2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
borgveer kogelhouder
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 15 november 2018 11:41 PM
  [ # 16 ]
alexander schreef:

Mijn ID uit 6-66
De cupjes lijken los maar zitten muurvast.

dan zitten de hard stalen pennen er nog in

 

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 16 november 2018 12:30 AM
  [ # 17 ]

En om die eruit te krijgen…


Uitboren: zinloos, boor zoekt een weg in het zachtere staal naast de borgpen.


Cup losslaan (borgpen dus letterlijk doormidden rammen) via het gat erachter: werkt bij anderen, zelf had ik hier geen ruimte voor, DS stond niet op een brug. 

langdurig kruipolie laten inwerken,
drevel 2.5 mm gekocht,  doe maar niet na,  werkt niet,  sla je krom… (de drevel rechts op foto)

De drevels links op de foto buigen niet.  Nadeel:lopen taps toe en sla je dus muurvast in het 3.0mm gat.

Om dat vast lopen te voorkomen heb ik het 3 mm gat aan het begin iets ruimer geboord, met zo’n taps toelopende drevel toch nog flink moeten rammen, maar uiteindelijk toch de pen los.


Of dit altijd mogelijk is???
Ligt denk ik ook wel aan waar de borgpen is afgebroken / of je er zo bij kunt komen.


Misschien e.a. te combineren met heet stoken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Afbeelding Bijlagen
Doorslag.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 16 november 2018 12:47 AM
  [ # 18 ]

In combinatie met heet stoken: dat scheelt zeker heel veel

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 november 2018 09:45 AM
  [ # 19 ]
j.witkop schreef:
alexander schreef:

Mijn ID uit 6-66
De cupjes lijken los maar zitten muurvast.

dan zitten de hard stalen pennen er nog in

Nee, de pennen zijn eruit.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 16 november 2018 11:15 AM
  [ # 20 ]

Dan kun je dus een draadje door het gat steken om te zien of er geen resten zijn.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 november 2018 01:26 PM
  [ # 21 ]

IMG_1830 by Alexander Knop, on Flickr

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 november 2018 01:27 PM
  [ # 22 ]

IMG_1831 by Alexander Knop, on Flickr

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25353
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2018 01:33 PM
  [ # 23 ]

Ik zou het maar eens heel erg heet stoken en er dan een paar klappen op geven.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 16 november 2018 03:42 PM
  [ # 24 ]

Wel de pennen er heel uit gekregen maar cup muurvast…

Kom ik weer met m’n kruipolie (ook waar de borgpen zat),  flinke griptang op de cup,  draaibeweging/loswrikken ?

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25353
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2018 04:01 PM
  [ # 25 ]

Ik zou daar voorzichtig mee zijn. de randen van die cups breken makkelijk af…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 16 november 2018 05:12 PM
  [ # 26 ]

ehhh…  ik neem aan dat die cup vervangen moet worden.  Waarom zou je hem anders los willen hebben?

Maar, ik ben het met je eens, kogelhouder met afgebroken flens met een restje nog in de draagarm, 
dat is helemaal geen pret.


Op de foto van Alexander (pagina hiervoor) zie ik de kogel nog in de houder,

Stofzuiger even door electriciteitspijpje laten zuigen, kogel er uit.

Lekker schoonmaken, eventueel kogel vervangen,  ik geloof dat ik het probleem niet helemaal heb begrepen….

Robbertkars:

Waarom wil je de kogelhouder loshalen?

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 november 2018 08:00 PM
  [ # 27 ]
Brun schreef:

Robbertkars:

Waarom wil je de kogelhouder loshalen?

Dat vraag ik jou ook af.
Schoonmaken, schoon vet erop, dan is het toch weer okee?

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 16 november 2018 08:39 PM
  [ # 28 ]

hallo een goedenavond u allen ! ; het dringende advies van dhr boogaard77 ! !  luistert u daar goed naar, die randjes zijn inderdaad hard, en breken zomaar af !  en als het breekt hebt u een probleem van een hele andere orde, dus wat dhr boogaard77 eerder al schreef, warmstoken, met beleid, en een kleine bescheiden vlam !  en dan proberen of het los te tikken / wrikken is, maar uiterst voorzichtig !  ik wens u een dosis geluk , en hoop dat het goed komt. succes tot je dienst . m vr gr mrep.

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 november 2018 08:46 PM
  [ # 29 ]
robbertkars schreef:

kloppen de berichten hier op het forum dat bij oudere types (deze 66/67) de kogelkom 1 geheel met de draagarm vormt en dus niet demonteerbaar is?

Ja, dat klopt. Deze cup kan er niet uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 17 november 2018 09:40 AM
  [ # 30 ]

Ik was ook niet van plan om ze eruit te halen hoor, maar was gewoon benieuwd! very good

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook