Ruitenwisser
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 09 februari 2019 07:30 PM

De ruitenwisser vóór doet raar de laatste weken. Normaal is het zo dat als je de ruitenwisser uit zet, deze terugkeert naar een positie rechtsonder. Sinds een paar weken verschuift dit punt steeds meer naar boven en nu staat de ruitenwisser in rust bijna verticaal. Om bij de ruitenwissermotor te komen moet de parafaan eraf en dat doe ik liever niet met een door koude hard raamrubber. Dus dat moet nog even wachten. Maar ik ben wel nieuwsgierig wat er aan de hand is. Iemand dit al eens gehad?

Profiel  
 
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 16 maart 2019 08:15 PM
  [ # 1 ]

Vorige week de ruitenwissermotor uitgebouwd en de sleepcontacten en de “sleepbanen” op het wormwiel gereinigd en opnieuw in het vet gezet en meteen het schaarmechanisme gesmeerd. Het probleem van de rustpositie daarmee opgelost. Echter….

Na een paar dagen met regen begon de ruitenwissermotor herrie te maken, alsof er iets zwaar loopt. Spul dus vandaag weer gedemonteerd. Na lang zoeken en elimineren van het schaarmechanisme en de wormwieloverbrenging ben ik tot de conclusie gekomen dat het hoogstwaarschijnlijk het lager aan de collectorzijde van de motoras is. Volgend weekend weer wat te doen dus.

Profiel  
 
kilian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 22-05-2006

Gepost: 07 april 2019 01:40 PM
  [ # 2 ]

Gisterenmiddag de ruitenwissermotor weer uitgebouwd, gisterenavond het kogellager vervangen en vanmiddag de motor weer ingebouwd. De herrie is weg. Het lager is een standaard 608 lager: asdiameter 8mm, buitendiameter 22mm en 7mm breed.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook