Emisie storing c4 1.6hdi 110pk bouwjaar 2006
km vreter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 09-01-2019

Gepost: 10 januari 2019 10:39 PM

Beste lezer,

Sinds 2 jaar rij ik een citroen c4, ik ben over gestapt van gas op diesel omdat ik er vanuit ging minder onderhoud er aan te hebben, helaas zit het bij de c4 niet mee.

Een half jaar geleden begonnen de problemen, de auto startte niet altijd, bij de dealer bleek een slechte krukassensor het probleem, deze vervangen en de problemen waren weg.. voorlopig..

Nu sinds een maand brand het motormanagement lampje, eerst merkte je nog niets aan de auto.
Na een week begon alles te branden op het dashboard, esp/abs lampje, service lampje en motormanagement lampje.
In het display stond storing emissie systeem.
Tijdens het uitlezen bij de dealer stonden er meerdere foutmeldingen in, alles kon gewist worden op de melding: circuit turbo druk voltage to high.
Nu heb ik samen met een vriend die auto monteur is alles nagelopen maar we komen er niet uit.
Misschien dat hier iemand dit al eerder meegemaakt heeft of misschien weet wat het zijn kan.

Alle feiten op een rij:

* Foutmelding is dus dat de turbo druk te hoog is.
* map sensor staat op een vaste waarde, deze vervangen maar blijft op vaste waarde staan. ( kan dit komen doordat motor managment lampje brand en de motor in beveiligde modus gaat?)
* tijdens het doormeten kwamen we erachter dat er 8volt op de sensoren staat in plaats van de gebruikelijke 5 volt.
* wanneer we de stekker van de map sensor los halen stijgen de waardes waardoor de foutmelding gewist kan worden, wanneer we vervolgens de auto starten loopt de druk op om vervolgens weer helemaal terug te lopen naar de vaste waarde en de foutmelding springt er weer in. rare hieraan is dat hij dit ook doet terwijl de stekker afgekoppelt is. hoe komt hij dan aan zijn waarde?
* De luchtmassa meter reageerd goed op de waardes lijkt het, ook bij gas geven. maar ook hier geeft hij die waardes aan wanneer de stekker eraf is.
* Het lijkt dus wel of de computer zijn eigen leven lijd.
* uitgang computer naar map sensor hebben we na gemeten, ook daar geeft hij 8volt.

Al met al een erg vreemde storing waar we maar niet van af kunnen komen.
Hopelijk is er iemand hier die enig idee heeft wat het kan zijn.

Bedankt in ieder geval al.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook