3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Xantia zakt achter in na het starten
barther
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 18-04-2014

- ZX turbo D break
- Xantia 2.0 HDI 110 break exclusive
- Dyane 6
Gepost: 09 maart 2019 10:37 AM
  [ # 31 ]

Vanochtend na het starten bijna direct lampjes uit (seconden of 3) en de auto lijkt iets minder diep te zakken. Het geheel van op druk komen, zakken en omhoog kost nu iets van 25 seconden ipv van ongeveer 1 minuut. Dus de hoofdremcylinder en misschien de hoogte regelaar blijven nog verdacht. Maar het is in elk geval een vooruitgang.

Profiel  
 
NoGood
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 31-05-2009

Gepost: 11 maart 2019 02:52 PM
  [ # 32 ]
Diesel Rinus schreef:

zie kiekjes

de nieuwe regelaar heeft een “uitstekende” (let op waar je de klemtoon legt) plug waarin de veer deels zit, de oude heeft een extra leidingaansluiting (a) voor de aanvoer van LHM vanaf het veilligheids ventiel (voorraadbol)

De veer is goed te zien in de doorsnede/pricipe tekening van nieuwe opzet.

Voor de oude versie nog even de enige route waarlangs LHM weg kan lekken vanuit de derde veerbol omcirkeld en dat pad loopt langs de aansluitingen voor de overige veerbollen.


Goh, wat mis ik mijn Xantia’s eigenlijk en wat was het toch een subliem systeem!


De Xantia is en blijft een aparte auto ja.. ik heb de derde achter elkaar nu, en
heb een paar maanden geleden nog de AL4-Automaatbak laten reviseren.
Kijken hoelang ik hem nog op de weg kan houden.. al kom ik nog zelden een broertje of zusje tegen..

 

 

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23736
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 maart 2019 03:19 PM
  [ # 33 ]
barther schreef:

Vanochtend na het starten bijna direct lampjes uit (seconden of 3) en de auto lijkt iets minder diep te zakken. Het geheel van op druk komen, zakken en omhoog kost nu iets van 25 seconden ipv van ongeveer 1 minuut. Dus de hoofdremcylinder en misschien de hoogte regelaar blijven nog verdacht. Maar het is in elk geval een vooruitgang.

Goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 847
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
- C5 C5 Break 2.0 HDI ESTATE VTR + FAP
Gepost: 11 maart 2019 03:23 PM
  [ # 34 ]

goed dat er vooruitgang is!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Ed P
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 774
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
Gepost: 13 maart 2019 10:32 PM
  [ # 35 ]
Diesel Rinus schreef:

Op het moment dat de druk genoeg is om de anti-zink-klep te openen en de anti-zink bol is bijna drukloos doordat de meeste druk via remventiel is weggelekt, dan geeft dat net zo’n effect. De druk vanaf de voorraadbol kan dan niet de hoeveelheid olie voor de anti zink bol snel genoeg aanvoeren door dat 3,5m lange rietje onder de auto denk ik. (En niet te vergeten de LHM komt van de voorraad bol met een zelfde volume als de anti-zink bol dus de drukval op de voorraadbol zal ook enorm zijn) En als gevolg van de koppeling tussen veerzijde en remzijde zal de anti-zink bol gevuld worden door de veerzijde van het systeem…en de auto zal dan zakken.

De anti-zink bol veroorzaakt dan dus het zinken van de auto… Hoe wrang!

En volgens mij is dit de reden, mijn Xm doet het ook, en soms moet ik wat met de hoogteregelaar spelen om die klep vrij te krijgen, de achtervering is dan ook best stug, even een paar seconden in de laagste stand helpt meestal.

Normaal zakt die op het moment dat het lampje van “de druk is te laag” uit gaat.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook