2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
hydraulische vering blokkeren zodat gsa niet zakt.
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23503
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2018 08:51 AM
  [ # 16 ]
j.witkop schreef:

wat wel heel goed werkt is om de auto op te krikken, veerbollen te verwjderen en een stukje bezemstaal in de cilinder te plaatsen.
Als je daarna de bollen terugplaatst blijft de auto op hoogte. je hoeft dan niets met de motor te doen. Voordeel is dat je dan de auto op de hoogste stand kunt insteelen en er veilig onder kunt klussen

Dan heb je nog nooit een achterbol van een GS vervangen!

Voor zou het nog kunnen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
mrep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 05 december 2018 11:36 AM
  [ # 17 ]

hallo jacioo ; u krijgt ruim voldoende adviezen voor deze operatie, maar die van hr boogaard77 is wel een topper, als je van zo’n oude gs de achterschokkers eraf wilt halen, dan vraag je om ellende, dwz in een goed geoutieerde ( wat een woord) werkplaats zal het lukken, maar hij moet eerst op de kar, dus hij zal wel ergens liggen, plat op zn buik, en dan is het echt een opgave ! probeer de motor rond te draaien met de slinger, als dat kan, peil de olieën , en trek de gs met 2 km per uur? een eindje rond ,( slepen dus ) in de versnelling, bobine afkoppelen ! dan zal de hd pomp ( langzaam) de boel op druk moeten brengen, dat is wat wij vroeger deden als we in de polder met zon geval stonden. MAAR JE HEBT DAN ALLEEN DE HANDREM TOT JE BESCHIKKING, ALS DIE NOG IETS DOET ! ! !  DUS VOOR EIGEN RISICO !  dit heeft ons altijd uit de brand geholpen, natuurlijk sleutels in contact en op start zetten anders valt ie in het stuurslot enz enz, maar lukt het gewoon niet, VRAAG DAN EEN GOED MONTEUR ERBIJ, DIE HEEFT HEM ZO OP DE KAR !  heeel veel succes met deze klus !  tot je dienst gr mrep

Profiel  
 
j.witkop
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 270
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 07 december 2018 12:18 PM
  [ # 18 ]

Dan heb je nog nooit een achterbol van een GS vervangen!

Voor zou het nog kunnen…

Jawel, maar geen noemenswaardig probleem.
Heb ik veel geluk gehad?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 768
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 december 2018 10:17 PM
  [ # 19 ]
René Jongejan schreef:

Dat kan bij een GS/GSA niet, die heeft namelijk een 1-plunjer-pomp, die direct door de krukas wordt aangedreven.

Door de distributieriem zelfs. onderin het blok, dus nog lager dan de krukas.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GSA Pallas
Gepost: 08 december 2018 02:24 PM
  [ # 20 ]

En ist gelukt?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook