2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Van BX naar 2cv
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 november 2004 01:42 PM
  [ # 16 ]

Asje ! Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 november 2004 03:48 PM
  [ # 17 ]

Oops, ik zal nooit meer zeggen dat ie maar een jaartje meegaat… Surprisedops:  Surprisedops:
Deze eend gaat uiteraard zo lang mogelijk mee Wink  Wink

En ja, ik heb mijn oude account vervangen door een nieuw nickname. Was ook wel nodig nadat mijn BX19GT enkele weken geleden is verkocht.

Om 18h00 ga ik kijken bij de eend, joepie Very Happy

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 november 2004 04:23 PM
  [ # 18 ]

Och, je hebt die Digit toch nog? Is eigenlijk ook een BX 19 GT.  Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 november 2004 05:35 PM
  [ # 19 ]

Splitsssssssss ! ! !

Over het wisselen van account kan je terecht in dit topic:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2379

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 10 november 2004 06:36 PM
  [ # 20 ]
Lelijke Eend schreef:

Over alles wat roest vertoont een lekker kwast bitumen zodat het roestproces in ieder geval enigzins afgeremd wordt.

Met bitumen rem je de roest niet hoor! Dat zou je toch moeten weten uit je 2cv forum topic na je ongelukje.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 november 2004 10:53 PM
  [ # 21 ]
Handjes schreef:
Lelijke Eend schreef:

Over alles wat roest vertoont een lekker kwast bitumen zodat het roestproces in ieder geval enigzins afgeremd wordt.

Met bitumen rem je de roest niet hoor! Dat zou je toch moeten weten uit je 2cv forum topic na je ongelukje.

Eronder rot het heerlijk verder. DAt heb je nu ook wel gezien bij de remleidingen van de bx.

Gr
Marten

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 november 2004 12:11 AM
  [ # 22 ]

Als het weer beter is, rag ik die bitumen er wel af en smeer ik er wel wat goeds op. Nu vriezen slechts mijn klauwen er af.

Maar bitumen is toch bedoeld als bescherming van de bodem zodat er geen vocht meer bij komt ? Als het spul (chassis) dan droog is als je het er op smeert, zal het toch niet verder roesten ? Dat is iig de bedoeling van het goedje.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 11 november 2004 12:39 AM
  [ # 23 ]
worb80 schreef:

Om 18h00 ga ik kijken bij de eend, joepie Very Happy

En heb je hem??? Of zakte het chassis al spontaan door toen je er naar keek??? Laughing  Laughing  Laughing

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 11 november 2004 01:08 AM
  [ # 24 ]
punky schreef:
worb80 schreef:

Om 18h00 ga ik kijken bij de eend, joepie Very Happy

En heb je hem??? Of zakte het chassis al spontaan door toen je er naar keek??? Laughing  Laughing  Laughing

Jaja, ik heb hem Exclamation  Exclamation  Exclamation  Exclamation  Exclamation

 

Zojuist betaald, morgen de papieren overschrijven en verzekering regelen, en zaterdag neem ik ‘m mee naar huis, nadat er flink is gewerkt aan de bodem (lassen, zie laatste foto), een wiellager RA is vervangen en een nieuw knipperlichtje is in gezet.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 11 november 2004 01:33 AM
  [ # 25 ]

Wat wordt er allemaal aan de bodem gedaan?
(welke stukken?)

Krijg je er een jaar APK op?

Veel succes!

Tof dat je nu ook eendrijdt Smile

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 11 november 2004 01:53 AM
  [ # 26 ]
rocco schreef:

Wat wordt er allemaal aan de bodem gedaan?
(welke stukken?)

Krijg je er een jaar APK op?

Veel succes!

Tof dat je nu ook eendrijdt Smile

De apk-afkeurpunten zijn dus:
* wiellager RA
* gaatje in de bodem
* knipperlicht werkt niet

Dit wordt dus a.s. zaterdag behandeld, zodat ie volgende week kan worden gekeurd.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 november 2004 01:58 AM
  [ # 27 ]

Ik hoop voor je dat je bij het weghalen van de roest niet al te grote gaten hebt. Das n.l. een beetje een eigenschap van de Eend, onderhuids roesten (jaja, ik zal die bitumen vervangen!!!). Succes !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 11 november 2004 03:14 AM
  [ # 28 ]

Is het chassis verder wel goed?

Wat gebeurt er als je voor op de bumper (bovenop) wat druk zet met een voet. Gaat dan de opening tussen de driehoekjes (die stukken blik tussen motorkap en spatbord) en de koets verder uit elkaar? Als dit zo is, dan zou ik ook eens goed naar je chassis kijken.

Sturen gaat verder ook goed?

Heb je toevallig ook een foto van de voetenbak voor. Het stuk waar de pedalen zitten enzo. Is het daar droog en hard?

Ziet er verder goed uit hoor, maar lijkt me wel een eend met werk. Maar daar zal de prijs ook naar geweest zijn denk ik. Wink

Succes en veel plezier met je aankoop.

Voor vragen over je eend kun je ook terecht op: http://www.2cv.nl en dan naar het forum.

Groetjes

Cool

P.S.: Als je wilt zien wat je mogelijk kunt tegenkomen, dan moet je maar eens op mijn site kijken. http://www.citroen2cv.cjb.net Daar staan de foto’s van mijn eend van voor en na de restauratie en van de Meharie van mijn vader. Beide chassis waren geen knoop meer waard en is nog een tijdje mee gereden. Levens gevaarlijk!!!
Staan trouwens ook nog aankooptips, maar daar is het nu wat te laat voor. Ook met foto’s, misschien dat je daar nog wat aan hebt. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 11 november 2004 03:25 AM
  [ # 29 ]
punky schreef:

Is het chassis verder wel goed?

Wat gebeurt er als je voor op de bumper (bovenop) wat druk zet met een voet. Gaat dan de opening tussen de driehoekjes (die stukken blik tussen motorkap en spatbord) en de koets verder uit elkaar? Als dit zo is, dan zou ik ook eens goed naar je chassis kijken.


De gehele auto is ooit (zo’n 8 jaar geleden) uit elkaar geweest en daar is een bedrijf (?) bezig geweest om het chassis te restaureren.
Dit hebben ze toen keurig gedaan, maar verdient ook nu (en zoals altijd) aandacht. Geen chassiswissel oid, dat is niet nodig.
In 79 gebruikten ze nog echt staal en ijzer.

punky schreef:

Sturen gaat verder ook goed?

Ja hoor, en veren ook. Wel een heel ander veergedrag dan ik gewend ben in LHM-geveerde Citroëns.

punky schreef:

Heb je toevallig ook een foto van de voetenbak voor. Het stuk waar de pedalen zitten enzo. Is het daar droog en hard?

Hard, maar niet droog Confused
Ergens is dus een lekje, maar ook dat ga ik a.s. zaterdag onderzoeken.

punky schreef:

Ziet er verder goed uit hoor, maar lijkt me wel een eend met werk. Maar daar zal de prijs ook naar geweest zijn denk ik. Wink

Daarom. Ik ben een arme student, en nu heb ik eindelijk een auto waar ik wat geld voor reparaties hoop te hebben. Ik kan sowieso niet een compleet gerestaureerde auto kopen. Als ik 5000 euro had staan op mijn bankrekening, had ik wel een DS gekocht.

Voorlopig ga ik héééél veel plezier hebben van mijn eendje Very Happy :peace

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 11 november 2004 01:23 PM
  [ # 30 ]

kijk voor je lekkage voor eens goed naar de afsluiting van de ventilatieklep en onder de rubbers van de voorruit. Dat zijn meestal de plekken waar ze lek zijn. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook