2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
is deze hier bekend? stond even te koop op speurders, nu heb ik haar!
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 13 november 2018 07:06 PM
  [ # 16 ]
stienstra schreef:

dankjewel voor de reacties, ga eerst even rustig wat rondrijden en wat kleine ongenoegens wegwerken. centraal werk weer en op afstand, weinig dagen meer om te rijden, maar ja, 3 maanden is ook zo weer voorbij….............


Vandaag 200 km gereden, rijd best lekker, besturing moet ik wel aan wennen:)

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 13 november 2018 07:47 PM
  [ # 17 ]

Vertel eens wat meer over de auto?
Type , historie, wat meer foto’s?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 13 november 2018 08:01 PM
  [ # 18 ]

citroen cx 2.5 GTI 03-1986
zwart leer van binnen-heel
elektrisch open dak -werkend
airco-niet werkend
centrale deurvergrendeling met afstandsbediening -werkend
starten, lopen schakelen en remmen, goed werkend.
was iets roest bij open dak, is weg, maar niet mooi bijgespoten(knikkerbus)
Klein deukje links voor, en kofferklep
onder rechter voordeur wat roest.
Er is al goed gelast op voetenbak voorstoelen
diverse onderdelen/slangen vervangen hydro systeem
apk 2020

er komen meer foto’s

mvg Peter

Afbeelding Bijlagen
citroenaangepast30forum_03.jpgcitroenaangepast30_03.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 13 november 2018 11:46 PM
  [ # 19 ]

Leuk ding salut

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 14 november 2018 10:18 AM
  [ # 20 ]

Dankjewel, het lijkt wel een goed exemplaar te zijn, gisteren even goed getest, geen centje pijn, goed rijden, remmen, schakelen koppelen, in de file 90-92 graden max op de meter en snel weer minder, tot nu heel positief verrast(je weet nooit helemaal of en hoeveel trammelant je in het begin tegenkomt Smile )

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 14 november 2018 10:26 AM
  [ # 21 ]

nog een paar:

Afbeelding Bijlagen
citroenaangepast30-04.jpgcitroenaangepast30-05.jpgcitroenaangepast_30-05.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 14 november 2018 12:50 PM
  [ # 22 ]
stienstra schreef:
stienstra schreef:

dankjewel voor de reacties, ga eerst even rustig wat rondrijden en wat kleine ongenoegens wegwerken. centraal werk weer en op afstand, weinig dagen meer om te rijden, maar ja, 3 maanden is ook zo weer voorbij….............


Vandaag 200 km gereden, rijd best lekker, besturing moet ik wel aan wennen:)

Als je eenmaal aan Diravi en veerbollen gewend bent vind je elke normale auto echt niet meer fijn om te rijden Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 15 november 2018 09:04 AM
  [ # 23 ]

we gaan het zien tongue wink
Even een “leek” vraag, bij koud starten, hoelang is het normaal dat de wagen omhoog gaat naar de normale rijhoogte?
Bij stopzetten laat mij cx eerst de kont helemaal zakken, om dan pas voor te laten zakken, klopt dat ook ?
Ja ja, een echte “leek” vraag, ik weet het….................

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 15 november 2018 09:26 AM
  [ # 24 ]
stienstra schreef:

we gaan het zien tongue wink
Even een “leek” vraag, bij koud starten, hoelang is het normaal dat de wagen omhoog gaat naar de normale rijhoogte?
Bij stopzetten laat mij cx eerst de kont helemaal zakken, om dan pas voor te laten zakken, klopt dat ook ?
Ja ja, een echte “leek” vraag, ik weet het….................

Afhankelijk van de staat van je bollen, hoogte regelaar en voorraadbol zakt een CX eerst voor of achter of blijft een tijd op hoogte staan, daar is echt geen zinnig woord over te zeggen. Een nieuwe CX blijft zeker een halve dag op hoogte maar na 30 jaar is het niet meer nieuw. Bij de start reken zeker 30 seconden tot 1 minuut, ook afhankelijk wanneer en hoelang de auto heeft stil gestaan. Als er echt geen druk meer op het systeem zit na ruim een week dan kan het zelfs nog wat langer duren voordat de CX op rijhoogte is

ps er geen zijn domme vragen!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 november 2018 09:29 AM
  [ # 25 ]
stienstra schreef:

Bij stopzetten laat mij cx eerst de kont helemaal zakken, om dan pas voor te laten zakken, klopt dat ook ?

Dit verschijnsel is eigenlijk niet normaal, maar wordt veroorzaakt door het volgende.

De voeding van de achterremmen komt uit het veersysteem van de achteras en loopt via de remservo en is daarmee belastingsafhankelijk gemaakt.
Door interne lekkage van de remservo zakt bij een stilstaande motor de druk in het veersysteem van de achteras sneller dan in het deel van de vooras en dus zakt de kont eerder.

De benodigde tijd voor het omhoog komen wordt door meerdere factoren bepaald, o.a. de staat van de HD-pomp en de voorraadbol op de drukregelaar en de mate van interne lekkage in beide hoogteregelaars.
Normaal is wel dat de kont eerder omhoog komt dan de neus vanwege het simpele feit dat die lichter is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 november 2018 09:32 AM
  [ # 26 ]
mbender schreef:

Bij de start reken zeker 30 seconden tot 1 minuut, ...

Een beetje toeren maken doet wonderen. Na 20 seconden was mij mij het geduld echt wel op.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 15 november 2018 09:47 AM
  [ # 27 ]

tuut tuut, dat noem ik nou snel antwoorden! Bij koud starten duurt het een minuutje, klopt, hij begint achter te stijgen om voor als laatst te doen.
Wbt het eerst zakken van de kont bij parkeren met motor uit, wat is de actie wat ik moet doen qua repareren, is het een spoedje? kan een “gewone"automonteur dat ook? Of is het niet zo heel erg, en kan ik over 3 maanden, als hij uit zijn slaapje komt, dan gerepareerd worden?
Weer veel vragen, maar ik heb ook nog veel te leren over deze wagen! bye1

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 15 november 2018 10:57 AM
  [ # 28 ]

“het eerst zakken van de kont bij parkeren met motor uit”
-zorg dat ie niet boven een stoeprand of ander object staat Rolling Eyes

begin eens wat te lezen hier op het forum
de vering is een eigenwijs iets, als je eenmaal door hebt hoe het werkt dan besef je pas hoe geniaal simpel het eigenlijk is

Uiteindelijk ga je van je CX houden (en begint de bollen verslaving) of je bent hem heel snel zal en koopt een Volkswagen….

 

Mijn athena 1981 is in een paar tellen omhoog na starten (74.000km)
Nog sneller dan elke Citroen die ik ooit gehad heb

Mijn diesel break (238.000) .....nou je kan ondertussen gerust windows 95 installeren voordat die voor gegloeid, gestart en op hoogte is

Mijn vorige CX 25D (berline) was een halve minuut tot 2 minuten, die was eigenwijs

 

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 15 november 2018 12:52 PM
  [ # 29 ]

“Uiteindelijk ga je van je CX houden (en begint de bollen verslaving) of je bent hem heel snel zal en koopt een Volkswagen….”

ha ha, 1 x een golf gehad, met plezier verkocht, ik denk dat de cx een blijvertje is, ik rij er zo lekker in, in dat eigenwijze ding!
Tevens brengt hij tongen los, heerlijk, hou ik van…..............

“Mijn diesel break (238.000) .....nou je kan ondertussen gerust windows 95 installeren voordat die voor gegloeid, gestart en op hoogte is”

ha ha, net geprobeerd. Iets gas bijgeven doet het proces best versnellen, top!

Een nadeel vind ik wel, ik ben “bang” eens pech te krijgen dat de motor het niet meer doet, dan sta je mooi met je lage wagen, plat op de weg Shocked

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 15 november 2018 01:46 PM
  [ # 30 ]

Als de bollen vernieuwd zijn en verse LHM dan merk je ook dat de auto sneller naar omhoog komt en langer hoog blijft staan.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook