2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Gebruikers ervaring DS7 Crossback (na bijna 12000km gereden)
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 10 november 2018 07:28 PM
  [ # 16 ]

cry   Om van te huilen cry

(Werknemer)1978-1983 Alle types CITROËN Demo, nieuw, tweedehands en overnames.(Werknemer-Medezaakvoerder) 1983-1989 BX16 TRS 3X, BX19 TRD 1X, BX19D 1X, BX19RD BREAK 2X, BX TRD TURBO 1X. (Privé) 1989-2000 BX TRD TURBO,1992-1998 AX11 TRE, 1998-2000 SAXO 15D SX, 2000-2008 XSARA BREAK 19D,2004-2011 SAXO VTS 1400,2008-2014 PEUGEOT 307 14 HDI,2011-tot heden New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014(zoon)2016-tot heden C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40074
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 10 november 2018 10:51 PM
  [ # 17 ]

Ok, ik ga heel even van ‘t topic af, hoe goed ik jouw beschreven ervaringen ook vind want ik lees ze graag.

eDsuB schreef:

Daarnaast hoop ik dat je opmerking over chinese software in een Volvo niet serieus bedoelde. Met dergelijke borrelpraat help je iig niemand…..

Nou… ehh..Ik vrees dat Cee-IKs nou nét de man is die daar geen borrelpraat over schreef maar op basis van zijn eigen (professionele) ervaring schreef Wink Inhoudelijk: Chinese software in volvo’s. Het klopt echt en de storingen en drama’s kloppen ook echt. Helaas.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 12 november 2018 12:32 PM
  [ # 18 ]

Misschien is het voor DS maar beter dat ze je DS7 terugnemen…

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 18 november 2018 09:10 PM
  [ # 19 ]

Ikzelf ben zeer tevreden over de mijne. BlueHDi 180 automatic, Opera, 6000km
Ik heb wel het gevoel met een premium wagen te rijden. Wat dat ook wil zeggen naar mijn gevoel voldoet de DS7 er aan.
Is de wagen perfect? Nee, maar dat waren mijn vorige 3 premium wagens ook niet. Lexus NX300, Audi Q7 en Mercedes ML250.
Zeer goede prijs kwaliteit. Zeer comfortabel. Zeer mooi. Op verschillende vlakken toch nog iets anders dan de anderen. Zeer goed uitgerust. Zeer luxueus.
Enige minpunt voor mij zijn de beperkte programeermogelijkheden van de webasto. Maar het is en blijft wel zalig, zeker nu de temperaturen ‘s morgens vroeg naar het vriespunt gaan.

Profiel  
 
V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 25 november 2018 02:11 PM
  [ # 20 ]

Ik dacht al waar zit Stri en is hij tevreden? Mooi dat je dan ook eens jouw bevindingen post en dat deze duidelijk overwegend positief zijn. Je vorige wagens waren nochtans verre van de minste. Zelf vind ik de wagen nu ook erg mooi en zeker in de juiste kleurcombinatie,en ik schrijf bewust “nu” want in het begin stond ik er neutraal tegenover en werd er niet warm of koud van. Maar het kan verkeren en ik zag er deze week nog één rijden op de ring rond Brussel met vlak erachter een Range Rover Evoque wat ik altijd al wel één van mooiere SUV’s gevonden heb. Wel ik vind dat de Ds7 er zeker even mooi, nee zelfs mooier bijstaat. Je begint ze trouwens mondjesmaat te zien in het straatbeeld, en dat geen straf Smile.
Ik deel je mening dat geen enkele wagen perfect is ook niet als er een Audi, BMW, Lexus, Mercedes of Volvo badge op staat, en ook de Ds7 gaat dat niet wezen!
Van alle wagens die ik al in bezit gehad heb kan ik de goede leuke dingen citeren maar kan evengoed een lijstje met mindere zaken (zelfs ergernissen) opsommen.
Zelf ben ik een héél kritisch persoon en dat is vaak een prima eigenschap, zo kunnen mijn collega onderhoudstechniekers steeds voor 100% op mijn werk vertrouwen want 2 of 3 keer nagekeken. Op andere vlakken is dat niet steeds zo’n goede karaktertrek, je hebt (te veel) de neiging je te fixeren op wat beter kan waardoor je de rest over het hoofd ziet.
Zo is of was het bij mij ook wel eens in mijn auto’s (en jammer genoeg niet enkel auto’s sick) dat ik me blindstaar(de) op iets wat me wat me minder meevalt waardoor alle goede eigenschappen plots mee verdwenen zijn. Ja, mijn 308 Gti zijn infotainment is niet zijn sterkste item en daar erger ik me wel eens aan en vroeger zou dit de goede eigenschappen zodanig gemaskeerd hebben dat ik niet meer zou merken wat een dijk van een wegligging deze wagen heeft. Het ouder worden heeft me blijkbaar goed gedaan en me wat leren relativeren, niks te vroeg…
Mocht jij je enkel en alleen steeds maar ergeren aan de beperkte programeermogelijkheden van je webasto zou je de andere prima eigenschappen van je wagen minder naar waarde schatten en dat zou toch jammer wezen hé, maar gelukkig ben je slimmer.
Ik wens je nog veel veilige en aangename kilometers aan het stuur van je mooie wagen Wink

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 25 november 2018 03:19 PM
  [ # 21 ]

Wat off topic, sorry, maar wat ik momenteel ook een zeer mooie SUV vind is de Range Rover Velar. Tot nu toe eerlijk gezegd nooit echt een fan geweest van Range Rover maar deze valt bij mij wel in de smaak. Budget is natuurlijk ook wel een categorie hoger.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3649
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 25 november 2018 07:52 PM
  [ # 22 ]

Eens een vraagje,

Ik heb in het begin van het jaar mijn suv met 2wd en handbak ingeruild voor zijn broertje met een 9 traps automaat met 4wd.

Goed dit terzijde, maar wat mij opviel bij de 2wd was het probleem rijden op nat wegdek.
De aangedreven wielen hadden best wel moete om fatsoenlijke grip te geven op een nat wegdek bij vertrek uit stilstand.
Vooral als je de wielen licht gedraaid had.

Ik dacht dat dit mischien aan de good year banden lag, ( mijn huidige heeft michelin latitude.)

Maar onlangs hoorde ik dat mensen met andere merken suv 2wd precies dezelfde ervaringen hebben waaronder ook peugeot.

Herken jij dit bij de DS7 ook?

Profiel  
 
Stri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-03-2018

Gepost: 03 december 2018 08:35 PM
  [ # 23 ]

Nog nooit opgevallen.
Maar ik moet wel toegeven dat ik geen technisch onderlegde chauffeur ben. Misschien gebeurt het wel en merk ik het gewoon niet op.

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 11 december 2018 11:14 AM
  [ # 24 ]

Inmiddels ruim 26000km op de DS7 teller en na 1.5wk bij DS Store Drogenbos:

Er heeft zich een specialist van de invoerder met mijn auto bemoeid. Men heeft er dus serieus tijd aan besteed en ik krijg nog een formeel verslag. Dat is al mooi op zich.

Goede nieuws verder is dat
1. het motorgeluid in de cabine is verholpen (een niet goed sluitende afdek-dop op het gat waar bij een handgeschakeld model de koppeling zit)
2. de achterbumper weer netjes recht (verkeerd gemonteerd bij plaatsen van de trekhaak in de fabriek).
3. ik nu weet dat de handsfree achterklep alleen reageert als ik (natuurlijm met sleutel op zak) snel een rechte ‘schop beweging” net rechts van het midden van de auto maak.
4. de verkeerde hoofdsteun (van performanceline, de auto is een Rivoli) is vervangen.

Hoopgevend is dat de DS Store zich nu gaat inzetten dat ik inderdaad de bestelde (en betaalde) bedieningsfuncties op mijn Webasto krijg. Die afstandbediening (noodzakelijk, je krijgt de Webasto op geen enkele andere manier direct aan!!) blijkt toch maar een beperkte range te hebben in bebouwd gebied. Ik ben al een paar keer bij een koude auto gekomen, ondanks de bevestiging van de afstandbediening-led, ook heb ik al een paar keer de melding gehad (knipperled op de afstandbediening) dat er geen contact met de auto gemaakt kon worden.
Webasto heeft de opties ThermoCall (via een zelf te plaatsen SIM, schakelen via SMS) of ThermoConnect (via een netwerkverbinding, bijv van de on-board telemetrie). Beiden zouden oook passen op een af-fabriek Webasto. Ik heb een voorkeur voor de laatste, maar ben benenieuwd waar DS mee komt.
Ook hoopgevend is dat PSA zich op dit moment enorm inspant om de MyDS (=MYPeugeot=MyCitroen) app te verbeteren. Ze hebben hier enorme problemen mee en de huidige situatie kan niet voortduren (woorden van DS!). Deze problemen zijn overigens niet beperkt tot de app alleen. Ook de overige telemtrie geeft dermate foute info dat DS service zelf ze maar heel beperkt kan gebruiken.
Het soms om onverklaarbare reden niet willen activeren van de rijstrookassistent/ dynamische cruisecontrol is een gekend probleem en daar wordt nog naar een oplossing gezocht.

Teleurstellend is de respons op de overige punten (ik krijg nog een formeel verslag/toelichting).
- Verkeersbord herkenning is ‘by design’: als er geen herhaalbord binnen 2km komt, gaat de weergave over op de info uit het navigatiesysteem. Dat is natuurlijk volstrekt fout als de wetgeving bepaalt dat een verkeersbord (behoudens na tot een ‘einde’ bord) geldt tot de eerstvolgende kruising/afslag.

- ventilatieopeningen zijn by-design. Jammer. Hier is DS naar verluid zeker niet uniek in. Die moeten dus maa dicht blijven.

- Night Vision is by design beperkt tot nachtzicht. Jammer, de functie werkt tijdens daglicht prima

- Lichtsensor gevoeligheid. Niks aan te doen. In vorige modellen reageerde deze te laat, nu dus te vroeg. Jammer, temeer andere merken bewijzen dat het wel goed kan.

- Profielen, Sensorial-drive modi, drive modi en stoelinstelling zijn allemaal losse zaken. “By design” niet geintegreerd. Jammer, ik had me de Sensorial Drive optie dus kunnen besparen.


- Dode hoek sensor (L) activeert willekeurig op de linkerbaan. Onbekend…

- Voorparkeersensor reageert alleen bij bewegend voertuig (geen ‘piep’als je stilstaat vlak voor een muurtje!!) en de voor camera gaat alleen aan bij handmatig inschakelen via het menu: “By design”. Ronduit irritant.

- Scherpe rand zijpaneel binnenkant RV portier: Geen bericht

- Dodehoek signalering wordt uitgeschakeld bij aankoppelen aanhanger/fietsendragen (dat is OK), maar niet weer terug ingeschakeld bij afkoppelen aanhanger/fietsendragen: Niet geconstateerd (!?)

- De vooruit ontwasem functie en de elektrosche voorruitverwarming (alleen met een vrijwel onzichtbaar knopje onde het stuur te bedienen) zijn niet geintregreerd: “By design”


Overigens is de combi “Webasto"en “DS” in iedergavl bij DS Store Drogenbos een vrij onbekende. De optie wordt nauwelijks gekozen en er is dus nauwelijks ervaring mee.

Wordt wederom vervolgt.

BTW: Iedereen die claimt dat de auto geweldig rijdt heeft gelijk. Het rijcomfort van de DS7 is echt geweldig. Dat maakt de ergernis die bovenstaande punten bij mij oproept ook zo vervelend.

 

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 21 juni 2019 11:44 AM
  [ # 25 ]

(65000km)
Laatste update van mij mbt de gebreken aan mijn DS7: Op hetggeen na dat DS bij het bezoek eind vorig jaar heeft gedaan hoef ik niks meer te verwachten van DS.
DS Store Drogenbos heeft ondanks alle beloftes vooral niets waargemaakt (wellicht teruggefloten door DS).
Bij Drogenbos kom ik niet meer (voor onderhoud en banden geswitcht naar DS Store Leuven).
Na deze auto hoeft DS dus ook niks meer te verwachten van mij.

Voor de standkachel programmering ga ik zelf een oplossing realiseren (zie mijn andere topic daarover).
En mij verder zo min mogelijk proberen te ergeren aan wat er niet/ niet goed functioneert.

Hoe slecht kun je het doen als merk.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
rama
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 21 juni 2019 05:39 PM
  [ # 26 ]

Jammer van zo’n dure auto.
Daar hoef ik in ieder geval niet meer van te dromen.

Profiel  
 
johnfred
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 14 oktober 2019 11:40 PM
  [ # 27 ]

Gaan hem nooit terugnemen…..

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5473
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 15 oktober 2019 04:41 PM
  [ # 28 ]

Ik heb de laatste tijd met veel verschillende nieuwe auto’s van allerhande fabrikanten gereden en het valt mij op dat heel veel auto’s vol zitten met dit soort ondoordachte dommigheden. Aan de andere kant zat bijvoorbeeld een CX daar ook vol mee, maar die had tenminste nog specifieke kwaliteiten om de tekortkomingen te compenseren. Laat ik maar helemaal niet beginnen over de zeer belabberde kwaliteit van allerhande ‘hulpsystemen’. Blijkbaar is het voor de goegemeente goed genoeg en leasen mensen het toch wel en koopt een enkeling zo’n beta-product zelfs.

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 15 oktober 2019 08:44 PM
  [ # 29 ]

Mijn ervaringen met mijn DS7 so Chic Puretech 180 zijn veel positiever.
De auto is van eind november 2018 en heeft tot nu geen noemenswaardige problemen gegeven. De tellerstand is 15.000.
Het is een snelle en zeer comfortabele auto die bovendien zuinig in het gebruik is.
De afwerking is van hoog niveau en de auto is rammelvrij. Zeer opvallend is de rust in het interieur, ook bij hoge snelheden.
Het is een ruime wagen waarin 4 volwassenen zeer prettig kunnen zitten en de kofferbak is heel ruim.
Ik heb bij de aanschaf bewust afgezien van allerlei extra’s in de vorm van nutteloze toeters en bellen. Geen rijhulpsystemen en infra rood camera’s. Geen kwetsbare high tech koplampen
Een schuifdak, een Rivoli leren interieur en key-less entry maken de auto heel compleet. En dan blijkt de aanschafprijs naar verhouding ook nog mee te vallen.
Het probleem is echter dat de DS7 aanvankelijk als een heel dure auto in de markt is gezet, voorzien van heel veel dure en overbodige accessoires.
Nogmaals een prima wagen, die naar mijn mening best meer gezien mag worden

Profiel  
 
figlio del commesso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 25-01-2010

Gepost: 17 oktober 2019 03:04 PM
  [ # 30 ]

Mijn ervaring is ook veel positiever. Ik rij sinds februari 2019 in een DS7. Daarvoor veel in zgn ‘premium’ merken gereden waar deze auto de competitie mee aangaat. Inmiddels ruim 34k km op de teller. Een aantal knulligheden herken ik wel. Zo zit het knopje om lane-keeping systeem uit te zetten bij je linkerknie ‘in het donker’, naast het knopje om de achterklep te openen. Niet handig. Systeem werkt verder overigens wel goed.
Bij het openen van het schuifdak doe ik altijd per ongeluk ook de binnenverlichting aan. Zit heel dicht bij elkaar en verlichting is touchschakelaar. De knopjes van de stoelverwarming zitten in het bakje voor je telefoon. Ziet eruit alsof ze dat vergeten waren en alsnog er bij gezet is. Ook omdat het lelijke draaiwieltjes zijn. Entertainmentsysteem is niet echt geïntegreerd met alle andere snufjes. Geeft allemaal niet, maar andere ‘premium’ (maar ook niet ‘premium-)merken zijn er verder mee. Camera aan de voorkant bij parkeren heeft een eigen leven. Ene keer gaat ie aan, de andere keer weer niet. Kan er geen regelmaat in ontdekken. Piepen doet hij echter altijd. Achtercamera geen probleem, camera gaat altijd aan en werkt prima.
Ik maak weinig gebruik van de navigatie, vind de kaarten niet zo fraai. Ik gebruik vooral Android Auto icm Waze en Spotify. Werkt perfect en is duidelijk op het scherm.

De DS app loopt hopeloos achter. Daar moeten echt veel stappen gezet worden. Ziet er niet fraai uit, functionaliteit is summier en zit vol vertaalfouten.

Verder is het een degelijk aanvoelende, zeer prettig rijdende auto die erg mooi is afgewerkt. Krijg er nog steeds positieve feedback over. Ik ben er blij mee. Mooi leer en stiksel, lekkere stoelen, hoewel ze voor mij nog best ietsje lager zou mogen kunnen(ben 1.95). Achterin ook ruim voor de passagiers, maar kofferbak valt me wat tegen voor een auto van dit formaat. Ik kom uit een 3-serie Touring en daar is de kofferruimte aanmerkelijk groter. Wel weer krapper op de achterbank.

Qua verbruik is het enige wat ‘tegenvalt’ het ad-blue gebruik. 15 liter op 3500 km is mijn gebruik ongeveer. Volgens de dealer is dit normaal bij deze motor.
Dieselverbruik sinds februari 2019 is 6,4l/100km. Voor zo’n grote, zware wagen icm mijn rijstijl valt me dat niet tegen.

Al met al ben ik tevreden met de DS7 en vind het een geslaagde entree in dit segment door DS.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook