Koppelingskabel Berlingo 2004
Antoinette
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-02-2019

Gepost: 03 maart 2019 03:54 AM

Hi, ik ben Antoinette, en nieuw hier Smile
En ik val binnen met een vraagje over mijn werkpaardje; een Berlingo 1.9 diesel uit 2004.
De laatste tijd zit de koppelingspedaal heel laag, heel weinig slag en schakelen gaat gepaard met wat moeite en gekraak. De koppeling op zich slipt niet, dus ik dacht dat het waarschijnlijk aan de kabel zou kunnen liggen. Vandaag de luchtfilter verwijderd en ik zag dat de buitenkabel van de zelf stellende kabel wat ruimte gekregen heeft. Even ter nood heb ik er een ringetje tussen gezet en heb ik meer koppelslag gekregen en schakelt alles weer goed, maar dat is uiteraard maar een tijdelijke oplossing.
Er zal een nieuwe kabel gemonteerd moeten worden, een kwaaltje van die dingen zo heb ik vernomen.
Nu is mijn vraag; kan ik de buitenkabel van de zelf stellende kabel weer langer maken op een of andere manier (er staat op youtube wel een filmpje daarover, maar erg vaag allemaal), en kan er anders ook een normale handmatig gestelde kabel op? Er worden twee types kabels verkocht, zelf stellend en handmatig stellend, passen deze beiden en wat zijn dan de voor en nadelen tussen deze twee type kabels?
Dank bij voorbaat voor alle hulp!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook