1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Het Flickr Verhuis-Topic!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 januari 2019 10:35 PM

Van de voorpagina

Blijf in beeld!

Na het Photobucket-debacle in 2017 krijgen we nu te maken met de nieuwe gebruiksvoorwaarden van Flickr: gratis accounts zijn gelimiteerd tot 1.000 foto’s. Wie meer foto’s in z’n account wil bewaren betaalt daar met ingang van dit jaar $49,99 voor. Maar wat betekent dat voor het Citroën-Forum?

Op dit forum doen we ons best om zo veel mogelijk informatie en gebruikerservaring over alle types Citroën en DS bij elkaar te brengen. We zijn daarvoor tot op heden deels afhankelijk van externe foto-hosting: je foto’s plaats je op een website zoals Flickr of MyAlbum en die sites maken het mogelijk om je foto’s netjes in één oogopslag en desnoods klikbaar voor vergroting zichtbaar te maken in je berichten. Dat is niet altijd ideaal. Eerder maakte beeldarchivaris Photobucket het erg moeilijk en/of duur om foto’s zichtbaar te linken in fora. Het gevolg was dat er een boel visueel uitgedrukte informatie van het web verdween. Uiteraard kwamen er patches en work-arounds, maar daar waar die niet maar tijdelijk werkten was er niet één goed genoeg om alles weer ‘zoals vroeger’ te maken.

Nu is het de beurt aan Flickr. Deze foto-hosting service is één van de populairste ter wereld. Afgelopen jaar werd Flickr, oorspronkelijk een Yahoo-dienst, overgenomen door SmugMug. En die partij maakt het gebruik van Flickr meteen commerciëel: als je meer dan 1.000 foto’s wilt bewaren en delen zul je er met ingang van 2019 voor moeten betalen. Geen extreme bedragen, maar voor veel mensen die Flickr vooral gebruiken om foto’s op fora te delen lijkt het genoeg om niet voor de extra mogelijkheden te willen betalen. Die extra’s moet je ook maar net kunnen gebruiken natuurlijk.

Anders dan bij Photobucket, waar foto’s weliswaar niet meer zichtbaar te delen waren in fora maar in ieder geval niet werden gewist, gaat Flickr vanaf 5 februari actief alle inhoud boven 1.000 foto’s op gratis accounts verwijderen. Daarbij verdwijnen de oudste foto’s het eerst. Dat kan gemakkelijk betekenen dat een nuttige how-to of een technisch artikel dat je geschreven hebt in 2010 het straks zonder het verduidelijkende beeld moet doen dat je erbij hebt gemaakt. En je foto’s verplaatsen naar een andere host lukt niet meer omdat je die oude berichten niet meer kunt wijzigen…

Het Citroën-Forum wil graag voorkomen dat dergelijke informatie hier verdwijnt. Immers: met z’n allen maken we van dit forum de bron van alle Citroën-wijsheid. Daarom wil de forum-crew graag helpen met het verhuizen van nuttige foto’s. Omdat we op vrijwilligers draaien moeten we daar wel wat grenzen aan stellen: zaken zoals vakantiefoto’s, gespot & gepost en de ‘mooie foto’s van je A tot en met ZX’ draadjes vallen buiten die grenzen. Wat we juist wél door de komende ronde weg-Flickren van foto’s heen willen sluizen zijn de technisch interessante draadjes, de how-to’s die jullie hebben gemaakt en historisch beeldmateriaal wat door jullie beschikbaar is gesteld.

Hoe regelen we dat? Als je berichten hebt geplaatst waarvan je vindt dat de foto’s erbij moeten blijven, parkeer dan de foto’s die je wilt verhuizen bij een andere foto-host. Oudere foto’s verdienen voorrang, want die verdwijnen het eerst. Vervolgens kun je via de ‘quote’-functie een bewerkbare versie van je bericht oproepen. Kopieer dit bericht naar een tekstbestand (bij voorkeur .doc, .docx of .odt) en vervang de foto-links in je tekstverwerker door links naar de nieuwe locaties van die foto’s. In het ‘quote’-venster hoef je dus niet voor ‘plaats bericht’ te kiezen!

Klik bij het oorspronkelijke bericht rechtsboven op het berichtnummer. In je browser-balk verschijnt dan een link naar dat specifieke bericht, die je kopieert en aan het tekstbestand toevoegt. Dat tekstbestand mail je vervolgens naar redactie@citroen-forum.nl. Het mod-team kan dan met je nieuwe versie aan de slag om de foto-links aan te passen, zodat je foto’s ook na 5 februari nog te zien zijn. In de tussentijd maken we hier een draadje waarin we elkaar vragen kunnen stellen over hoe het bovenstaande werkt: we kunnen als forumers gemakkelijk onze eigen helpdesk zijn.

We hopen dat we op deze manier de technische ondersteuning die het Citroën-Forum bij allerhande Citroën-leed biedt zonder hapering voort kunnen zetten.

Tekst: Penny Lane, afbeeldingen: Flickr, Penny Lane

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 januari 2019 11:10 PM
  [ # 1 ]

Ben met mijn foto’s naar Pinterest gegaan, ook gratis makkelijk te beheren.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 13 januari 2019 08:06 AM
  [ # 2 ]

Oh hell…

Tijd mijn Flickr weer eens na te lopen en uit te dunnen.

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 13 januari 2019 06:52 PM
  [ # 3 ]

Beste zou zijn als de foto’s via de server van het forum zelf geplaatst kunnen worden. Misschien kan het forum die optie eens bekijken.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 januari 2019 08:08 PM
  [ # 4 ]

Dat zou zeker aangenaam zijn als we die kant op kunnen. Maar tot die tijd willen we toch graag iets doen om de bestaande manier van foto’s plaatsen in de lucht te houden. Flicr gaat namelijk al op korte termijn die 1.000 foto’s grens handhaven.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 13 januari 2019 09:33 PM
  [ # 5 ]

Al mijn foto’s zijn gelinkt/gehost met Tinypic. Ik neem aan dat ik daardoor niets hoef te doen!?

Adri

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 januari 2019 09:40 PM
  [ # 6 ]

Klopt. Op dit moment is Flickr alleen bezig met nieuwe gebruiksvoorwaarden, dus alleen inhoud die daar gehost is loopt het gevaar te verdwijnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 14 januari 2019 05:18 PM
  [ # 7 ]

Ik heb mijn 5000 foto’s terug gebracht naar 900..
Alle forumfoto’s zijn er nog, dacht ik..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4853
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 januari 2019 05:29 PM
  [ # 8 ]

Ik heb begrepen dat de Photobucket foto’s weer zichtbaar zijn, maar wel met hun watermerk.

Overigens ken ik verschillende forums waar de foto’s zelf per direct gehost worden, maar ik vraag me af hoe het met de wet zit in deze.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 januari 2019 07:12 PM
  [ # 9 ]

Mijn photobucket-pics zijn volgens mij zelfs nooit weg geweest. Wat niet wegneemt dat ze me nog steeds graag een abonnement aan willen smeren als ik iets probeer te uploaden. Het is dat al mijn forumpics er al staan, maar ik zou die site nooit aanraden. Die site zelf is heel irritant door alle reclames voor hun abonnementen en bovendien diverse bugs.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 januari 2019 08:32 PM
  [ # 10 ]

Het verschil met Photobucket is dus dat er bij Flickr foto’s gewoon uit streams verwijderd worden: die zijn dan dus gewoon echt weg. Als je dan een leuk archief hebt opgebouwd met spullen die je o.a. hier gedeeld hebt, verdwijnt dat hier ook. Dat vinden we, met name voor de technische onderwerpen die hier te vinden zijn en waar de foto’s soms belangrijker zijn dan de tekst, vervelend. Daarom leggen we een voorstel neer om de foto’s die je wilt verhuizen ook hier voor je te verhuizen door nieuwe links in berichten te plakken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2019 12:02 PM
  [ # 11 ]

Ik zit al een poosje op de Flickr-site te zoeken, maar het enige wat ik kan vinden is een verwijzing naar 1000 gigabite aan foto’s… Wat mis ik hier?

Hmm blijkbaar geeft de app andere informatie dan de site. Goed dan gaan we maar eens kijken hoe we de foto’s veilig kunnen stellen.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2486
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 januari 2019 06:55 PM
  [ # 12 ]

Uit de mail die Flickr naar al zijn gebruikers gestuurd heeft:

*Free members with more than 1,000 photos or videos uploaded to Flickr have until Tuesday, January 8, 2019, to upgrade to Flickr Pro or download content over the limit. After January 8, 2019, members over the limit will no longer be able to upload new photos to Flickr. After February 5, 2019, free accounts that contain over 1,000 photos or videos will have content actively deleted—starting from oldest to newest date uploaded—to meet the new limit.

Heel stijlvol is dit mailtje op 8 januari 2019 verzonden.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 januari 2019 07:04 PM
  [ # 13 ]

Hetzelfde bericht verscheen al vanaf december bij het uploadscherm, dacht ik. Maar Goed. Het zit er dus aan te komen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 07 januari 2021 10:22 PM
  [ # 14 ]

Hoi,

Niet zeker of de goede plek is voor deze vraag;

Is het mogelijk om een foto te plaatsen vanuit google fotos?

Deze link: https://photos.app.goo.gl/bVeu9r17usryUHkk6

Als ik de link tussen “img” plaats lijkt het niet te werken

Alvast bedankt!

Profiel  
 
maestro12
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 07-04-2020

Gepost: 07 januari 2021 10:58 PM
  [ # 15 ]

Zoiets??

Klik op de afbeelding in de google link->klik vervolgens met rechts op de nu geopende afbeelding en kies in het menu “afbeeldingslocatie kopiëren” plaats die link tussen de image tags.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook