1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lichtblauwe CX- wat vragen!
Bob Vermaak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 25-12-2018

Gepost: 25 december 2018 10:19 PM

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een cx. Een CX GTI 78. Niks rijdt zo lekker maar heb een paar vragen: onlangs kookte zij ineens over. Mijn garagehouder zei dat de accu niet aangesloten was en dan komt de vloeistof er ineens uit. Klopt dat? Hij heeft het draadje aangesloten
Maar zojuist knipperde heel kort “stop” maar daarna niet meer. Kan het zijn dat zij weer even “op gang” moest komen? Klopt het dat deze versie geen warmtemeter heeft waardoor je ook niet ziet hoe heet het wordt? Dank jullie wel! Bob

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 25 december 2018 10:33 PM
  [ # 1 ]

Hallo Bob,

heb je al eens in het CX boek van Michael Buurma gekeken? Vanaf 1977 heeft de GTi een koelwatertemperatuurmeter. Het verhaal van de accu komt me vreemd voor.. ik heb net zoiets gehad, toen mijn radiateurthermostaat het had begeven. Toen deed de verwarming ook niks.. Die STOP knop zit nog wel eens los, als het licht aan blijft: ff tsjekke.. Maar er zijn op het forum mensen die er veel meer van weten..
Fijne feestdagen christmas

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
Bob Vermaak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 25-12-2018

Gepost: 25 december 2018 10:58 PM
  [ # 2 ]

Dank je wel! Zeg je daarmee dat het niet erg is als het knippert? En waar zit die meter dan? Zie hem zo niet.
Fijne kerst!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 december 2018 11:06 PM
  [ # 3 ]

Wat was er niet aangesloten…..van de accu…...
En waar kwam er vloeistof uit….
En de stop lamp is vaak van de hyrolik.
Dus effe duidelijker uit leggen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 25 december 2018 11:20 PM
  [ # 4 ]

ik zou even niet rijden tot je weet wat er aan de hand is. Voordat je t weet heb je schade

Profiel  
 
Bob Vermaak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 25-12-2018

Gepost: 25 december 2018 11:30 PM
  [ # 5 ]

De vloeistof kwam uit de dop gespoten. Hij was daarvoor naar de garage geweest. De accu was niet aangesloten. Er hing een draadje los en de garagehouder heeft het weer aangesloten (kan het niet duidelijker zeggen). Hij gaf aan dat de auto dan geen signaal krijgt en dus de enige optie nog was “de koelvloeistof eruit want de fan slaat niet aan”. Ik bied direct mijn excuses aan: ik ben niet technisch maar vind de cx één van de mooiste auto’s ooit gemaakt.

Profiel  
 
Bob Vermaak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 25-12-2018

Gepost: 25 december 2018 11:31 PM
  [ # 6 ]

Wat is hyrolik?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 december 2018 09:21 AM
  [ # 7 ]

Nu snap ik um Laughing
Dat iemand niet technisch is maakt niet uit .
Daarvoor is er ook dit forum.
Maar je bedoelde dus dat je fan niet aansloeg omdat deze geen stroom kreeg.
Als de stop lamp gaat branden,kan dit meerdere oorzaken hebben.
Koelwater (niveau /of aan de kook ),olie niveau of je veer systeem heeft geen druk/ lhm niveau te laag..
Bij het starten brand hij vaak even .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 december 2018 09:27 AM
  [ # 8 ]

Omdat je lamp even knipperde denk ik aan een te laag LHM niveau .
Als je voor de auto staat zit daar rechts in de hoek een “groot “groen vat.
Zet je handel van de hoogte bediening in de hoogste stand met draaiende motor.
Dan moet het “vlottertje ” tussen de twee streepjes zitten.
Zoniet dan moet je bijvullen met LHM.
Je temperatuur meter zit denk ik rechts naast je niveau meter van de benzine tank.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Bob Vermaak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 25-12-2018

Gepost: 26 december 2018 11:05 AM
  [ # 9 ]

Dank voor al jullie reacties!
De fan sprong inderdaad niet aan en omdat je nergens kan zien of de motor heet wordt, is het wel schrikken als er ineens een hoop stoom onder de motorkap vandaan komt en de koelvloeistof uit de dop spuit. Het is nu weer bijgevuld en nu blijft hij gewoon op niveau. Ik heb het boekje, dat bij de auto zat, gepakt en daar staat dat er een warmtemeter in moet zitten maar ik heb alleen een meter voor de accu en een extra klokje (waar ik het nut niet van snap) (zie bijlage).
Gisteren heeft het stop-lampje, toen wij op weg waren naar familie, even geknipperd. Heb de auto toen weer thuis gebracht maar ik bedacht mij later dat het misschien kan zijn dat hij even geknipperd heeft omdat de fan weer aansloeg en hij nog moet registreren dat er weer vloeistof inzat. Ik heb net even 25 min rondgereden en stationair gedraaid. Het lampje is niet meer gaan branden.

Afbeelding Bijlagen
IMG_3735.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 december 2018 11:07 AM
  [ # 10 ]

Op de plaats van jouw extra klokje hoort bij jouw GTi de motortemperatuurmeter te zitten. Deze meters waren populair onder ds-rijders, ze passen namelijk bij een ds precies on het gat waar het klokje zit. En nu 3x raden uit welke auto dat extra klokje in jouw cx komt….......

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bob Vermaak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 25-12-2018

Gepost: 26 december 2018 11:25 AM
  [ # 11 ]

Lekker dan! Kan je er nog aan komen? Dan is dat mysterie ook weer opgelost!

edit moderator: aub niet quoten op ‘t laatste bericht Wink dank!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 26 december 2018 11:48 AM
  [ # 12 ]

Ik moet nog wel ergens een watertempmeter voor een CX GTI hebben liggen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 december 2018 11:51 AM
  [ # 13 ]

Ze komen wel eens voorbij op eBay .
Marktplaats wat minder.
Op citrofille zijn ze ook wel te vinden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 december 2018 04:08 PM
  [ # 14 ]

Lid worden van de CX club, kan je lekker gaan snuffelen in ons fantastische magazijn, ligt vast ook nog wel ergens zo’n metertje!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 december 2018 11:29 PM
  [ # 15 ]
25trd schreef:

Lid worden van de CX club.

Zou ik zeker doen, Bob.
Je geeft aan een a-techneut te zijn, kan je mooi profiteren van de bij de club aanwezige kennis en kunde.
Zal je waarschijnlijk wel nodig hebben, de CX is namelijk technisch niet de simpelste auto, met toch wel wat eigenaardigheden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook