Moderne plastics….
IDealist
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1537
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 november 2018 08:12 PM

Vandaag heb ik mijn kartonnen winterhoes weer in de luchttunnel voor de radiateur geplaatst. Daarmee komt de motor ook bij vorst snel op bedrijfstemperatuur. Schermt de onderste 33% vh oppervlak af. Gebruik ik al 3 seizoenen.

En zo ontdekte ik dat er druppels benzine onder de benzine-afsluiter tbv de LPG-installatie hingen. Precies 2,5 jaar oud… Toen ik de motor startte bleek dat ik een soort sproeiertje onder de motorkap had. Ik zag in de laatste la Bombe dat dat tot hele warme taferelen kan leiden…

Ik heb de benzine aanvoer even onklaar gemaakt, zaterdag bij de gasboer een nieuwe halen. Hopelijk van een betere kwaliteit, voor zover vandaag de dag nog verkrijgbaar.

Zo gaf de accu van mijn moderne Volvo vorige week ook ineens de geest. Ook na 2,5 jaar. In een auto die gewoon 20k per jaar rijdt. Kwaliteitje…! En die accu’s hebben in een Volvo een luizenleven, want ze staan ook nog eens warm en droog in de kofferruimte. Mag echter niet baten.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4742
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 november 2018 08:31 PM
  [ # 1 ]

Die accu is denk ik gewoon pech!
Ik heb ervaring met 2 accu’s uit picasso’s, 1 hield er ineens mee op. Na ruim 12 jaar…
En de andere heb ik maar preventief na 12 jaar vervangen. Ondanks feilloos starten.
Vroeger was ik al blij met 5 jaar…

Profiel  
 
IDealist
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1537
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 november 2018 09:46 PM
  [ # 2 ]

Mijn garage gaat die pech niet mijn pech laten zijn maar pech voor de fabrikant. Ben benieuwd of het hem lukt…

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1537
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 november 2018 09:57 PM
  [ # 3 ]

Vandaag de (tijdelijk afgekoppelde) benzine-afsluiter die ineens een benzinesproeier was gewordne verwisseld door een variant zonder modern kl#teplastic.

Het oude loeder. Bij verwijderen slang brak het gescheurde uitloopje spontaan af, zo broos als houtskool… link spul dus.

Untitled by , on Flickr

En het nieuwe. Beide van Italiaanse makelij, de tweede van Lovato en met een messing kraanhuis.

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23469
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2018 09:16 AM
  [ # 4 ]

precies. Die plastieken dingen nooit gebruiken. De messing afsluiters met kogelkraantje zijn wel goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook