Oliefilterhuis pakking vervangen
richard5000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-2010

Gepost: 09 december 2018 09:47 AM

Zaterdag bij Profile geweest i.v.m. Olielekkage, baalde want heb net de distributieriem laten vervangen en zag de bui al hangen…

De wat stugge monteur gaf aan dat naast lekkende kleppendeksels ook het oliefilterhuis pakking lek was….

Nu lees ik dat de een zegt dat je het hele oliefilterhuis moet vervangen met pakking, ander zegt weer dat er een modificatie is gekomen in verband met ene uitsparing die de pakking er uit drukt, maar is afhankelijk van type iets met een 10aw of zoiets…

Is dit een dure reparatie, of ook zelf te toen,,?

Hoe kom ik aan het juiste type gegevens van mijn auto, PI of PII etc. is een C5 Break uit april 2005, 2.0 liter, heb hiervoor een 2002 gehad, maar deze heeft een ander interieur en dashboad..

Profiel  
 
guy.v2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017

- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Gepost: 09 december 2018 08:55 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 december 2018 09:00 PM
  [ # 2 ]

Het is prima zelf te doen.
Je moet wel de hele inlaat er afslopen.  Maar zelfs dat is niet moeilijk.
Alleen de pakking vervangen is niet de oplossing. Het filterhuis is niet meer vlak.

Zo zag het er bij mij uit.

 

Profiel  
 
richard5000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-2010

Gepost: 09 december 2018 10:32 PM
  [ # 3 ]

Oké, top duidelijk die foto’s…., even vraag, ook een pakking nodig, van onderdeel wat je eruit hebt gehaald, en weet jij wat een nieuw oliefilterhuis ongeveer kost, jij hebt het al gedaan…. ben nog even garage aan het zoeken voor op de zaterdag…. in Heerhugowaard

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 december 2018 11:25 PM
  [ # 4 ]

De pakking zat er al bij.  Ik weet niet meer wat het kost. Maar ergens 50 euro dacht ik.

 

Profiel  
 
richard5000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-2010

Gepost: 10 december 2018 04:45 AM
  [ # 5 ]

Thanks, zit er ook een pakking tussen de inlaat, of zit deze er “koud” tegen het het blok aan.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 10 december 2018 09:21 AM
  [ # 6 ]

Daar zit ook een pakking tussen. verstandig zou zijn als je deze in een keer mee doet vervangen.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
richard5000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-2010

Gepost: 05 januari 2019 04:48 PM
  [ # 7 ]

Oké , na reparatie van de kleppendekselpakkingen wat geslaagd is, lekt hij toch en zo te zien het oliefilterhuis, wil een plan maken om deze te vervangen, eerder gelezen en foto’s gezien, maar zag dat er bij mij nog een soort koel ding op zit..? Of dit moet iets anders zijn boven het oliefilterhuis..?

Weet iemand dit toevallig…? Of heeft iemand een afBeelding, ik ga ondertussen op zoek naar een nieuw oliefilterhuis…

Gr Richard

Profiel  
 
richard5000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-2010

Gepost: 06 januari 2019 01:13 PM
  [ # 8 ]
René schreef:

Het is prima zelf te doen.
Je moet wel de hele inlaat er afslopen.  Maar zelfs dat is niet moeilijk.
Alleen de pakking vervangen is niet de oplossing. Het filterhuis is niet meer vlak.

Zo zag het er bij mij uit.

Hoi Rene, was hij maar rond de 50 euro, ik kom hoge prijzen tegen, jammer genoeg…, heb jij toevallig info over de inlaat pakking..?

Gr Richard

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 06 januari 2019 02:08 PM
  [ # 9 ]

De motor op de foto’s is anders dan u motor. De motor op de foto is een rfn van 2001 tot 2004 geleverd. U heeft een rfj motor ook wel ew10a van 2004 tot 2008 .
De oliefilterhuis constructie is totaal anders bij beide motoren. Rfn heeft stalen buiten oliefilter. Rfj heeft een inzet oliefilter.  Bij een rfj motor heb ik nog nooit mee gemaakt dat het filterhuis niet meer vlak is. Alleen de pakkingen vernieuwen moet afdoende wezen.

Profiel  
 
richard5000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-2010

Gepost: 06 januari 2019 05:01 PM
  [ # 10 ]

Bedankt voor uw reactie, ik zie dat de motor anders is, maar ik heb ook inmiddels begrepen dat er op mijn model een modificatie is van het oliefilterhuis, daarom wil ik als hij er toch af moet vervangen voor een gemodificeerd exemplaar, heb tekening gezien dat er bij de niet gemodificeerde een opening zit waardoor de pakking eruit gedrukt (kan) worden.

Profiel  
 
richard5000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-2010

Gepost: 07 januari 2019 09:51 PM
  [ # 11 ]

Oké, onderdeel gevonden en ga het donderdag ophalen, nu nog een vraag, over, als ik het oliefilterhuis eraf haal loopt er dan olie cq veel olie uit…?

Ga de inlaat los halen om er goed bij te kunnen en pakkingen ook mee besteld.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 januari 2019 11:05 PM
  [ # 12 ]

Ik denk dat er maximaal een paar 100 cc uitkomt, het filter zal nog wel volstaan met olie en de leiding van en naar ook, zit duidelijk boven het olieniveau van het carter ! Je hoeft dus niet bang te zijn dat je carter leegloopt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
richard5000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-2010

Gepost: 11 januari 2019 09:36 PM
  [ # 13 ]

Oké, vandaag de reparatie gedaan, loshalen inlaat ging goed, gelijk nieuwe pakkingen erin gedaan, hierdoor voldoende ruimte toen deze eraf was om het oliefilterhuis te vervangen, klein min puntje was dat de nieuwe niet een gemodificeerde was, werd wel gezegd door Bart Ebben, maar ik had te weinig ervaring om dit te zien toen ik hem ophaalde. De oude was niet meer terug te monteren, te slecht, dus nieuwe wel gemonteerd, nu maar afwachten hoe lang deze mee gaat.

Enige wat ik tegenkwam dat er koelvloeistof uit liep, dacht vul dit even bij en ging rijden, toen kwam er een Stop teken, motor te heet, reservoir was leeg…? Koelvloeistof bijgevuld, maar kreeg een opmerking van garage toen ik belde of ik niet ontlucht had….? Oké deze had ik niet verwacht en zit nu te zoeken hoe ik dit (weer) kan doen, mocht iemand dit weten en beschrijving hebben hoor ik het graag?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook