6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
Restauratie AK400 citroen concessionair Blonk Woerden
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 07 december 2019 07:43 PM
  [ # 76 ]

IMG-20191118-WA0011 by m blom, on Flickr

IMG-20191104-WA0010 by m blom, on Flickr

Thuis alle onderdelen zwart gespoten met industriële zwarte lak.

IMG-20191112-WA0009 by m blom, on Flickr

IMG-20191112-WA0014 by m blom, on Flickr

IMG-20191112-WA0012 by m blom, on Flickr

IMG-20191117-WA0004 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 08 december 2019 09:12 PM
  [ # 77 ]

De veerpotten zijn ook verroest, maar niet diep en zeker niet door.
Wel zitten de trekogen vastgeroest en de stalen afstandsbussen vast in de aluminium conussen.
Interessant vind k dat de veerpotten niet afgesteld hoeven te worden maar gewoon klemvast tegen de achterste steun aan gezet.

IMG-20190409-WA0002 by m blom, on Flickr

Op het EEndeëi in Rotterdam heb ik alles losgehaald. Met heet stoken, een bankschroef, een wringijzer en gepast geweld, kwamen de trekogen langzaam los. Een aluminium steun bleek gescheurd te zijn. Gelukkig lag in het magazijn er nog eentje.

IMG-20191109-WA0015 by m blom, on Flickr

IMG-20191109-WA0020 by m blom, on Flickr

na het stralen, er mag geen straalgrit in de potten komen.

IMG-20191118-WA0012 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 december 2019 11:41 AM
  [ # 78 ]

mooi werk Marco!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 12 maart 2020 07:14 PM
  [ # 79 ]

In de afgelopen tijd is het chassis afgemonteerd.

20200302_112410 by m blom, on Flickr

Nieuwe schokbrekers

20200302_112438 by m blom, on Flickr

Nieuwe remblokken, remzuigers en remleidingen.

20200303_110507 by m blom, on Flickr

20200303_111705 by m blom, on Flickr

Nieuwe fusees

20200303_144639 by m blom, on Flickr

20200303_144646 by m blom, on Flickr

En nieuwe tweedehands wielen.

20200303_151112 by m blom, on Flickr

Tenslotte de hele handel op zijn kant.
Nu is er ruimte om de koets af te werken.

Heb ik zin in.

 

 

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 01 juni 2020 06:44 PM
  [ # 80 ]

weer een paar maanden verder. Het huis is geverfd.
En er is weer doorgewerkt aan de besteller.
Aan de linkerkant ben ik begonnen aan de laadbak.
Schoongemaakt en ruim 10 stukken en stukjes ingelast.

20200404_111823 by m blom, on Flickr

Op het eerste gezicht was alleen het voorste deel matig, maar met wat prikken werd een en ander duidelijk.

20200404_111936 by m blom, on Flickr

met de hand los te trekken, 1 proplas zat nog vast. er is eerder aan de wagen gelast.

20200404_114945 by m blom, on Flickr

schoonmaken met een komborstel, dat werkte voor geen meter. heel zwaar werk en heel langzaam.
Verdroogde zwarte tectyl en laag grijze kit moet eraf. Eronder zat verborgen roest en gaatjes.

20200407_122701 by m blom, on Flickr

20200410_110014 by m blom, on Flickr

Op de balk in het reservewielvak heeft hij ooit een tik gehad.

20200511_164203 by m blom, on Flickr

hiermee is het lekker werken.
Wel beginnen de lagers wat te rammelen.

20200511_164324 by m blom, on Flickr

nieuwe rand bevestigd.
20200514_165300 by m blom, on Flickr

20200518_102914 by m blom, on Flickr

20200518_115251 by m blom, on Flickr

20200525_120504 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 12:05 PM
  [ # 81 ]

Het stootrubber om de draagarm op te vangen was verdwenen.
evenals de bevestiging daarvan.
20200526_100840 by m blom, on Flickr

20200526_105932 by m blom, on Flickr

Rubber kunnen vinden bij St tot behoud van de 2cv. Ik had er eentje met schroefdraad nodig

20200526_200712 by m blom, on Flickr

Met knip en plakwerk lijkt hij best veel op een originele. En het s zeker stevig.
Als ik er nog een paar maak wordt het veel strakker.

20200528_101938 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 02:38 PM
  [ # 82 ]

De beide voorstoelen zijn ook hersteld.
Mijn moeder heeft de bekleding gewassen. Gaten hersteld en waar het ontbrak weer aangebracht.
De rubbers zijn vervangen door nieuwe.
Het frame is licht opgeschuurd en in de RX5 gezet.
Mooi patina hebben ze en weer in prima staat.

Voor;
20200527_114144 (2) by m blom, on Flickr

Na;
20200601_150920 (2) by m blom, on Flickr

Op het eerste gezicht weinig verschil maar het is hemelsbreed.

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 03:04 PM
  [ # 83 ]

Na de zijkant is de achterkant aan de beurt.
Zoals de rest van de auto, heel erg rot.
ps de zijbalk en zijspatbord kunnen pas vastgelast worden als de achterkant erin zit.

20200528_102327 by m blom, on Flickr

De linkerkant is totaalrot, alle aanhechtingen zijn verdwenen.
Het paneel bewaar ik. Als de auto klaar is wil ik de stikker die erop zit gebruiken om een duplicaat te laten maken. Het is belangrijk dat dergelijke details terugkomen op de auto.

20200528_105405 by m blom, on Flickr

Eerst een nieuw lip eraan lassen. Ik heb geprobeerd om zoiets kops op het oude staal te lassen. Ook met een blok koper erachter, maar dat is iets wat nog boven mijn kunnen gaat. Het oude staal is niet overal even dik tgv roest. Dus een mooie overlap zodat het weer sterk is

20200528_114658 by m blom, on Flickr

20200528_114707 by m blom, on Flickr

20200528_121218 by m blom, on Flickr

bovenaan onder een laag plamuur een gekke schade.
Niet heel erg dus die las ik dicht.

20200601_164123 by m blom, on Flickr


Ik had een plaatdeel gekocht om de heel kant te vervangen, nu doe ik alleen het onderste deel.
Achteraf slecht idee.
TOPTIP vervang bij zoveel roest gewoon de hele kant. minder werk en beter resultaat.

20200602_160311 by m blom, on Flickr

20200602_163635 by m blom, on Flickr

20200602_163707 by m blom, on Flickr

Ook het verdwenen kopse eind van de achterbalk gerecrëerd.

20200610_121351 by m blom, on Flickr

Een paar basisfouten gemaakt. Niet genoeg materiaal weggehaald tot op echt gezond staal en geen goed verzet gemaakt in het nieuwe deel.

 

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 03:16 PM
  [ # 84 ]

Nog een tip; bij het vervangen van het plaatwerk aan de achterkant, begin met het middenstuk, dit zit achter links en rechts. Al doende kom je overal achter.

20200611_095147 by m blom, on Flickr

Tot mijn verbazing was de achterste balk niet rot, op de kopse kanten na dan. Omdat het een behoorlijk prijzig onderdeel is heb ik alleen de achterkant gekocht. De rest is makkelijk na te maken.


20200611_095147 by m blom, on Flickr

Ik wilde de beugel niet losslijpen, Die krijg ik er niet onzichtbaar terug gelast.
Dus ruimte gemaakt om de plaat op zijn plek te schuiven.

20200611_102406 by m blom, on Flickr

20200611_120549 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 03:31 PM
  [ # 85 ]

Schutboard zit onder een laagje ML. Dit heb ik weggepoetst met wasbenzine.

20200622_111615 by m blom, on Flickr

Wat opmerkelijk was en mij na het poetsten pas opviel is dat het schutboard AC084 Ivoir Borely is, terwijl de basiskleur van rest van de eend Gris Rosé is.

20200622_210112 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 03:44 PM
  [ # 86 ]

Tijd om de voetenbak te vervangen.
Al klussend kom je diverse plekken tegen waar de auto een aanrijding heeft gehad. Zo ook linksvoor op de koets. Eea is recht geklopt en glad geplamuurd.

20200624_104443 by m blom, on Flickr

20200624_104535 by m blom, on Flickr

Nieuw materiaal.
Naast de restanten van de oude voetenbak.

20200624_122837 by m blom, on Flickr

Weer een TIP. Ik heb de voetenbak aan de buitenkant gezet, volgende keer zet ik heb van binnenuit vast. Dat kijkt mooier in de cabine.

20200627_103305 by m blom, on Flickr

De voetenbak pastte op 1 cm na tussen de dorpels. Komt dit door de aanrijding of doordat de bak iets te breed is. Maakt in de praktijk niet uit.
Ik heb een krik en een bak ertussen gezet om ruimte te maken.
Nu is de passing perfect.

20200627_151632 by m blom, on Flickr

Met parkers het materiaal tegen elkaar gezet.

20200627_151816 by m blom, on Flickr

20200629_170847 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 04:10 PM
  [ # 87 ]

Linkerkant het spatbord en de zijbalk vastgelast.

20200703_124237 by m blom, on Flickr

Om de rechterzijde te kunnen aanpakken moet de Carrosserie worden opgeschoven.

20200706_115928 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 04:27 PM
  [ # 88 ]

De rechterkant is aan de beurt.

Ook rechtsachter zit schade.
20200603_115001 by m blom, on Flickr

Dikke plakken plamuur.

20200603_120407 by m blom, on Flickr

Ook erachter is veel kapot.

20200710_110736 by m blom, on Flickr

20200710_110756 by m blom, on Flickr

20200710_113523 by m blom, on Flickr

20200717_112533 by m blom, on Flickr

Het stootrubber eb de steun zijn volledig verdwenen. Inclusief een deel van het binnenspadbord.
20200717_120035 by m blom, on Flickr

20200717_121202 by m blom, on Flickr

20200720_100530 by m blom, on Flickr

Bouwpakket voor een steun en stootrubber.
20200721_123302 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 04:49 PM
  [ # 89 ]

Het schot tussen de benzinetank en het achterwiel was ook losgerot.

20200827_115740 by m blom, on Flickr

20200827_115752 by m blom, on Flickr

20200827_121147 by m blom, on Flickr

Plaatje van op het kopeind van de balk waarop de benzinetank staat is weggerot. De balk is daarentegen gewoon hard.

20200904_123156 by m blom, on Flickr

20200904_124703 by m blom, on Flickr

20200907_132608 by m blom, on Flickr

20200907_134653 by m blom, on Flickr

Met een krik de bollen eruit drukken zodat het paneel aan de andere kant vast gezet kan worden.
20200908_110727 by m blom, on Flickr

20200908_110836 by m blom, on Flickr

 

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 13 september 2020 04:55 PM
  [ # 90 ]

De carrosserie op de zijkant om het asfalt harde tectyl, grijze kit en roest eraf te halen.

20200909_152706 by m blom, on Flickr

De brander wordt gebruikt op de zaak wat zachter te krijgen zodat het afgestoken kan worden.


20200912_110809 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook