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 13 september 2018 10:10 PM
  [ # 3 ]
vtske schreef:

RTFMvery sadpolice Benieuwd naar de reactie van DS Benelux…… wordt vervolgt ????

Wordt zeker vervolgt.
Va daag overleg geweest tussen dealer en een specialist van DS. Ze gaan dit gezamelijk oppakken. Afspraak in oktober. Ben benieuwd wat ze uiteindelijk gaan/kunnen doen.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
citroenist tot in de kist
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 03-02-2006

- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BHDI Exclusive
Gepost: 17 september 2018 10:28 PM
  [ # 4 ]
eDsuB schreef:

...
Er zijn echter ook wel wat verbeterpunten, en dan met name op integratie, accessoires en communicatie…

Ik kan alleen maar beamen dat op het vlak van communicatie Citroën / DS begint achter te lopen. Ik wil zeker niet vergelijken met mijn C6 of C5 want die zijn op het vlak van communicatie “oeroud” maar als ik bvb vergelijk met de communicatie opties in de Renault Grand Scenic full option van mijn vrouw dan zie je hoe ver Citroën op Renault achterloopt. In de Scenic heb je bvb 6 volledig geïntegreerde gebruikersprofielen, zeer accurate tracking van je actuele gemiddelde snelheid wanneer je in een zone met trajectcontrole rijdt, een zillion instel mogelijkheden van auditieve of visuele waarschuwingen, zeer accurate verkeersbord herkenning, tig apps die je kan installeren op je gigantisch tweede display (aquarium tijdens stilstand - kan allemaal) enz enz enz en dat allemaal voor een pak minder geld dan de full option DS7… misschien hadden ze de hydractive III niet zo snel moeten weggooien want dat was tenminste een USP. Als ik de DS7 active scan vergelijk met mijn C6 dan blijf ik glimlachen….dat ik mijn C6 gelukkig niet weggedaan heb.

citroenist

Profiel  
 
V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 27-08-2010

- Xantia Activa V6
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 5 2,0 Hdi 160
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 18 september 2018 08:09 AM
  [ # 5 ]

Ze beginnen niet achter te lopen… ze lopen al jaren achter en zijn nu gelukkig maar aan het inhalen. Nu lees ik hier in de zeer goed en volledig beschreven gebruikservaring dat het navigatiesysteem toch heel behoorlijk werkt net als de DAB radio en AndroidAuto. Dat was tot voor kort ondenkbaar bij PSA in het algemeen, de navigatie in onze Ds4 is redelijk dramatisch en zit vol bugs Rolling Eyes.
Dat je glimlacht bij het Active Scan is voor jou rekening, blijkbaar vind de gebruiker (en de meeste revieuwers) het wel erg goed werken. Dat men met de hydractief 3 een USP had die men niet zo snel had hoeven weg te gooien weet ik niet zo zeker. Ik weet dat er heel wat adepten zijn die het nog steeds aanbidden en verheerlijken en dat is absoluut hun recht, begrijp me niet verkeerd hé want ik ben er ook echt fan van. Maar de tijden zijn niet meer wat ze waren en ik herinner me nog de testen van de C5 II waar sommige testers zelf schreven dat de versie met stalen veren het er evengoed vanaf bracht (of zelfs beter!!) als de hydractieve versie. Zo schreef Autogids destijds dat de filtering op kleine oneffenheden beter was in de gewoon opgehangen versie. Daar sta je dan met je dure complexe techniek… En voor sommige onder jullie me aan het kruis nagelen, dat krijg je nog moeilijk verkocht!
O.k. Het systeem had/heeft ook voordelen zoals constante wagenhoogte, ideaal in sommige omstandigheden. Maar dat USP is jammer genoeg verleden tijd in mijn ogen, is maar mijn mening hoor! De groep mensen die hier nog echt interesse in hebben is te klein geworden om dit commercieel te verantwoorden, en dus is de keuze voor een ophanging als de Ds 7 toch niet zo verkeerd en in mijn ogen een juiste beslissing. Maar ach ja wie ben ik…
Verder vind ik je vergelijk van de Ds 7 met een Grand Scenic er ook wel ietsje over, niks mis met die Scenic echt mooie en goede wagen en op communicatieopties zal die het idd misschien zelfs beter zijn, ik heb geen van beide systemen al gebruikt (jij beide systemen al uitgebreid getest?) en kan niet vergelijken en dus geen recht van spreken. Wat ik wel weet is dat de R-link 2 van Renault in rijtesten verre van kritiekvrij is en er ook bij de gebruikers niet enkel enthousiasme is. Maar goed misschien staat Renault daar idd wel wat verder als PSA, ze lopen ongetwijfeld wat achter op andere domeinen, b.v. bij hen voor zover ik weet nog geen spoor van autonoom rijden level 2 wat de Ds7 (ook de Ds3 CB!) weer wel heeft, ook geen nightvision of via camera gestuurde ophanging. Ook de afwerking staat tegenwoordig bij PSA op een hoger niveau, denk dat de Ds7 eender welk Renaultproduct moeiteloos verslaat als het materiaalverbruik en afwerking aangaat wat ook wel mag gezien de prijs! Vandaar dat ik je mening/vergelijking respecteer maar wel kort door de bocht vind Wink.

Profiel  
 
citroenist tot in de kist
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 03-02-2006

- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BHDI Exclusive
Gepost: 18 september 2018 08:49 AM
  [ # 6 ]

Ik heb beide communicatie systemen uitgebreid getest (statisch en dynamisch) en je krijgt bij de Grand Scenic (en dus ook de Espace/Initiale-Paris en Talisman (allemaal +/- zelfde systeem) meer opties. Mijn vrouw haar bedrijfsauto Grand Scenic full option voor 36k€....

idd geen active scan en night vision klopt. en het stop start systeem werkt minder vloeiend als bvb mijn C5 (schokt meer bij de Renault), maar je krijgt wel heel veel auto voor een gemiddeld budget. (wel onbegrijpelijk geen automatische kofferdeur)...


Vwb de hydractive III hadden ze beter deze vering als optie aangehouden. Daar had ik(en geloof me heel wat Citroën die-hards) best wel geld voor over gehad. De mening van de auto “journalisten” interesseren me geen moer want die denken meestal enkel mainstream “t’is allemaal goed maar uiteindelijk vinden ze een Duitse auto beter” - samenvattend en lichtjes chargerend..”


Ik zie dat je een Activa hebt (ik heb er 2 gehad - ben inmiddels aan mijn 18e Citroën) dus ik durf te beweren dat de vering van deze auto beter is dan de DS7 en als je me niet gelooft ga dan met beide auto’s maar eens een tijdje rondrijden in de Antwerpse haven (het oude gedeelte).  Smile

Ze hebben bij Citroën nog steeds moeite om te aanvaarden dat “de markt” niet bereid is Duitse premium prijzen voor een Citroën te betalen (DS of niet). Toen ik mijn eerste C6-V6 kocht (toen mijn 12e Citroën) werd ik weggelachen toen ik over kortingen begon. Toen ik aantoonde dat ik een behoorlijk uitgeruste Mercedes S klasse kon kopen voor het C6 budget kreeg ik uiteindelijk 4% korting. Op het laatste gooiden ze tot 21% en meer korting naar je hoofd als je toch maar een C6 kocht…. Hadden ze de prijs iets scherper gehouden waren alle CX, XM en (echte) DS rijders probleemloos overgestapt op de C6 en hadden we nu waarschijnlijk rel III van de C6 gezien.

Vwb materiaalkeuze: ja daar hebben ze bij DS goed aan gewerkt (de marketingafdeling) maar het is niet omdat je overvloedig bestikt dat je beter leder gebruikt dan bvb de Renault. Ik weet ook nog niet zo zeker of de keuze van de gebruikte hoekjes en kantjes (ja ja mooiste interieur 2017) er na 5 jaar gebruik nog zo premium uitziet. Wat ik wel weet is dat mijn C6 interieur er nog steeds tijdloos uitziet (ondanks het feit dat tig communicatie zaken ontbreken). Het tijdloze zit imho in de strakke interieurlijnen met weinig frulletjes en kantjes en (stof)hoekjes….

En PS we hebben een Ds5 gehad maar ingeruild wegens te hard afgeveerd (was een rel I).

citroenist

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 18 september 2018 10:39 AM
  [ # 7 ]

Ik heb mijn bericht geplaatst om een gebruikerservaring te delen.
Wat me aansprak in de marketing van de DS7 was “premium”.
Zelf doelen ze er daarmee op dat ze zich kunnen meten met Audi, BMW, Mercedes en Volvo (wat eenieder ook van die merken mag vinden!).
In de showroom en tijdens een proefritje lijken ze dat waar te maken.
En als je bij een van de introductie bijeenkomsten bent geweest geloof je het echt, met dank aan Ivo Groen.

Maar naast de detail-issues van mijn review zit hier wel het probleem van de DS7 (of DS in zijn algemeen?).
DS levert vooralsnog GEEN “premium” modellen.
Daar is de afwerking niet goed genoeg voor (ik merkte gisteren dat de achterklep op 1 plekje (ong 4cm) de carrosserie raakt, nu dus krassen), daar zijn de accessoires niet uitgedacht genoeg voor en daar is de integratie van de accessoires en communicatie niet ver genoeg voor.

(iets wat overigens iets heel anders is dan ‘allerlei toeters en bellen’, zoals een aquarium op je scherm als je stilstaat. Gelukkig heeft DS dat wel goed begrepen)

Mijn 2015 Volvo V60 D4 Ocean Race was meer premium dat de huidige Ds7. We zijn inmiddels wel 3 jaar verder (en de V60 was toen al op leeftijd). Het enige waar de DS7 echt beter is dan de V60, is de Navigatie en Audio.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook