EGR-klep: keuze te over?
finchy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 15-10-2011

Gepost: 14 september 2018 07:38 PM

Hoi iedereen,

Ik heb al een tijdje storingen die allemaal leiden naar een defecte EGR-klep (Citroën C4 Grand Picasso 2008—-205.000 km) . Nu heb ik vorige week de huidige EGR-klep gedemonteerd om hem eens helemaal uit te kuisen. Er zat niet zo heel veel roetaanslag, dus ik dacht dat dit het probleem wel zou oplossen. Nu heb ik deze week opnieuw enkele storingen dus ben ik toch aan het overwegen om deze te vervangen. Op internet heb ik eens rondgezocht en vind ik een heleboel verschillende merken die allemaal op mijn auto passen maar die immens in prijs verschillen.
Ik vind er van 60 euro maar ook van bijna 300 euro. Ik zou dus logischerwijs eerder kiezen voor die eerste, maar ik vraag mij af wat er nu het verschil maakt? Het lijkt mij toch, aangezien de klep enkel open en dicht moet, dat zowel een heel goedkopen of een heel dure kan dienen. Of zit er een maximaal aantal km’s op dat hij meegaat?

Bedankt voor het meedenken!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 15 september 2018 08:08 PM
  [ # 1 ]

Ik heb zo is voor de keus gestaan met een motorsteun, alles nageplozen en het was helemaal hetzelfde hij zit er nu nog steeds in.
Ik zou die van 60 euro gewoon doen, mits alle aansluitingen hetzelfde zijn natuurlijk.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook