Achterlicht C3 2009 valt regelmatig helemaal uit.
Antalium
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-01-2019

Gepost: 21 januari 2019 01:43 PM

De linker achterlicht unit van onze C3 valt regelmatig helemaal uit. Met een beetje wiebelen aan de bedrading doet die het weer even. Hoe los ik dit probleem definitief op. Ik neem aan dat het een slecht massa is.
Alleen weet ik NIET welke kleur de massa is.

kleuren

groen/geel
paars/lila
roze
blauw
bruin
wit

Ik wil een extra massa aanleggen. Bestaande massapunt zelf kan ik ook niet vinden.

Profiel  
 
Runner24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-11-2018

Gepost: 21 januari 2019 05:21 PM
  [ # 1 ]

Zit er geen oxidatie in de stekker of aansluiten op de lamphouder?
De massa kan je opzoeken door op de lamphouder te kijken waar de min heen gaat en op welke kleur hij bij de stekker uitkomt.

Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 21 januari 2019 07:22 PM
  [ # 2 ]

Idd, en beter beide achterlichten uithalen en de massa op de aansluitstekker overbruggen links en rechts.

Gewoon de massa volgen op de lamphouder en bij een breed punt een gaatje boren van 3mm, stukje draad van ongeveer 15cm met een kabeloogje bevestigen op het geboorde gaatje met een klein schroefje. Een extra gaatje boren langs de aansluitstekker om de draad er doorheen te trekken (let op van de schuimrubber). En dan met 2 kabelschoentjes terug aan de originele massadraad.

Profiel  
 
Antalium
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-01-2019

Gepost: 22 januari 2019 03:43 PM
  [ # 3 ]
Groove schreef:

Idd, en beter beide achterlichten uithalen en de massa op de aansluitstekker overbruggen links en rechts.

Gewoon de massa volgen op de lamphouder en bij een breed punt een gaatje boren van 3mm, stukje draad van ongeveer 15cm met een kabeloogje bevestigen op het geboorde gaatje met een klein schroefje. Een extra gaatje boren langs de aansluitstekker om de draad er doorheen te trekken (let op van de schuimrubber). En dan met 2 kabelschoentjes terug aan de originele massadraad.

Weet jij zo uit je hoofd welke kleur de massa heeft, kabelboom achterlichten verdwijnt bij de wielkast onder de bekleding.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 22 januari 2019 06:55 PM
  [ # 4 ]

Ik weet het niet zeker, maar dacht geelgroen…

Maar je hoeft helemaal niet onder die wielkast te zijn! Gewoon de achterlichten er volledig uithalen! moertje met dopje van 10mm aan de binnenkant en aan de buitenkant ook een moertje met dopje van 10mm… Kan wel zijn dat u zo’n rond rood dekseltje met 2 kleine gaatjes er moet uitlepelen aan de buitenzijde.

En dan op ongeveer 1cm van de aansluitstekker de massa doorknippen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook