2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
welk lager is nog kanshebber?
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 02 februari 2019 04:33 PM
  [ # 16 ]

Roger, heb je de mogelijkheid om de resonantie op te nemen zodat mensen het kunnen horen? Is het echt het gekende gegrom?

Bij mijn weten bij ons in de garage ook nog nooit een kapot tussenlager in de rechteraandrijfas gehad..
Ook nog nooit een aandrijfas moeten vervangen van Xsara Picasso.. Hebt u ooit een gescheurde aandrijfashoes gehad? Bij mijn weten gaan die homokineten niet kapot, tenzij er vuil in geraakt is…

Hebt u het ook bij hard afremmen op de motor? Hitteschild net voor de achteras ook gecheckt dat ie niet tegen de uitlaatbuis aankomt?

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 02 februari 2019 05:25 PM
  [ # 17 ]

Ik zou effe moeten bedenken hoe ik dat geluid opneem.
Nee, hoes is nog nooit eerder gescheurd (en is dat nu ook niet), hitteschilden zitten vast. Hard afremmen op de motor? Met 100 terug naar de 2e gang of zo? Hahaha, dat gaan we natuurlijk niet doen.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 02 februari 2019 06:01 PM
  [ # 18 ]

Neenee, ik bedoel voorzichtig koppeling laten opkomen bij 60 naar 3de; zodat de motor behoorlijk snel opgaat in toeren? Dit om te controleren of het ook niet te maken heeft met de kanteling van de motor..? Is maar een idee om echt alles van motorophanging, rubbers uit te sluiten.

Het is heel moeilijk als we de resonantie niet kunnen beluisteren

Je komt ook gewoonweg vanalles tegen… Jaartje geleden een C1 gehad waarbij de klant aangaf er zit gelijk een tik aan het rechtervoorwiel, niets gevonden. Maar bij onderhoud de klant gezegd dat de remblokken vooraan zo goed als versleten waren en eigenlijk moesten vervangen worden. Ik haal het wiel eraf, vervang de remblokken en merk op dat er een balanceergewichtje los zit op de velg… Wiel opnieuw gebalanceerd en probleem opgelost Wink
Conclusie: het balanceergewichtje volgde gewoon zijn eigen weg achter de sierschijf LOL

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook