Lekkage DS3 2016
bartv70
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 21-11-2018

Gepost: 28 december 2018 01:55 PM

Hoi, mijn vrouw haar DS3 blijft nat van binnen (bealagen ramen). Op onderzoek gegaan en behoorlijk wat water tegengekomen….
Mat achterbak nat aan de rechterkant, voetenbak van achterpassagier rechts nat en bijrijders kant is de vloer nat. En met nat bedoel il doorweekt, denk dat ik er minimaal een liter water uitgezogen heb.

Iemand een idee waar te zoeken?
Zelf heb ik een logica, dat het bij het achterlicht of achterruitje vandaan komt. Omdat dat het hoogste punt is, want van voor naar achter gaat het omhoog.

Graag jullie mening of tips.
Bedankt!!!

Profiel  
 
bartv70
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 21-11-2018

Gepost: 28 december 2018 02:14 PM
  [ # 1 ]

Zojuist met gieter aan het spelen geweest…
Komt vermoedelijk via achterlicht rechts binnen.
Heeft iemand tips hoe de achterlicht unit verwijderd kan worden?
Heb zelf geen lexia enzo….

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 28 december 2018 02:55 PM
  [ # 2 ]

je achterlicht kan er heel makkelijk uit: open het roostertje in de kofferbak en je kan dan met je hand er al bij,zoek de multistekker op en trek deze voorzichtig uit elkaar. De lampunit zit simpel vast met een vleugelmoer van plastic,deze los draaien en voorzichtig de unit er uit halen
andere tip: check ook eens de bak onder je ruitenwissers,of daar geen troep in ligt,daar zit namelijk ook een afwateringskanaaltje,als die bak vol zit met troep,zoekt het water ook de weg van de minste weerstand,wat overeen komt met de natte voetenruimte….

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
bartv70
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 21-11-2018

Gepost: 28 december 2018 03:24 PM
  [ # 3 ]

Tja, soms is het simpel…
Zag die lange vleugelmoer wel maar dacht niet dat dat alles was….
Afijn, lekkage zit achter de bumper bij het ventilatie ventiel of hoe dat ook heten mag.
Zag op het engels forum een InfoRapid langskomen met dit euvel.

Profiel  
 
ChrisML
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 11-11-2017

Gepost: 15 januari 2019 11:48 PM
  [ # 4 ]
ray78 schreef:

je achterlicht kan er heel makkelijk uit: open het roostertje in de kofferbak en je kan dan met je hand er al bij,zoek de multistekker op en trek deze voorzichtig uit elkaar. De lampunit zit simpel vast met een vleugelmoer van plastic,deze los draaien en voorzichtig de unit er uit halen
andere tip: check ook eens de bak onder je ruitenwissers,of daar geen troep in ligt,daar zit namelijk ook een afwateringskanaaltje,als die bak vol zit met troep,zoekt het water ook de weg van de minste weerstand,wat overeen komt met de natte voetenruimte….

Ik heb dus een poos rondgereden met geklots bij de motorruimte na een bezoek aan de wasstraat. Ik dacht eerst dat het in de dorpels zat tot ik de motorkap eens open deed. Veel dennennaalden en bladeren die het afvoerputje zowel links als rechts verstopt doen raken. Gelukkig snel opgelost door het weg te halen (je komt er wel best lastig bij..).

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 16 januari 2019 10:06 AM
  [ # 5 ]

ja,dat klopt. als je de tijd hebt,zou je de ruitenwissers kunnen los draaien en dan die kap weghalen,dan kan je er beter bij (heb ik ook nog nooit gedaan,daar ik regelmatig even een blik werp in die hoeken)

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook